דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
25.6°תל אביב
  • 23.0°ירושלים
  • 25.6°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 26.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 23.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

מפכ"ל המשטרה ביקר בכפר קאסם: "האלימות לא תרתיע אותנו מלפעול בכל זמן ובכל מקום"

קובי שבתאי ביקר בתחנה בעיר בעקבות תקיפת השוטרים בשבוע שעבר: "רוב התושבים בכפר קאסם מאוד קאופרטיביים, מאוד תומכים. אנחנו צריכים לטפל בעבריינים"

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי בביקור בתחנת כפר קאסם, לאחר תקיפת השוטרים במקום. (צילום: דוברות המשטרה)
מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי בביקור בתחנת כפר קאסם, לאחר תקיפת השוטרים במקום. (צילום: דוברות המשטרה)
יהל פרג'

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, הגיע היום (ראשון) לתחנת המשטרה בכפר קאסם כדי לגבות את השוטרים בשטח בעקבות אירוע אלימות שהתרחש בעיר בשבוע שעבר. שבתאי קיים הערכת מצב מיוחדת ושוחח עם מפקדי ושוטרי התחנה.

בדבריו הבוקר בכפר קאסם התייחס המפכ"ל לפעילות השוטרים, שלמרות האלימות שהופעלה כלפיהם הצליחו לעצור בשטח את החשודים המרכזיים בתקיפה, לאמצעים שעומדים לרשות השוטרים לרבות האלות בהן ניתן לבצע שימוש במקרים מהסוג הזה ולגיבוי שניתן לשוטרים מצידו ומצד פיקוד המשטרה.

"אני רוצה להגיד לכולם שהאלימות כלפי השוטרים לא תרתיע אותנו מלפעול בכל זמן ובכל מקום, הן במגזר הערבי ולא מול משפחות הפשע ובשום מקום אחר", אמר שבתאי, "אנחנו ממשיכים לפעול באותה מקצועיות כפי שפעלו השוטרים בשישי. שום אירוע כזה לא ירתיע אותנו מלהמשיך ולפעול".

"במקביל, אני בא לתמוך ולחזק את השוטרים בעשייה היומיומית. לא פשוט להתמודד עם היקפי אלימות כאלה", הוסיף, "רוב התושבים בכפר קאסם מאוד קאופרטיביים, מאוד תומכים. אנחנו צריכים לטפל בתושבים הלא נורמטיביים, אותם עבריינים שצריך לסכל ולשים עליהם את היד".

אתמול הוציא שבתאי הודעה מיוחדת בה אמר "לא נעבור לסדר היום אירועי אלימות כלפי שוטרים. הנחתי את פיקוד המחוז והמרחב לפעול בנחרצות ובתקיפות ולשים את היד על כל מי שלקח חלק באירוע ואנו נעמיד לרשותם את כל האמצעים והכוחות שידרשו".

"כבר עצרנו 4 חשודים ביניהם שני החשודים המרכזיים שעל פי החשד תקפו את השוטרים ולא נרפה עד שנביא את כל העבריינים לדין", הוסיף, "אני מגבה באופן מלא את השוטרים לפעול על פי חוק עם האמצעים שעומדים לרשותם אל מול כל מי שינסה להרים עליהם את ידו. לא נקבל מצב שבו פוגעים בשוטרים שבאים לבצע את תפקידם".

המקרה החמור החל בלילה שבין חמישי לשישי כאשר שוטרים ביקשו לערוך חיפוש בעקבות דיווח על החזקת אדם באלימות במקום. אנשי התנועה האיסלמית, שעורכים סיורי שמירה ואבטחה בעיר, התנגדו לנוכחות השוטרים במקום ואחד מהם תקף את השוטרים באגרופים. האירוע תועד, וזכה לגינויים נרחבים מכל קצוות הקשת הפוליטית, בין היתר מיו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס וראש הממשלה נפתלי בנט.

בביקור השתתפו גם הסמפכ"ל, ניצב דוד ביתן, מפקד מחוז מרכז, ניצב משה ברקת, ראש אג"מ, ניצב אבי ביטון, ראש אח"מ, ניצב יגאל בן שלום, ומפקד מרחב שרון, תנ"צ חיים שמואלי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!