דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

שר האוצר: ״תוספת השכר למגזר הציבורי ולחיילים תהיה כ-11 מיליארד שקלים״

אביגדור ליברמן בוועדת הכספים של הכנסת: ״בשנים 2024-2023 ניתן מענה לקבוצות בחברה הישראלית, נוכח הסכמים קיבוציים שפג תוקפם״ | הממונה על התקציבים: "אי אפשר לגמול את המשק מהרחבה תקציבית ביום אחד"

הצגת תקציב המדינה עם שר האוצר - דיון ועדת הכספים (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
הצגת תקציב המדינה עם שר האוצר - דיון ועדת הכספים (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

שר האוצר אביגדור ליברמן הגיעו היום (שני) לוועדת הכספים להציג את תקציב 2022-2021. בדיון משתתפים גם מנכ"ל משרדו רם בלינקוב, וראש אגף התקציבים יוגב גרדוס.

ליברמן הציג את התקציב בתור "התקציב החברתי ביותר" ואמר שיש בו מנועי צמיחה משמעותיים. שר האוצר התייחס להסכמים במגזר הציבורי שיפתחו לקראת התקציב הבא: "יש לחשוב גם על השנים 2024-2023, בהן נצטרך לתת מענה לקבוצות בחברה הישראלית שמקופחת, נוכח הסכמים קיבוציים שפג תוקפם ב-2019 לדעתי. עלות כל ההסכמים שמחכים לנו בדרך, ועובדי מנהל ומשק, מורים, מטפלות, רופאים, חיילים, הכל יחד זה 11 מיליארד שקלים בהערכה זהירה.

"שלא יהיו שום אשליות בנידון, אי אפשר למצוא את הכסף, לכן אנחנו דוחים את כל המו"מ לשנת 2022" הוסיף ליברמן, "אז אנחנו מקווים להגיע להסכמים עם כל המגזרים ולתת לזה ביטוי בתחילת 2023".

על משבר הקורונה אמר שר האוצר: "הגל הרביעי עלה לנו בינתיים 4.1 מיליארד שקלים מזומן". יש לציין כי לא הוכרזו צעדים כלכליים חדשים אל מול הגל הרביעי.

"זה אחד התקציבים הכי משמעותיים שעברו פה בעשרות שנים האחרונות" אמר הממונה על התקציבים באוצר, "זה נכון שחוק ההסדרים כבד, אבל הוא גם משמעותי, ומטפל בהרבה דברים ששכבו הרבה שנים בלי טיפול"

על גודל התקציב אמר גרדוס: "לא נגמול את המשק מהרחבה פיסקלית ביום אחד. שנת 2022 תהיה בלימת העלייה ביחס החוב לתוצר, ובהמשך חזרה לירידת יחס החוב תוצר והתכנסות פיסקלית". הוא הציג את הכלל הפיסקלי החדש מבלי להסביר את תוכנו, ואמר שהוא שמאפשר הוצאה של 14 מיליארד שקלים. "לא בטוח שנוכל לעמוד בזה לאורך זמן" אמר ראש אגף התקציבים.

"אני יכול להוכיח למה כל אחד מהשינויים קשור לתקציב, קשור לכלכלה שמייצרת מקורות לתקציב, בין אם לתקציב הזה או לתקציב בשנים הבאות. כשרוצים לעלות את גיל הפרישה לנשים, כשרוצים להקים אגף רגולציה, כשרוצים להוציא פרוייקט כמו המטרו, צריך לעשות את זה במסגרת התקציב. למרות שחתכנו אותנו בשליש, אני מאד שמח על תמיכת הממשלה והכנסת".

גפני התפרץ לדבריו: "מה שעצוב זה שאתה אפילו לא מחייך. הכול קשור לתקציב? הרפורמה בכשרות קשורה לתקציב? גיל הפרישה הוא חלק מהתקציב?".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!