דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

פיילוט תכנית 'הכיתה הירוקה' למניעת בידודים במערכת החינוך מתקיים ב-400 בתי ספר

הפיילוט מתקיים בכ-200 בתי ספר בהם מתקיימת תכנית מגן חינוך לבדיקות קורונה קבועות, וב-200 בתי ספר נוספים, ויסתיים בסוף השבוע הבא | 400 בתי ספר נוספים נרשמו למגן חינוך אך טרם גייסו את כלל אישורי ההורים הנדרשים

בדיקת קורונה במרפאה בצפת (צילום: דוד כהן / פלאש90)
בדיקת קורונה במרפאה בצפת (צילום: דוד כהן / פלאש90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

פיילוט הכיתה הירוקה למניעת בידוד תלמידים במערכת החינוך באמצעות בדיקות מהירות מתקיים מתחילת השבוע בכ-400 בתי ספר ברחבי הארץ. הפיילוט מתקיים ב-205 בתי הספר בהם פועלת תכנית מגן חינוך לבדיקות קורונה קבועות בבתי הספר, וב-200 בתי ספר נוספים.

לפי משרד החינוך, 620 בתי ספר נרשמו עד כה לתכנית 'מגן חינוך', 205 מהם עומדים ברף אישורי ההורים הנדרש ויוכלו להתחיל ליישם את התכנית. 200 בתי ספר החלו בפיילוט הכיתה הירוקה שיסתיים בשבוע הבא.

בסוף השבוע דווח בחדשות 12 שראש הממשלה נפתלי בנט מקדם יוזמה נוספת – חלוקת ערכה של כ-20 בדיקות אנטיגן מהירות לכל תלמיד, ושימוש תדיר בהן לפי צבע הרמזור של היישוב, שיאפשר פטור מבידוד במקרה של תלמיד מאומת בכיתה. עם זאת, לא ברור מתי מהלך כזה ייצא לפועל וכיצד הוא משתלב עם הפיילוט של 'הכיתה הירוקה'.

כל בית ספר שמשתתף בתוכנית 'מגן חינוך' משתתף גם בפיילוט של הכיתה הירוקה. 'הכיתה הירוקה'. עם זאת ההיפך לא בהכרח נכון והשתתפות במודל 'הכיתה הירוקה' לא בהכרח  מחייבת להיות חלק מתכנית 'מגן חינוך'.

פיילוט תכנית הכיתה הירוקה (ללא מגן חינוך) החל השבוע ב-200 בתי ספר ברחבי הארץ, בשלושה מתווים שונים. הפיילוט יימשך שבועיים בהם יכנסו כיתות למתווה ויסתיים עם סיום המתווה של כל כיתה. הרשויות בהם יתקיים הפיילוט של כיתה ירוקה ללא מגן חינוך (נתח מבתי הספר בכל רשות): אשדוד, באר שבע, בת ים, דליית אל כרמל, זכרון יעקב, חדרה, לוד, מג'אר, מודיעין, מעלה אדומים, נצרת, סח'נין פתח תקווה, קרית ביאליק, ראש העין, רחובות, שפרעם.

שתי התכניות מבוססות על בדיקות בבית הספר כאמצעי לזיהוי תחלואה ויצירת שגרת קורונה בטוחה. מודל 'הכיתה הירוקה' נועד להקל גם על נטל הבידודים מהתלמידים ומההורים.

במסגרת 'מגן חינוך' מבצעים התלמידים והמורים בבית הספר בדיקות PCR אחת לשבוע. בדיקות יוכרו גם לצורך התו הירוק ויהיה להן תוקף של שבוע. כלומר, ילדים שייבדקו במסגרת זו לא יידרשו לבדיקות מהירות כדי להיכנס למתחמים שנדרש בהם התו הירוק. מחוסנים ומחלימים ייספרו במניין הנבדקים, אך לא ייבדקו בפועל.

תנאי הסף להפעלת 'מגן חינוך' הוא שמעל 75% מכלל התלמידים והמורים בבתי הספר יסכימו להיבדק (במקרה של תלמידים ההסכמה היא של ההורים).  הסכמת ההורים נעשית באמצעות טופס אינטרנטי בפורטל ההורים של משרד החינוך או בטופס ידני, והיא תקפה לכל שנת הלימודים. עם זאת, ההורה יכול לבטל את הסכמתו בכל שלב. בנוסף התבקשו ההורים לאשר לילדיהם להיבדק גם במקרה של התפרצות בבית הספר.

במסגרת מודל 'הכיתה הירוקה' אבחון נשא מאומת בכיתה לא מביא לבידוד כלל התלמידים אלא רק התלמיד המאובחן. שאר התלמידים אלא נבדקים בכל יום למשך שבוע, ואם נמצאו שליליים ימשיכו ללמוד כרגיל. הבדיקה הראשונה והבדיקה האחרונה הן בדיקות PCR, שאר הבדיקות הן בדיקות אנטיגן מהירות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!