דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
20.2°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.2°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 20.3°באר שבע
  • 29.3°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 15.0°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

יו"ר ההסתדרות הרפואית על התקפות בנט: "מסע דה-לגיטימציה שלא ראינו משום ראש ממשלה"

פרופ' ציון חגי מתח ביקורת חריפה על דבריו של ראש הממשלה בעצרת האו"ם ובתדרוכים לתקשורת: "ביטול או זלזול בעמדה של צוות המומחים ובכירי משרד הבריאות ודאי לא מעידים על הליך קבלת החלטות שיש להתגאות בו"

פרופ' ציון חגי יו"ר ההסתדרות הרפואית (צילום: דוברות הר"י)
פרופ' ציון חגי יו"ר ההסתדרות הרפואית (צילום: דוברות הר"י)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי הגיב הבוקר (רביעי) לביקורת החריפה שהשמיע ראש הממשלה נפתלי בנט נגד אנשי מערכת הבריאות. "מה שהתחיל כהדלפות מגמתיות מצד גורמים עלומי שם, נחשף כמסע דה-לגיטימציה בוטה מצד ראש ממשלת ישראל כנגד ציבור הרופאים והרופאות שעושים לילות כימים במלחמה מול נגיף הקורונה. דבר כזה עוד לא ראינו מצד שום ראש ממשלה עד היום".

לדברי חגי, "איש לא חלק על כך שהדרג הנבחר הוא זה שמכריע ומקבל את ההחלטות במדינה דמוקרטית. עם זאת, ביטול או זלזול בעמדתם המקצועית של צוות המומחים ושל בכירי משרד הבריאות, ודאי לא מעידים על הליך קבלת החלטות שיש להתגאות בו".

"אני רוצה לשלוח מכאן מסר ברור לכל רופא ורופאה ולכל מי שנמנים על צוות המומחים המייעצים לממשלה", אמר,  "יש לכם גיבוי מלא מאתנו להשמיע תמיד את עמדתכם המקצועית וגם לעמוד עליה. אנו הרופאים נשבענו להילחם על חייהם של בני אדם בכל מחיר כך עשינו בעבר וכך נעשה גם בעתיד. בניגוד לפוליטיקאים, אנו הרופאים והרופאות מחוייבים לאתיקה מקצועית ולשבועת הרופא, ושום דבר לא יעמוד בפני אלה".

הוא הביע חשש שדבריו של בנט יפגעו באמון כלפי המערכת. "אי אפשר מחד לקרוא לציבור להתחסן, ומנגד לזלזל באנשי הרפואה והמדע, להקטין אותם ולהמעיט בחשיבות שלהם בעיצומה של מגפה עולמית של פעם במאה שנים", טען.

בנאומו בעצרת האו"ם בשני השבוע אמר בנט: "ניהול מדינה בעת מגיפה זה לא רק עניין של בריאות. זה עניין של איזון עדין בין כל היבטי החיים שמושפעים מהקורונה, במיוחד תעסוקה וחינוך. נקודת מבטם של הרופאים חשובה אך הם לא יכולים להוביל את המאמץ הלאומי. האדם היחיד שיש לו נקודת תצפית טובה על הדבר הזה הוא המנהיג הלאומי של כל מדינה."

לאחר הנאום בעצרת האו"ם ערך בנט תדרוך עיתונאים בו החריף את התקפותיו על בכירי משרד הבריאות. "בסוף השבוע הייתה ההתכסחות עם ד"ר שרון אלרעי-פרייס", אמר, "אני שמח שזה קרה כי הפקענו את המונופול ממשרד הבריאות".

עוד אמר בנט כי אנשי משרד הבריאות לא רואים את התמונה המלאה. "עם כל הכבוד לקבינט המומחים ולמומחים לרפואה – חלקם לא רואים את התמונה המלאה. חלקם התנגדו לבוסטר בזמן אמת", אמר. התבטאות זו נועדה להציג באור שלילי את ראשת שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, אך חוטאת לאמת: בדיון ועדת החיסונים וצוות הטיפול במגפות התנגדה אלרעי-פרייס להורדת גיל הזכאות לחיסון הדחף, בנימוק שיש להתמקד באוכלוסיות הסיכון ובאנשים שעדיין לא התחסנו בחיסון ראשון ושני.

בנוסף אמר בנט: "אני לא מקבל את הגישה של 'למי אכפת' לגבי הכסף והפרנסה. המומחים הרפואיים הם אינפוט חשוב אבל לא בלעדי. הם לא יקבלו את ההחלטות במישור הלאומי אלא אנחנו. כששאלתי אותם למה צריך לסגור הופעה של שלמה ארצי בגלל מגזר כזה או אחר – הם גמגמו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!