נוסעים באזור הנגב המערבי פתחו במחאה נגד רכבת ישראל, בדרישה לפרסם לו"ז מקיף ומחייב לפרויקט החישמול של המסילה, שעוצר את תנועת הרכבות. לטענתם בעקבות התהליך יופסקו הנסיעות למשך 5 שנים.
ברכבת ישראל טוענים בתגובה שהתאריך יערך כשנה וחצי בלבד מרגע אישור הוות"ל, ואומרים שמדובר במחיר הכרחי מתהליך חישמול המסילה.
לפי ההחלטה שהתקבלה, לא תתאפשר תנועת רכבות ישירה בין תחנות הנגב המערבי (שדרות, נתיבות אופקים) לת"א, ובעת ההגעה לאשקלון יאלצו הנוסעים לבצע החלפה- דבר שיוביל להארכת זמני הנסיעה.
"רכבת ישראל ממשיכה להשית גזרות על הציבור ולא מפרסמת לוז מקיף, שקוף ומחייב לפרויקט החישמול" כתבו המוחים.. "הפעם הנפגעים הם נוסעי קו הנגב המערבי שמודיעים לרכבת ישראל ולמשרד התחבורה: עד כאן! אנחנו לא אזרחים סוג ב'!"
מובילי המאבק פתחו עצומה, עליה חתמו בין היתר 5 ראשי ראשויות מהנגב המערבי:
אופיר ליבשטיין ראש מ.א שער הנגב, אלון דוידי ראש עיריית שדרות, תמיר עידאן ראש מ.א. שדות נגב, גדי ירקוני ראש מ.א. אשכול ואיתמר רביבו ראש מ.א. חוף אשקלון).
התייחסות רכבת ישראל:
"פרוייקט החישמול הינו פרוייקט לאומי ומטרתו היא שיפור השירות הרכבתי באמצעות הפעלת רכבות חשמליות חדישות, ירוקות לסביבה, ושקטות. הפרויקט מבוצע בהדרגה בקטעי המסילה ברחבי הארץ, כאשר במהלך תקופת ביצוע הפרויקט חלים שינויים זמניים בזמני ומסלולי הנסיעה, בהתאם להשלמת תשתיות החשמל על המסילה.
"בהתאם לתכנון הפרויקט, אשר אושר ותואם עם משרד התחבורה, תחל בשבועות הקרובים הפעלתו של הקו החשמלי בין הרצליה לאשקלון (דרך תחנות טבעת השרון), בעוד שבשלב זה תחנות אופקים, נתיבות ושדרות תמשכנה לקבל שירות באמצעות רכבות דיזל, וצפויות לעבור חישמול בשלב מתקדם יותר של הפרויקט.
"עד לסיום השלב הנוכחי בפרויקט החישמול, יתבקשו נוסעי התחנות האלו לבצע החלפת רכבות בתחנת אשקלון, אשר תאריך במספר דקות ספורות את זמני הנסיעה, זאת כאמור באופן זמני, עד השלמת תשתית החישמול בקו, אשר בימים אלו נידונה בוועדה לתשתיות לאומיות (וות״ל). מרגע אישור הוות״ל, עבודת חישמול המקטע שבין אשקלון לבאר שבע תיערך כשנה וחצי.
"לצד זאת, בשל הפעלת הקו באופן מלא בין הרצליה לאשקלון, יוארכו משמעותית שעות הפעילות בכל תחנות הקו, וכן תופעלנה רכבות בימי שישי ומוצאי שבת, דבר שישפר את השירות הרכבתי לאזור הנגב המערבי."