דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כיפת ברזל

רמת הגולן / מערכת כיפת ברזל יירטה שתי רקטות בשעתיים באזור רמת הגולן

על פי הודעת דובר צה"ל הרקטות יורטו מעל שטח סוריה ולכן לא נשמעה אזעקה. זוהי הפעם הראשונה שכיפת ברזל מופעלת באזור רמה"ג. ראש מועצת רמה"ג: "ממשיכים בשגרת חיים מלאה"

הלחימה בסוריה כפי שנצפתה מרמת הגולן (צילום: אריאל שליט / סוכנות AP).
הלחימה בסוריה כפי שנצפתה מרמת הגולן (צילום: אריאל שליט / סוכנות AP).
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

בפעם ראשונה מאז שנכנסה מערכת כיפת ברזל כחלק ממערך הגנת האויר של ישראל ב-2011, המערכת יירטה רקטה באזור רמת הגולן.

לפני שעות ספורות הודיע דובר צה"ל כי "זוהה ירי תלול מסלול לעבר שטח צפון רמת הגולן שיורט על ידי סוללת כיפת ברזל. אין נזק ואין נפגעים". כשעה לאחר ההודעה הראשונה יורטה רקטה נוספת, גם היא על ידי מערכת כיפת ברזל.

כיפת ברזל. צילום ארכיון: פלאש 90
כיפת ברזל. צילום ארכיון: פלאש 90

לא הושמעה אזעקה לתושבי האזור לפני שכיפת ברזל יירטה את המרגמה ככל הניראה בגלל העובדה כי היירוט בוצע מעל שטח סוריה.

ראש מועצה אזורית גולן, אלי מלכה: "הוספת כיפת ברזל להגנה על יישובי צפון הגולן היא נדבך חשוב לביטחון התושבים. אנו עדים מקרוב ללחימה העזה שמתרחשת בימים האחרונים בצידו השני של הגבול, בשטח סוריה, שבעטייה ישנן זליגות לשטח הגולן. אנו נמצאים בקשר רציף עם גורמי צה"ל וסומכים על כך שצה"ל עושה את כל הנדרש על מנת לצמצם עד למינימום את הזליגות הנופלות בשטח הגולן. תושבי הגולן והמטיילים הרבים הפוקדים את אתרי הנופש והתיירות בגולן ממשיכים בשגרת חיים מלאה"

ח"כ איתן ברושי מסר בתגובה לירי: "התשובה לירי המתמשך על רמת הגולן הוא חיזוק  ההתישבות ברמה ופיתוח הכלכלי ברמת הגולן ובצפון. פעם נוספת בולטת החשיבות של ההתישבות לאורך הגבול הצפוני בכלל וברמת הגולן בפרט. התשובה לטילים חייבת להיות תמיכה בהתיישבות, תושבי הגולן והצפון לא צריכים רק כיפת ברזל, תושבי הגולן חייבים כיפת ברזל כלכלית חברתית לשם חיזוקם ומתן עדיפות לתוספת אוכלוסיה. הממשלה חייבת לקבל מחר בישיבת הממשלה החלטות משמעותיות לחיזוק ההתישבות בגולן"

מדובר בירי תלול מסלול העשירי סך הכל בשבועיים האחרונים וזאת ככל הניראה כתוצאה מהלחימה הפנימית בסוריה. עד כה בוצעו רוב היירוטים של כיפת ברזל בעיקר באזור הדרום. אך גם במרכז ובגליל. יירוט המרגמה היום הוא הפעם הראשונה שהמערכת פועלת באזור רמת הגולן.

ביום שלישי שיגר צבא סוריה באופן חריג, 2 טילי קרקע אויר אל עבר מטוסי חיל האויר. המטוסים היו רחוקים ממקור הירי ולא נפגעו. בעקבות שיגור טילי הקרקע אל עבר המטוסים הוציא צבא אסד הודעה שיקרית כי הפיל מטוס קרב של חיל האויר ומל"ט (מטוס ללא טייס). עיתונאים המזוהים עם המשטר הסורי טענו ברשתות החברתיות כי טילי הנ"מ ששוגרו אל מטוסי חיל האוויר הם מדגם S-200.

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה. צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לנעשה בשטחו, עם זאת לא נהסס לפעול גם מול גורמי התנגדות אחרים בסוריה."

דורון בוגדנובסקי רכז צח"י (צוות חירום ישובי) בקיבוץ מרום גולן שברמת הגולן סיפר ל"דבר ראשון" כי "אין הערכות מיוחדת כרגע, למען גילוי נאות אני עברתי על תיק הצח"י כדי לרענן את עצמי.

ראש המועצה האזורית גולן, אלי מלכה, אמר לאחר האירוע בשבוע שעבר כי: "אין הבדל בין זליגה לירי מכוון. הפצצה היא אותה פצצה ומהווה סיכון לחיי אדם. באחריות שר הביטחון וצה"ל להעביר מסר ברור לכל הגורמים בצדו השני של הגבול, שכל נפילת פגז או פצמ"ר בגולן תיחשב ירי מכוון לישראל, וצה"ל יגיב בעוצמה כדי להשמיד את מקורות הירי ולפגוע בכוחות שאליהם הם משתייכים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!