דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
30.4°תל אביב
  • 29.8°ירושלים
  • 30.4°תל אביב
  • 27.6°חיפה
  • 28.6°אשדוד
  • 35.6°באר שבע
  • 39.6°אילת
  • 36.1°טבריה
  • 28.4°צפת
  • 32.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

יו״ר הסתדרות המעו"ף: "האוצר צריך לפתור את המשבר במעונות לפני המעבר למשרד החינוך"

גיל בר-טל, שמייצג את המטפלות במעונות לגיל הרך, קורא להסכים על תכנית פעימות שתתחיל עכשיו: "בניגוד לדברי האוצר, זו לא הוצאה גדולה" | "למפעילים אין כסף לשלם משכורת ראויה, וכתוצאה מכך אין מספיק כוח אדם"

גיל בר-טל, יו״ר הסתדרות המעו״ף (צילום: יונתן בלום)
גיל בר-טל, יו״ר הסתדרות המעו״ף (צילום: יונתן בלום)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

"צריך לפתור את הבעיות לפני שהמעונות המסובסדים מגיעים למשרד החינוך, זה רק להעביר כדור לבה לוהט ממקום אחד למקום אחר", אומר גיל בר-טל, יו"ר הסתדרות המעו"ף, המאגדת את המטפלות במעונות היום של נעמת וויצו.

הארגונים המפעילים את המעונות משביתים אותם זה היום השני, בדרישה לתוספת תקציבים לשיפור תנאי השכר של המטפלות. אלפי מטפלות הפגינו אתמול (ראשון) בתל אביב וצעדו מכיכר רבין לבית אריאלה בדרישה לשיפור המצב במעונות, תחת הסיסמאות "ילד לא נולד בגיל 3" ו"מי ידאג לקטנטנים?". פגישה בין נציגות הארגונים לשרת הכלכלה אורנה ברביבאי ונציגי משרד האוצר נערכת הבוקר (שני).

גיל בר טל יו"ר הסתדרות המעו"ף, בהפגנת המטפלות לגיל הרך בתל אביב. "השכר של המטפלות מחנכות נשחק, ותקציב הארגונים המפעילים נשחק" (צילום: ניצן צבי כהן)
גיל בר טל יו"ר הסתדרות המעו"ף, בהפגנת המטפלות לגיל הרך בתל אביב. "השכר של המטפלות מחנכות נשחק, ותקציב הארגונים המפעילים נשחק" (צילום: ניצן צבי כהן)

בר-טל מדגיש שנדרשת פעולה מיידית, לצד רפורמה ארוכת טווח בחינוך לגיל הרך. "בכל מקרה שהוא, רפורמה לא תפתור את הבעיה של עכשיו", הוא אומר, ומזכיר את המאבק הקודם של המעונות, בספטמבר 2018, שגם בו ניתן פתרון נקודתי לצד הסכמה על פתרון ארוך טווח. "גם ב-2018 העניינים הגיעו לידי רתיחה, ושר האוצר כחלון ושר העבודה והרווחה חיים כץ מצאו פתרון שפתר את הבעיה". אז הפתרון היה מענק חד פעמי למטפלות, לצד החלטה על הקמת ועדה בין משרדית לבדיקת מצב מעונות היום המפוקחים, ועדה שהחלה לפעול אך לא סיימה את עבודתה.

וכך, ללא טיפול ארוך טווח ובעקבות משבר הקורונה, המעונות מצאו את עצמם נאלצים להיאבק שוב. "מאז 2018 לא קרה דבר, והמצב רק החמיר", אומר בר-טל, "השכר של המטפלות מחנכות נשחק, ותקציב הארגונים המפעילים נשחק גם הוא משתי סיבות. הראשונה היא שלא עדכנו אותו באופן כללי, והשנייה היא שבעקבות הסגרים בקורונה הייתה עזיבה של ילדים שגרמה לצמצום נוסף של התקציב. לכן לארגונים המפעילים אין מספיק כסף לשלם משכורת ראויה והוגנת לעובדות שלהם, ובגלל שאין משכורת ראויה אין מספיק כוח אדם."

לדברי בר-טל, הצעד שנדרש כרגע הוא תכנית ארוכת טווח לשיפור המצב במעונות, בדגש על שכר המטפלות. "צריך שמשרד הכלכלה ומשרד האוצר ישבו עם המפעילים של מעונות היום למשא ומתן, ויסכימו על תכנית שלבים לשנה הקרובה עם פעימה ראשונה עכשיו. משרד האוצר צריך להוסיף עוד מעט תקציב כדי להגיע לשלב ראשון. האוצר טוען שזוהי הוצאה גדולה, וזה לא נכון כי ניתן לפתור את זה בפעימות."

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!