יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי הנחה את בוחני הנהיגה המעשיים שלא לבצע בחינות לנבחנים שלא יציגו בפניהם תו ירוק בתוקף או אישור בדיקת קורונה שלילית בתוקף החל ממחר (שני).
ההנחיה באה בעקבות חששם של בוחני הנהיגה בשל הישיבה הצפופה ברכב סגור, במשך שעות ארוכות מדי יום, עם נבחנים שרבים מהם הם בני נוער. לטענתם מדובר ברמת סיכון גבוהה להיחשפות לנגיף הקורונה, שעד כה לא נמצא לה פתרון.
אדרי: "ההסתדרות לא תעמוד מנגד כאשר בריאותם של העובדים עומדת על הפרק. בחרנו דרך מידתית שמצד אחד לא פוגעת בנבחנים המתחסנים, ומצד שני לא מפקירה את בריאותם של בוחני הנהיגה. במקביל, אנו ממתינים שמשרד התחבורה יסיים הכנת תקנה שתחיל את התו הירוק על בוחני הנהיגה".
ההסתדרות פנתה בנושא להנהלת החברות שמבצעות את המבחנים וגם למשרד התחבורה, בבקשה להוציא הנחיה ייחודית לבעלי מקצוע זה, אך עד כה לא נענתה. בשתי החברות, מילגם וטלדור, קיים סכסוך עבודה פתוח שמתמקד בנושא זה.
במכתב שהוציא לאחרונה איגוד עובדי התחבורה להנהלות החברות מילגם וטלדור, נכתב: "עקב סירובכם המתמשך לדאוג לשלומם ובריאותם של בוחני הנהיגה, הרינו להודיעכם כי החל מיום שני, ה-27.9.21, בוחני הנהיגה יעלו לרכב הבחינה אך ורק נבחנים/כל אדם אחר, שהינם בעל תו ירוק בתוקף כדין, או בעלי בדיקת קורונה שלילית (PCR) בתוקף של עד 72 שעות".
חברת מילגם אחראית על ביצוע מבחני נהיגה מעשיים מפתח תקווה וצפונה, וחברת טלדור אחראית על מבחני נהיגה מעשיים מאזור המרכז ועד אילת. הבוחנים בחברות הללו מבצעים אלפי מבחני נהיגה מעשיים מדי יום, על רכבים פרטיים ומסחריים, משאיות, אוטובוסים, רכבים דו-גלגליים ועוד.