דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

פרופסור נעמי פלדמן תצטרף לוועדה המוניטרית של בנק ישראל

פלדמן שימשה בעבר ככלכלנית בכירה בפדרל ריזרב והייתה בצוות הכלכלנים של טראמפ | בישראל ייעצה לנתניהו בקורונה ותמכה בתכנית "מענק לכל אזרח"

פרופ' נעמי פלדמן (צילום: ברונו שביט)
פרופ' נעמי פלדמן (צילום: ברונו שביט)
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

פרופסור נעמי פלדמן תמונה לנציגת הציבור בוועדה המוניטרית של בנק ישראל, זאת לאחר שהממשלה אישרה היום (שלישי) את מינויה. פלדמן מילאה שורת תפקידים בכירים, כשהאחרון בהם היה ייעוץ לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בתקופת הקורונה.

שמה של פלדמן עלה לכותרות לאחר שנתניהו הזכיר אותה כשהסביר את החלטתו לתת מענק לכל אזרח. נתניהו ציטט את דבריה לפיהם:  ״עדיף שעוד שנתיים, כשנסתכל אחורה, נגיד שנתנו יותר מידי, מאשר שנסתכל אחורה ונגלה שלא נתנו מספיק״.

פרופ' פלדמן בעלת תואר ראשון בכלכלה מאוניברסיטת אילינוי, ובעלת תואר דוקטור בכלכלה מאוניברסיטת מישיגן ומתמחה בתחומי מימון ציבורי, מיסים וכלכלה התנהגותית. היא משמשת כפרופסור חבר במחלקה לכלכלה באוניברסיטה העברית מאז שנת 2018, וכן משמשת כעורכת בכתב העת הכלכלי American Economic Journal: Economic Policy. כמו כן שימשה בין השנים 2011-2018 ככלכלנית בכירה במדור ניתוח פיסקאלי בפדרל-ריזרב, ובתווך גם כיהנה כשנה במועצה היועצים הכלכליים של הנשיא בארה"ב (CEA). קודם לכן גם שימשה פלדמן כיועצת לאגף הערכה ואסטרטגיה מוניטרית בבנק המרכזי של אנגליה בשנת 2004.

היא גם הייתה חברה בצוות היועצים המיוחד לנשיא טראמפ, ושותפה לבניית הרפורמה שהוא הוביל להורדת מס החברות. בתום העבודה על הרפורמה, ב-2017, שבה עם משפחתה לישראל.

פלדמן תחליף את פרופ' ראובן גרונאו באחד הגופים הכלכליים החשובים בישראל, שפורש מהוועדה לאחר 10 שנות עבודה, יום הקמת הוועדה. הממשלה גם את המלצת הוועדה להארכת המינויים של פרופ' משה חזן ופרופ' צבי הרקוביץ' לקדנציה נוספת.

הוועדה המוניטרית היא גוף מרכזי לקבלת החלטות של בנק ישראל, הקובע את גובה הריבית במשק, ועל מדיניות מוניטריים נוספים בהם פועל הבנק. הוועדה גם מחליטה על רכישת מט"ח, כלי בו נעשה שימוש נרחב בשנים האחרונות על מנת למנוע התחזקות יתר של השקל. היא מורכבת מהנגיד, המשנה לנגיד, נציג בנק ישראל נוסף, ושלושה נציגי ציבור. ההחלטות בוועדה מתקבלות בהצבעה, ובמקרה של תיקו הנגיד מכריע.

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון: "אני מאחל לפרופ' פלדמן הצלחה רבה במילוי תפקידה כנציגת הציבור בוועדה המוניטרית בבנק ישראל ומודה לה על נכונתה לקחת על עצמה את האחריות הכרוכה בכך. לפרופ' פלדמן ניסיון מקצועי רלוונטי ועשיר ואני בטוח שתתרום רבות לעבודת הוועדה. בנוסף ברצוני להודות מקרב לב לפרופ' ראובן גרונאו על 10 שנותיו כחבר בוועדה המוניטרית של בנק ישראל, שהוא חבר בה מיום היווסדה, ועל תרומתו המקצועית להתוויית המדיניות הכלכלית שהובילה הוועדה במשק הישראלי בשנים אלו."​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!