דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

השר לביטחון פנים לא יודע כמה מרוויח שוטר: זהו שכר הבסיס, ומספר השוטרים שיפוטרו בשנים הקרובות

בראיון לאופירה אסייג אמר השר בר לב שהוא לא בקיא בשכר השוטרים, אסייג ביקרה: ״מגיע לשוטרים להרוויח משכורות גבוהות ומכובדות יותר״ | אשת שוטר ברשת: ״העבדים המודרנים האלה עובדים תחתיך, למה חתמת באישון לילה על הסכם שכר משפיל?״

השר עמר בר לב ומפכ״ל המשטרה קובי שבתאי. המשטרה השתמשה בתוכנת הריגול NSO כדי לעקוב אחרי ישראלים (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש 90)
השר עמר בר לב ומפכ״ל המשטרה קובי שבתאי. המשטרה השתמשה בתוכנת הריגול NSO כדי לעקוב אחרי ישראלים (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

השר לביטחון פנים עמר בר לב התקשה להשיב למראיינת אופירה אסייג ששאלה אותו ביום שישי מה שכר הבסיס של שוטר במדינת ישראל.

בראיון שעסק באתגרי המשטרה בשמירה על המשילות נוכח האלימות והנשק בחברה הערבית, שאלה אסייג את בר לב מה הוא שכרו הבסיסי של שוטר. בר לב גמגם והודה "האמת שאני לא בקיא בשכר הבסיסי של השוטר. אני יודע שבשנים האחרונות הייתה עליה משמעותית יחסית". לדברי השר ברור שיש לו השפעה על הנושא.

"מגיע לשוטרים משכורת יותר גבוהה ומכובדת. אם תדאג לשכר השוטרים יגיעו שוטרים איכותיים יותר", אמרה אסייג, וציינה ששוטרים עובדים קשה מאוד במשכורות שאינן גבוהות, כולל בשבתות ובחגים.

שכר הבסיס של שוטר מתחיל עומד על 7,700 שקלים בלבד. השכר עולה בהתאם לוותק ולדרגה, ואליו מתווספות תוספות כגון שעות נוספות גלובליות (שוטרים לא מקבלים שכר עבור כל שעה נוספת או עבודה בחגים ובשבתות), קרן השתלמות, דמי הבראה ומענקי סיוע בשכר דירה והשתתפות בגני ילדים.

על פי דו"ח השכר של משרד האוצר, בשנת 2019 עמד שכרם הממוצע של נגדים בדרגת רס"ר (גיל ממוצע 31) על 13,608 שקלים. השכר הממוצע של קצין בדרגת מפקח (גיל ממוצע 32) עומד על 15,414 שקלים.

השוטרים מתייחדים בכך שאין להם זכות התארגנות באיגוד עובדים, ואף נאסר עליהם למחות או להיאבק על תנאי עבודתם. את המו"מ על תנאיהם מנהל מפכ"ל המשטרה מול משרד האוצר ושכרם אמור להיות מוצמד לעליות השכר בצה"ל.

המפכ"ל יעקב שבתאי חתם לאחרונה על הסכם עם משרד האוצר, לפיו יגויסו בשנה הבאה 800 שוטרים נוספים, ו-300 נוספים בשנת 2023. אלא שבמקביל נקבעה תקרה להוצאות השכר של המשטרה שמשמעותה קושי עתידי של הארגון לתת דרגות שמשפיעות על השכר. לצד זאת נקבע בהסכם שהמשטרה תידרש לפטר בשנתיים הבאות 8% מהשוטרים החדשים שיגויסו, ובעוד חמש שנים תידרש לפטר לא פחות מ-17% מהם.

ההסכם גרר ביקורת חריפה מצד נשות שוטרים, גמלאי המשטרה וגורמים בתוך המשטרה. ״אין במשטרה שעות נוספות אדוני״, כתבה אשת השוטר טטיאנה שימרי בקבוצה של נשות השוטרים וגמלאי המשטרה בהתייחס לדבריו של השר לביטחון פנים. ״משכורת ממוצעת עומדת על 10,000 שקלים. תמורת הסכום המגוחך הזה הם עובדים לילות, חגים, שבתות, תגבורים, שלדי וכמה שעות שידרשו – בלי שקל אחד תוספת למשכורת.

״העבדים המודרנים האלה עובדים תחתייך. מבייש להיתפס עם המכנסיים למטה ולא לדעת את שכרם ותנאי העסקתם. אולי, רק אולי,אדוני, זאת הסיבה שידך היתה כל כך קלה כשחתמת באישון לילה על הסכם הגג של השכר המשפיל !?ב ו ש ה״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!