דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
22.9°תל אביב
  • 22.3°ירושלים
  • 22.9°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.8°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 25.0°טבריה
  • 24.2°צפת
  • 24.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

מנכ"ל משרד הבריאות מגיב להתקפות בנט באו"ם: "לא היה נכון לדבר נגדנו"

לדברי פרופ' אש, "יש לי תחושה קשה שאלה הדברים שנשמעו באו"ם ולא ההישגים שלנו" | שר הבריאות הורוביץ גיבה את בכירי משרדו ואמר ש"חובתם להציג את המלצתם המקצועית", אך הדגיש שהוא מתנגד להטלת הגבלות חדשות

מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

שר הבריאות ניצן הורוביץ גיבה היום (שלישי) את בכירי משרד הבריאות, והסתייג מהביקורת החריפה שהשמיע ראש הממשלה בנט בעצרת האו"ם: "חושב שזה היה מיותר ומצטער שזה נעשה". בראיון ל'כאן חדשות' אמר הורוביץ: "אנשי מערכת הבריאות עושים עבודה מדהימה ואני מגבה אותם ב-100% משום שאני תומך במדע והרפואה וזה תמיד השיקול הראשון שלנו. חובת מומחי הבריאות היא להציג למקבלי ההחלטות את המלצתם המקצועית".

עם זאת, הורוביץ הביע התנגדות להגבלות נרחבות נוספות: "לא נכון לסגור את המדינה ולהשבית ולשלוח מאות אלפים לאבטלה". לדבריו, "יש מגבלות התקהלות ותו ירוק, יש בדיקות רחבות מאוד ובידודים. לא מוכן לסגור את המדינה בכל פעם שיש בעיה בריאותית".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, גינה את דברי בנט בראיון לחדשות 12. "מה ששמענו מראש הממשלה מצער אותנו. יש לי תחושה קשה שאלה הדברים שנשמעו באו"ם ולא ההישגים שלנו, על זה היה צריך לדבר באו"ם. לא היה נכון לדבר נגדנו וזה לא נעים לשמוע דברים כאלה. לא ציפינו לזה ואני שלם מאוד עם עבודת אנשי משרד הבריאות. נמשיך להביע את העמדות שלנו".

בנאומו בעצרת האו"ם בשני השבוע אמר בנט: "ניהול מדינה בעת מגיפה זה לא רק עניין של בריאות. זה עניין של איזון עדין בין כל היבטי החיים שמושפעים מהקורונה, במיוחד תעסוקה וחינוך. נקודת מבטם של הרופאים חשובה אך הם לא יכולים להוביל את המאמץ הלאומי. האדם היחיד שיש לו נקודת תצפית טובה על הדבר הזה הוא המנהיג הלאומי של כל מדינה."

לאחר הנאום בעצרת האו"ם ערך בנט תדרוך עיתונאים בו החריף את התקפותיו על בכירי משרד הבריאות. "בסוף השבוע הייתה ההתכסחות עם ד"ר שרון אלרעי-פרייס", אמר, "אני שמח שזה קרה כי הפקענו את המונופול ממשרד הבריאות".

עוד אמר בנט כי אנשי משרד הבריאות לא רואים את התמונה המלאה. "עם כל הכבוד לקבינט המומחים ולמומחים לרפואה – חלקם לא רואים את התמונה המלאה. חלקם התנגדו לבוסטר בזמן אמת", אמר. התבטאות זו נועדה להציג באור שלילי את ראשת שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, אך חוטאת לאמת: בדיון ועדת החיסונים וצוות הטיפול במגפות התנגדה אלרעי-פרייס להורדת גיל הזכאות לחיסון הדחף, בנימוק שיש להתמקד באוכלוסיות הסיכון ובאנשים שעדיין לא התחסנו בחיסון ראשון ושני.

בנוסף אמר בנט: "אני לא מקבל את הגישה של 'למי אכפת' לגבי הכסף והפרנסה. המומחים הרפואיים הם אינפוט חשוב אבל לא בלעדי. הם לא יקבלו את ההחלטות במישור הלאומי אלא אנחנו. כששאלתי אותם למה צריך לסגור הופעה של שלמה ארצי בגלל מגזר כזה או אחר – הם גמגמו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!