דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

קבינט הקורונה יתכנס אחרי חודש: מחלוקת על חובת סריקת התו הירוק

בעלי עסקים נגד התו הירוק החדש: "שני מיליון אנשים לא יוכלו להיכנס לעסקים" | הדיון מתקיים לאחר שבמהלך ספטמבר המגפה הגיעה לשיא והשרים לא נפגשו בצל מתיחות בין ראש הממשלה ובכירי משרד הבריאות

ראש הממשלה נפתלי בנט בדיון על נגיף הקורונה  בקריה בתל-אביב (צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ)
ראש הממשלה נפתלי בנט בדיון על נגיף הקורונה בקריה בתל-אביב (צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

קבינט הקורונה יתכנס הערב (ראשון), לאחר חודש שלם בו הגל הרביעי הגיע לשיא אך השרים לא נפגשו כלל. ברקע היעדר המפגש של הקבינט עמדו מחלוקות בין ראש הממשלה נפתלי בנט לבכירי משרד הבריאות, המנכ"ל פרופ' נחמן אש וראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס, על דרישתם להטיל הגבלות התקהלות כדי לבלום את התפשטות המגפה.

המפגש היום נערך כשמספר החולים קשה ירד בשבוע האחרון והגיע אתמול ל-587, המספר הנמוך ביותר מאז אמצע אוגוסט. גם אינדיקציות אחרות לצמצום התחלואה כמו ירידת מספר המאומתים החדשים, ירידה בשיעור הבדיקות החיוביות ועוד נמצאות בירידה. עם זאת, קשה להעריך בשלב זה האם החזרה מהחגים לשגרת לימודים בבתי הספר תגביר הידבקויות או שהבלימה תימשך.

מחלוקת שהשרים יידרשו לדון בה היא חובת סריקת הברקוד לתו הירוק בכניסה למקומות בהם הוא נדרש מהמבקרים. תקנות בנושא הובאו להצבעה במשאל טלפוני לשרי הקבינט ביום שישי, אך לדרישת השרים גנץ ואלקין הן יובאו לדיון, בין היתר כדי לבחון את ההשלכות האפשריות על עסקים ולאפשר תקופת הסתגלות. ללא סריקת הברקוד, קל יותר להציג תו ירוק מזויף, אך חובת הסריקה עלולה לדרוש מבעלי העסקים תוספת כוח אדם.

שינוי משמעותי נוסף הוא שינוי הזכאות לתו הירוק שנכנס לתוקף הבוקר, בעקבותיו כ-1.2 מיליון ישראלים יאבדו את הזכאות לתו הירוק אם לא יתחסנו. המתווה החדש שקבע משרד הבריאות מחייב התחסנות במנה שלישית לאחר חצי שנה מקבלת מנה שנייה של חיסון פייזר, והתחסנות של מחלימים במנה אחת כעבור חצי שנה מההחלמה. השינוי נובע מממצאים על ירידה ביעילות החיסון לקורונה לאחר כחצי שנה.

נשיא ארגוני העצמאים: "אסור להטיל סנקציות על גב בעלי העסקים"

בעלי העסקים הודיעו בשבוע האחרון על התנגדותם להרחבת התו הירוק וכן לחובת סריקת הברקודים. "שעון החול אוזל. הממשלה מטילה סנקציות על אנשים, על הגב של המגזר העסקי", אמר אתמול עו"ד רועי כהן, נשיא להב, לשכת ארגוני העצמאים בישראל, "מאז הכרזת הממשלה על פקיעת התוקף של התו הירוק לזכאים לחיסון השלישי, העסקים בישראל התחילו לספור לאחור עד ששני מיליון אנשים, לקוחות, צרכנים, יפסיקו לרכוש את מוצריהם כי לא יוכלו להיכנס פיזית לעסקים. חדרי כושר, בריכות שחייה, אולמות אירועים, מסעדות – כל העסקים הנדרשים כעת בתו ירוק ואף בעלויות של סריקה וחשופים לאחריות פלילית, ודה פקטו הפכו לפקחי קורונה בשרות המדינה, עסקים קטנים וגדולים ייפגעו כלכלית מפקיעת התו הירוק כי אנשים לא הספיקו להתחסן עד ה-2 באוקטובר, ופשוט לא יוכלו להגיע לאותם עסקים בענפים אלה."

לדברי כהן, "אנחנו במגזר העסקי בעד חיסונים, חיסון זה המפתח למשק חי ונושם. אבל עד שכולם יספיקו להתחסן, הממשלה חייבת לספק בדיקות קורונה מהירות ללא עלות ללא-מחוסנים במנה שלישית, כדי לאפשר את המשך קיומו של המשק , יש לתת פרק זמן נוסף של הסתגלות וכן לאפשר לילדים בגילאי 12-15 לקבל תו ירוק במסגרת תכנית מגן חינוך (כיום תכנית מגן חינוך מיושמת רק בבתי ספר יסודיים – ד.א.). בגל הראשון איבדנו כ-80 אלף עסקים בגלל התמהמהות של החלטות הממשלה. הפעם, הממשלה חייבת להפיק את הלקחים, ולא להתעכב עם החלטות שיכולות להציל את המגזר העסקי. עכשיו זה הזמן לפעול, אסור לקבל את המדיניות בה מטילים סנקציות על גבם של בעלי העסקים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!