דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
19.5°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.5°חיפה
  • 19.7°אשדוד
  • 19.0°באר שבע
  • 27.5°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 19.4°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

בכיר איראני צייץ בעברית: "איראן תמיד היטיבה עם שכנותיה ומעולם לא איימה עליהן; כל השפעה זרה אינה מועילה"

"בעיות ייפתרו בשיתוף פעולה ואמפתיה של כל מדינות האזור", כך צייץ היום (שבת) בטוויטר מזכיר מועצת הבטחון הלאומי של איראן עלי שמח'אני, על רקע המתיחות הגוברת בין איראן לאזרבייג'ן | בטהראן גינו את פגישתו של שר החוץ לפיד עם מקבילו הבחרייני

עלי שמח'אני, מזכיר מועצת הבטחון הלאומי של איראן. "קוראים לשכנים שלנו להיות ערניים בעניין זה ולהתרחק מהשפעה זרה" (צילום: AP Photo/Ebrahim Noroozi)
עלי שמח'אני, מזכיר מועצת הבטחון הלאומי של איראן. "קוראים לשכנים שלנו להיות ערניים בעניין זה ולהתרחק מהשפעה זרה" (צילום: AP Photo/Ebrahim Noroozi)
אוריאל לוי

"איראן הגדולה והחזקה תמיד היטיבה עם שכנותיה ומעולם לא היוותה עליהן איום", צייץ היום (שבת) ‏מזכיר מועצת הבטחון הלאומי של איראן, עלי שמח'אני, בחשבון בטוויטר שלו בעברית.

"בעיות ייפתרו בשיתוף פעולה ואמפתיה של כל מדינות האזור. כל השפעה זרה אינה מועילה, ולכן אנו קוראים לשכנים שלנו להיות ערניים בעניין זה ולהתרחק ממנה". שמח'אני אמר את הדברים על רקע המתיחות הגוברת בין איראן לאזרבייג'ן.

התבטאות נדירה זו של בכיר איראני בעברית מגיע על רקע תמרונים צבאיים שעורכת איראן ביומיים האחרונים על גבול אזרבייג'ן בתרגיל ששמו "כובשי ח׳יבר", על שם עיר בסעודיה בה הביס מוחמד את היהודים.

נשיא אזרבייג׳ן, אילהם אלייב, אמר לסוכנות הידיעות הממלכתית של טורקיה ביום שלישי שהוא "מופתע מאוד" מהתמרונים האיראנים. דובר משרד החוץ האיראני, סעיד ח׳טיבזאדה, הגיב אתמול לדברי אלייב ואמר: "איראן לא תסבול את נוכחות המשטר הציוני בסמוך לגבולותיה, ותנקוט כל פעולה שתידרש כדי להבטיח את ביטחונה. התמרונים הצבאיים בגבולותינו הצפון מערביים יביאו לשלום ויציבות של כל האזור".

גינויים גם לבחריין 

בתוך כך איראן גינתה אתמול את בחריין על ביקורו שר החוץ יאיר לפיד במדינת האי שרוב תושביה שיעים, ומסרה שזהו "כתם שלא יימחה מעל מנהיגי בחריין".

בביקור ראשון של שר ישראלי בבחריין, חנך אתמול לפיד את השגרירות הישראלית בבירת המדינה מנאמה ונפגש עם מלך בחריין, חאמד בן עיסא אל-חליפה, ועם יורש העצר וראש הממשלה, סלמאן בן חמד אל-חליפה. אמש ביקר שר החוץ בספינת הקרב האמריקאית "פרל הארבור" לצד מקבילו הבחרייני, עבד אל-לטיף אל-זיאני. את השניים אירחו מפקד הצי החמישי של צבא ארה"ב, בראד קופר, והממונה על שגרירות ארה"ב במדינה, מרגרט נרדי.

בביקורו נשא לפיד הצהרה משותפת עם בכירים בממלכה לצד משחתת אמריקאית, מה שהוגדר בישראל כ"איתות ברור" לטהראן.

ח'טיבזאדה אמר בתגובה: "אנחנו מגנים כל תכנית שמחזקת את נוכחותה ההרסנית של ישראל באזור. מצער שמנהיגי בחריין מתעלמים מהפשעים היומיומיים של ישראל נגד הפלסטינים. הכתם לא יימחה. האנשים באזור ימשיכו להתנגד לתהליך הנורמליזציה עם השלטון הציוני".

בביקורו של לפיד במדינה נדונו דרכים ליצור "ביטחון שיט" לספינות בחרייניות במפרץ הפרסי. "איראן מפתחת יכולות לוחמה לא מאוישת, כטב"מים ולא רק", אמר מקור מדיני, "זה מטריד פה את כולם". לדבריו, "לכולם ברור אילו יכולות אנחנו מביאים לשולחן".

תקיפות הכטב"מים האיראניים הוזכרו גם בנאומו של ראש הממשלה נפתלי בנט בעצרת האו"ם בתחילת השבוע. בהתייחסו למעורבות האיראנית בטרור במזרח התיכון, אמר ראש הממשלה שישראל מוקפת בחיזבאללה, חמאס, הג'יהאד האיסלאמי ומיליציות שיעיות, "כולם רוצים להשמיד את המדינה שלי וכולם נתמכים על ידי איראן". בנט הוסיף שבאחרונה החלה טהראן להשתמש ב"נחילים של כטב"מים קטלניים", ושהיא מתכננת לחמש בכלים כאלה את שלוחותיה בתימן, בעיראק, בסוריה ובלבנון.

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!