דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
18.3°תל אביב
  • 11.6°ירושלים
  • 18.3°תל אביב
  • 14.7°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 20.2°אילת
  • 17.8°טבריה
  • 11.1°צפת
  • 17.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מליאת הכנסת

רה״מ חשף: ״בחודש שעבר לוחמי המוסד יצאו למבצע לבירור גורלו של רון ארד״

מליאת הכנסת פתחה את מושב החורף בנאומיהם של הנשיא, ראש הממשלה וראש האופוזיציה | בנט: ״את החגים חגגנו פתוחים, על אף נבואות הזעם״ | נתניהו: ״הממשלה ׳מכילה את המתים׳, פשוט מפקירה אותם למותם״

נאום ראש הממשלה נפתלי בנט (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
נאום ראש הממשלה נפתלי בנט (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

מושב החורף של הכנסת, שצפוי להיות סוער וחם על רקע המחלוקות החריפות בין הקואליציה לאופוזיציה, נפתח היום (שני) בישיבת מליאה חגיגית במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג. בפתח הישיבה נשא דברים יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי, ואחריו עלה לדוכן הנואמים הנשיא הרצוג. ראש הממשלה נפתלי בנט, סקר את פעילות הממשלה בתחומים שונים, ובכללם המאבק בנגיף הקורונה, ואחריו עלה לדוכן יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, שצפוי לשאת נאום תקיף.

ראש הממשלה נפתלי בנט נשא את נאום רה"מ המסורתי, אך כבר מתחילתו נקטעו דבריו על ידי חברי הכנסת מהאופוזיציה, מה שהוביל את יו"ר הכנסת להרחיק מהמליאה את ח"כ דוד אמסלם, מאי גולן וגלית דיסטל-אטבריאן, שאף הטיחה לעבר רה"מ: "אתה הדבר הכי גרוע שקרה למדינה".

בנט: "הממשלה הזאת הושבעה לפני 113 ימים, ימים מלאי עבודה. רבים מתחומי הפעילות של המדינה היו מכוסים בשכבת אבק של הזנחה. שנתיים של חוסר מעש של דחיינות, ניוון, החל מהרגעין האיראני, מחירי הדיור, ועד לפקקים. במשך שנתיים הכל עמד מלכת, בזמן שאנחנו היינו עסוקים במערכות בחירות ובמגפה אחת. שלושה חודשים וחצי עברו בסך הכל מאז התחלנו ורק אפשר לראות מעבר לאווירה העניינית ולשיתוף הפעולה – תוצאות".

"אנחנו בולמים את הדלתא, בלי יום אחד של סגר. מדינת ישראל פתוחה, דבר שפעם היה מובן מאליו כבר לא מובן מאליו, את החגים חגגנו פתוחים – על אף נבואות הזעם", הוסיף בנט, בזמן שחברי האופוזיציה ממשיכים להטיח לעבור האשמות, מה שהוביל את ח"כ לוי להרחיק מהמליאה את ח"כ מאי גולן.

רה"מ: "כל אחד משרי הממשלה וחברי הקואליציה נלחם בשיניים על פרנסת אזרחי ישראל, פרנסה זה קודש. נלחמנו והצלחנו . התחלנו לטפל בצורה מערכתית סוף סוף באלימות במגזר הערבי. נחזיר גם את המשילות לנגב. מה שהוזנח במשך שנים, שהפך לאקס טריטרויה של מדינת ישראל בלי חוק, אנחנו מטפלים עכשיו בנחישות. אנו סוללים את הדרך עבור בעלי עסקים קטנים שהוזנחו, חבריי העצמאיים, אתם כבר לא אזרחים סוג ב'".

"הצמיחה בעלייה, הגרעון מצטמצם מהר מהצפוי, האבטלה יורדת. אלו עובדות. מדינת ישראל חזקה והכיוון הוא טוב. אנחנו מחזקים את מעמדנו ברחבי העולם, היחסים עם ארה"ב, עם הבית הלבן ועם הקונגרס טובים וחמים למרות אלו שמאתגרים אותם. היחסים עם מצרים וידרן מתחממים. אנחנו מתקנים את מה שצריך אבל במקביל שומרים על מה שטוב, כמו הסכמי אברהם", המשיך בנט.

עוד הוסיף רה״מ: "יאיר לפיד חזר עכשיו מבחריין אחריי שהתקבל בחום גם באמיריות ובמרוקו. אנגלה מרקל, קנצלרית גרמניה תגיע לביקור פרידה חשוב. חברי, למרבה הצער העולם לא מורכב רק מידידינו יש לנו אויבים והם לא נחים לרגע. איראן מנסה בכל עת לפגוע במדינת ישראל ובאזרחיה. במקביל אנחנו גם דואגים להבטחת עליוניה המוחלטת של צה"ל, לא במילים אלא בהשקעה אדירה מתקציבי המדינה. אדוני היו"ר תקציבים הם דבר חשוב אך העליונות שלנו והחסון הלאומי תלויים בעוד משהו – הערבות ההדדית בינינו".

לאחר מכן, ראש הממשלה התייחס למבצע בטחוני, שמטרתו הייתה למצוא מידע על רון ארד: "בחודש שעבר יצאו נשות ואנשי המוסד במבמצע שתחליטו לאתר מידע על רון ארד, זה היה מבצע מורכב רחב מימדים ונועז. זה כל מה שאפשר לומר כרגע. עשינו עוד צעד להבין מה עלה בגורלו של רון. אני רוצה להודות על המסירות, המחויבות, גם אחרי כל כך הרבה שנים אני רוצה להודות גם לצהל על שיתוף פעולה יוצא מהכלל בנושא הזה ובכלל. פידיון שבויים הוא ערך יהודי אשר הפך לאחד מהערכים המקודשים ביותר במדינת ישראל. אנחנו נמשיך לפעול להשבת כל בנינו הביתה, מכל מקום בהם הם נמצאים".

 

נתניהו במליאה: "הממשלה מכילה, התקשורת מאכילה ואזרחי ישראל אוכלים אותה"

לאחר נאומו של רה"מ, עלה יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ונאם גם כן: "לא מזמן בחול המועד סוכות טיילתי עם רעייתי בצפון הארץ, הגענו לחרמון, שמוכר לי היטב, העפלנו להר דב וביקרנו שם בפסגת הר הבתרים, זה היה מאוד מרגש להיות באתר שהמסורת מייחסת אותו לברית בין הבתרים עם אברהם אבינו לפני אלפי השנים. השקפנו שם על הנוף, העמקים, היישובים הפורחים ובאותן דקות אני חשבתי על סבי שמאה שנים קודם לכן עלה להר כנען ליד צפת שנשקפה מולנו, אז הארץ הייתה ריקה אבל סבי האמין שהחזון הציוני יביא לבניינם של יישובים רבים אחרים".

"אז זאת הייתה רק תקווה, היום החלום הזה התגשם בזכות מאמצי הדורות, יישובים יהודים ולא יהודים שוכנים לי זה, ארץ ישראל יפה פורחת ומשגשגת.שהיינו בפסגה חשבתי על כל מה שהשגנו במאה השנים החאורנות, אבל שירדנו לעמק כל זה החל להתפוגג והתחלף במחשבות על מאה הימים של הממשלה הזאת. אפשר לסכם אותם במשפט אחד: הממשלה מכילה, התקשורת מאכילה ואזרחי ישראל אוכלים אותה", תקף נתניהו את הקואליציה.

עוד הוא המשיך ואמר: "הממשלה מכילה, קודם כל על מדיניות הקורונה, איך אמרה איילת שקד: "להכיל את המתים", מה זה אומר? פשוט להפקיר אנשים למותם. אפשר לעשות ספינים, אבל איך איך אומרים בכדורגל, הטבלה לא משקרת. לפני ארבעה חודשים, תחת ההנהגה שלנו, מדד 'בלומברג' דרג את ישראל במקום החמישי בעולם בהצלחה במאבק בקורונה. היום, תחת ההנהגה שלכם, הוא מדרג אותנו במקום ה-41 מתוך 53 מדינות. כמעט בתחתית טבלת המדינות שנבדקו. הבאת שינוי דרמטי אבל לרעה, רק לפני ארבעה חודשים הבאנו לכם מדינה עם כמעט 0 מתים ביום, אבל מאז הממשלה שלכם מעל 1,300 מתו מהנגיף, וזה במדינה שיש בה חיסונים, ואל תבואו עם השוואות נלוזות, הרי בתקופתנו לא היו חיסונים".

עוד תקף יו"ר האופוזיציה והוסיף: "יאיר לפיד אמר שבמקרה הטוב אנחנו נביא חמישה חיסונים, אנחנו הבאנו מיליוני חיסונים, מהר יותר מכל מדינה אחרת. הזמנו את החסיונים, שילמנו עבורם. אמרנו לכם תטיסו כבר ארצה את החיסונים האלה, תחסכו את המתים. אגב, מי הציע בכלל סגר? לא הצענו שתעשו סגר הצענו שתביאו את החיסונים, שהיו חוסכים מוות. אמרנו לכם לעשות דבר אחד, אל תתחמקו, תביאו את החיסונים. אם הייתם פועלים בזמן, לא הייתם מבזבזים זמן יקר בהססנות, בחוסר מנהיגות, בשאננות משוועת, בהכלה משוועת. הייתם מצילים חיים רבים, אני זועק את זעקתם של למעלה מ-1,000 משפחות, זה פי שלוש ממספר הנספים בתאונות דרכים. הם מתו לשווא כשהיו חיסונים, ואתם התעכבתם".

"בחודשיים כמעט שבהם התעכבתם, הממשלה השתוללה והגיעה למימדים אדירים. לא הייתם פועלים בזמן הייתם חוסכים את המחלה מאלפי ישראלים שיסבלו מתסמינים קשים, שנים רבות ואולי לכל חייהם. יכולתם לא לעשות סגר כי אנחנו הבאנו את החיסונים. לכישלון העצום הזה, אתם לא מתביישים לקרוא הצלחה?".

"אתם מכילים גם את הגרעין האיראני, שהוא האיום הגדול ביותר על קיומנו. בנט ולפיד התחייבו לא לפעול נגד חזרה של ארה"ב להסכם המסוכן, אזרחי ישראל שצופים בנו, אני מבקש שתבינו מה אומר ההסכם. על פי ההסכם – איראן תוכל לפתח צנטריפוגות מתקדמות שיאפשרו לה תוך שנים ספורות להעשיר אורניום לפצצות ללא הגבלה וללא סנקציות. ההסכם הזה הופך את איראן, בהכשר בין לאומי, למדינת סף שתוכל לפתח ארסנל גרעיני של מאות פצצות שמכוונות לראש שלנו", המשיך נתניהו.

הנשיא הרצוג: ״חייב למצוא את הדרך לשוב במהרה לשיח מכבד״

לפני נאום ראש הממשלה, עלה נשיא המדינה יצחק הרצוג ואמר :״היום, בפתיחת המושב השני של הכנסת העשרים וארבע, יותר מאי פעם, הרי זו לכם, חברות וחברי הכנסת, לא הזדמנות שניה, אלא רביעית. הזדמנות שאל לכם להחמיץ – לבנות במדינת ישראל חיים טובים יותר, למען כולנו. אני קורא לכם לקחת את ההזדמנות הזו בשתי ידיים. המשכן הזה, על כל מנגנוניו, חייב למצוא את הדרך לשוב במהרה לשיח מכבד, הוגן ושוטף בין קואליציה ואופוזיציה, ובין אופוזיציה וקואליציה״.

״במהלך המושב הזה יגיעו סוגיות רבות ומורכבות אל מליאת הכנסת. היאבקו על עמדותיכם, בנחישות ובלהט. זו חובתכם כנבחרי הציבור וכשלוחיו אל הבית הזה. אך גם בתוך סערת העימותים, אל תשכחו: ויכוחים ענייניים – כן, לגיטימציה לבריונות – לא. הציבור הישראלי מביט בכם, מקשיב לכם, לטוב ולרע. ההתנגשויות היום-יומיות במשכן הזה, הסגנון, הבוטות – זה מה שרואים הילדים והילדות שלנו, הצעירות והצעירים בישראל, הם הרי העתיד שלנו. שכן כל אחת ואחד מאיתנו, במילותיו ובמעשיו, משפיע על פניה של מדינת ישראל שלנו. הבחירות שכל אחת ואחד מאיתנו עושים בכל יום – מעצבות את המחר שלהם. ואין לנו אלא את כוחה של הדוגמה האישית כדי להשפיע, להרגיע, לשנות כיוון״.

״אני קורא לכם – חברות וחברי הכנסת, לשוב ולבחור מחדש, בכל יום, בממלכתיות הישראלית. כנשיא המדינה, אעשה הכל כדי לחזק את יסודות הממלכתיות ולעצור את הכרסום המתמיד בחוסן הלאומי שלנו, שהופך לאיום אסטרטגי על עוצמתה ושלמותה של החברה הישראלית. הממלכתיות, שהיא הדבק המחבר אותנו כקהילה, כעם וכמדינה חזקה ומשגשגת. הממלכתיות, אשר נותנת בידינו את היכולת וההכרח לראות מעבר לקבוצה או למגזר, את הטוב המשותף, את האכפתיות לאחר. כשאנו מרשים לעצמנו לרמוס אותה – אנחנו מביסים את עצמנו״, הוסיף הנשיא.

הרצוג התייחס לאלימות הגואה בחברה הערבית: ״מאז ראשית השנה, נרצחו כבר כמאה אזרחים ואזרחיות חפים מפשע באירועי אלימות בחברה הערבית. כמאה בנות ובני אדם. שנבראו בצלמו של בורא עולם, כפי שקראנו בפרשת השבוע, פרשת "בראשית", רק לפני יומיים. בנות ובני אדם כמוני. כמוכם. עולמות שלמים, שחרבו ברגע. הטיפול באלימות בחברה הערבית הוא אתגר לאומי חשוב ובוער ביותר, ואני בטוח שישנה פה הסכמה מקיר לקיר בנושא. אסור לנו להתרגל לרציחות ולחיסולים, וודאי לא להשלים עם מציאות יום יומית של טרור אזרחי משתק. זוהי שעת חירום, המחייבת את כולנו לפעול יחד בנחישות ולמגר את האלימות הזו״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!