דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

מקסיקו תצא מרשימת המדינות האדומות, פטור מבדיקה בחו"ל למחלימים 'חדשים' שחוזרים לארץ

משרד הבריאות המליץ לבטל את האיסור לטוס למקסיקו או להיכנס ממקסיקו לישראל החל משני הבא | בנוסף, מי שהחלים מקורונה בשלושת החודשים שלפני חזרתו לישראל לא יידרש לבדיקת PCR בטרם הטיסה

תורים בנתב"ג (צילום: הדס יום טוב)
תורים בנתב"ג (צילום: הדס יום טוב)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

משרד הבריאות הודיע על המלצתו להוציא את מקסיקו מרשימת המדינות האדומות, שהטיסה אליהן או מהן לישראל מחייבת אישור ועדת חריגים ובידוד מלא לחוזרים. העדכון צפוי לצאת לפועל בשני הקרוב, ערב שמחת תורה, (27.9), בכפוף לאישור קבינט הקורונה. בנוסף החליטה ועדת החריגים על פטור גורף ומיידי מבדיקות PCR בטרם החזרה לישראל למחלימים מקורונה שחלפו פחות משלושה חודשים מאז שהחלימו.

פטור מבדיקת PCR בחו"ל למחלימים מ-3 החודשים האחרונים שחוזרים לארץ

ועדת החריגים הבינמשרדית של משרד החוץ, משרד הבריאות, ורשות האוכלוסין דנה בראשון השבוע בבקשות לפטור של מחלימים 'טריים' (עד 3 חודשים) מביצוע בדיקת PCR טרם הטיסה לישראל, במטרה לקצר עבור אלו את ההליך הבירוקרטי טרם המראתם לישראל. ההחלטה נכנסה לתוקף באופן מיידי והובאה לידיעת חברות התעופה.

עד היום מחלימים שטסו לישראל נדרשו להגיש מבעוד מועד טופס בקשה לוועדת חריגים על מנת לקבל פטור מבדיקת PCR. כעת עם קבלת החלטת הועדה, לא יהיה צורך יותר להגיש בקשות פרטניות לקבלת הפטור. כעת, הוועדה קבעה פה אחד לאשר פטור מבדיקה לאדם שיציג לחברת התעופה בחו"ל לפני המראתו לישראל, אישור של בדיקת PCR שתוצאתה חיובית והמצביעה על כך שהוא חלה בקורונה בפרק הזמן המוגדר כדלהלן:

• מחלימים שחלו בישראל – במהלך שלושת החודשים האחרונים למועד הטיסה.
• מועד הבדיקה (הדיגום לבדיקה) לא יפחת מ-11 יום טרם הטיסה ולא יעלה על 3 חודשים.
• אדם שחלה והחלים בישראל ויש בידו תעודת מחלים של מדינת ישראל (שאינה מבוססת על בדיקה סרולוגית), יציג אותה, ובלבד שלא חלפו 3 חודשים ממועד קבלתה.

תוצאת הבדיקה תוצג בנוסף למילוי הצהרת נוסע נכנס כנדרש.

בוועדה הדגישו שהצגת תוצאות בדיקה שאינה PCR (כמו בדיקה סרולוגית או בדיקה מהירה) אינה מקנה פטור מבדיקה טרם העלייה לטיסה.

סיווגי מדינות

מלבד הוצאת מקסיקו מרשימת המדינות האדומות, הרשימה וההנחיות יישארו ללא שינוי, וימשיכו את מדיניות המשרד שמעניקה פטור מבידוד לחוזרים מרוב מדינות העולם, למי שחלפו פחות מ-6 חודשים מאז שקיבל את החיסון השני או השלישי. קבוצה זו נדרשת לבידוד של 24 שעות או עד לקבלת תוצאת בדיקת קורונה שלילית שנערכה בנתב"ג. כל יתר החוזרים מחו"ל מחויבים בבידוד מלא.

מדינות אדומות: בולגריה, ברזיל וטורקיה
הנסיעה אסורה, גם למחוסנים ולמחלימים (למעט מי שקיבלו אישור מוועדת החריגים). כל החוזרים ממדינות אלו יחויבו בבידוד מלא. לפי המלצת המשרד, בשני הקרוב (27.9) מקסיקו תצא מרשימת המדינות האדומות ותעבור לרשימת המדינות הכתומות.

מדינות כתומות: כל המדינות, מלבד אדומות/צהובות
בחזרה ממדינות אלו יש פטור מבידוד מלא למי שהתחסן בחיסון שלישי, וכן למי שהחלים או התחסן בישראל בחצי השנה שלפני חזרתו לארץ. יתר החוזרים מחויבים בבידוד מלא – 14 יום שניתן לקצר לשבוע, בכפוף לשתי תוצאות בדיקות שליליות.

מחוסן או מחלים החוזר ממדינה כתומה, מחויב בבידוד עד לקבלת תוצאת PCR שלילית או עד חלוף 24 שעות מכניסתו לישראל, בתנאי שמתקיים בו אחד מהתנאים הבאים:
1. מחוסן במנה שלישית ("בוסטר")*
2. מחוסן במנה שנייה ולא חלפו 6 חודשים מיום החיסון השני*
3. מחלים שקיבל מנת חיסון*
* – בעל אישור החלמה או תעודת מתחסן ישראלית, אשר יצא מישראל 7 ימים אחרי החיסון או חזר אליה 14 ימים אחרי החיסון (לא כולל יום החיסון)
וכן
4. מחלים על בסיס בדיקת PCR – בעל אישור החלמה ממשרד הבריאות על בסיס בדיקת PCR שבוצעה בישראל או תועדה בישראל, ולא חלפו שישה חודשים מיום קבלת אישור ההחלמה.

מי שאינו עומד בסעיפים אלה, מחויב בבידוד מלא בחזרה ממדינה כתומה לישראל.

בידוד מלא הנו 14 ימים וניתן לקצרו באמצעות ביצוע 2 בדיקות PCR שליליות. אחת ביום הנחיתה והשנייה ביום השביעי. בקבלת התוצאה השלילית מסתיים הבידוד.

מדינות צהובות (ללא שינוי) : אוסטריה, אורוגוואי, בחריין, גבון, הונג קונג, טיוואן, ניו זילנד, סין, סלובקיה, פולין, צ'כיה וקפריסין.
מחוסנים ומחלימים שחוזרים ממדינות אלוחייבים בבידוד עד לקבלת תוצאה שלילית או 24 שעות (לפי המוקדם). מי שלא התחסנו או החלימו חייבים בבידוד מלא.

למידע נוסף, פירוט הגדרת מחוסן/מחלים או בירור סטטוס מדינה, ניתן לפנות לדף הייעודי באתר משרד הבריאות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!