דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

אל-על דורשת מהמדינה פיצוי של 100 מיליון שקלים

החלטת המדינה לסגור את השמיים הנחיתה מכה כלכלית קשה על חברת התעופה, ועל כן היא דורשת פיצוי

נמל התעופה בן גוריון (צילום: משה שי/פלאש90)
נמל התעופה בן גוריון (צילום: משה שי/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

חברת אל על דורשת מהמדינה פיצוי בסך 100 מיליון שקלים בגין הנזקים שנגרמו לה כתוצאה מהחלטות הממשלה על סגירת השמיים. מנכ"ל החברה אביגל שורק פנה בנדון במכתב למנכ"ל משרד האוצר רם בלינקוב.

למכתב צורף גם ניתוח שבוצע על ידי מחלקת המחקר של פרמת רואי החשבון BDO, על פיו סיוע המדינה לאל על הסתכם בכ-9.5 מיליון דולרים למטוס, בעוד שחברות התעופה האחרות קיבלו סיוע של 12.1-28.3 מיליון דולרים למטוס.

באל על טוענים כי מצבה של החברה כעת נבע מהחלטת הממשלה להטיל חובת בידוד על השבים מחו"ל וביטול כניסת התיירים המחוסנים החל מתחילת יולי, שגרמנו לחברה הפסדים מפעילות שוטפת בסך 108 מיליון דולרים. כעת דורשת החברה מהמדינה לגבש בהקדם מתווה תו ירוק לתעופה ופתיחת השמיים לתיירים מחוסנים, לצד הסדרת מתווה חל"ת לעובדי ענף התעופה וסיוע ישיר. לפי חלקה בהסכם, הזרימה לחברה 210 מיליון דולרים עבור כרטיסי טיסה לעובדי מערך האבטחה ל-20 שנים.

המכתב מציין כי דחיית ביצוע ההנפקה נעשתה בשל העובדה שהשמיים היו סגורים במועד ההנפקה המתוכנן דה-פקטו, וחתמי החברה העריכו כי אין ייתכנות להצלחת ההנפקה במהלך יולי. החברה ציינה כי בכוונתה לבצע את ההנפקה "במועד מוקדם ככל שיתאפשר" אך לא ציינה מועד ספציפי.

במכתבו, התייחס שורק גם לעובדה שהחברה לא ביצעה את ההנפקה שהתחייבה לה במסגרת ההסכמות הקודמות עם המדינה, על סך 105 מיליון דולרים, למרות שהמדינה עמדה בהתחייבותה. עוד ציין המנכ"ל במכתבו כי קיבל התחייבות מצד בעלי החברה קני רוזנברג שכתב לו כי הוא "מחויב לחברת אל על".

כזכור, מתווה הסיוע החדש שפירסם לאחרונה האוצר מדבר על הלוואה בסך 50 מיליון דולרים בלבד לשלוש שנים שיינתנו בצורה של אגרות חוב להמרה, בתנאי שבעלי השליטה קני רוזנברג יזרים אליה 43 מיליון דולרים נוספים, מטוסים נוספים של החברה יימכרו וכן יימכר חלק ממועדון הנוסע המתמיד. הדרישות האחרונות מעוררות את החשש בקרב העובדים מפני דרישה להתייעלות נוספת, לאחר שהחברה נפרדה כבר מיותר מ-2,000 עובדים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!