דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי א' באייר תשפ"ד 09.05.24
23.5°תל אביב
  • 22.9°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 24.0°חיפה
  • 19.8°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 27.6°אילת
  • 25.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

ועדת העבודה והרווחה אישרה את הגדלת המענק השנתי לניצולי שואה בחוק ההסדרים

הקצבה השנתית צפויה לעלות מ-3,991 שקלים ל-6,500 שקלים | בגלל התנגדות האוצר נדחתה הצעה להעניק למקבלי הקצבה השנתית הנחה בארנונה, בחשמל ובמים ומימון תרופות וטיפולים רפואיים

דיון בוועדת העבודה והרווחה (צילום ארכיון: דוברות הכנסת- דני שם טוב)
דיון בוועדת העבודה והרווחה (צילום ארכיון: דוברות הכנסת- דני שם טוב)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ועדת העבודה והרווחה אישרה יום (רביעי) את הסעיף בחוק ההסדרים שיגדיל את המענק השנתי לכ-65 אלף ניצולי שואה שלא זכאים לתגמול חודשי ולכ-51 אלף נפגעי התנכלויות אנטישמיות וגזעניות בתקופת מלחמת העולם השנייה. המענקים צפויים לגדול מ-3,991 שקלים ל-6,500 שקלים לשנה. העלות השנתית שהוקצתה למהלך היא כ-300 מיליון שקלים, ועל פי נציג משרד האוצר בדיון, מעלות זו נגזר סכום התוספת לכל זכאי: 2,509 שקלים.

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר בדיון: "היה לי חשוב להגיע היום, היום בו מציינים 80 שנה לטבח בבאבי יאר, אחת הטרגדיות הקשות שעמינו עבר. אנחנו מציעים כאן עלייה של כ-60% בגובה המענק וזו בשורה לאותם אנשים".

השרה לשוויון חברתי השרה מירב כהן: "בתוך שורדי ושורדות השואה יש קבוצה שזכאית למענק חודשי של בין 6,000 ל-11 אלף שקלים בחודש. יש גם קבוצה שמקבלת רק פעם אחת בשנה כ-4000 שקלים, וזה עוול גדול. 80% מהקבוצה השנייה מקבלים היום הבטחת הכנסה. אלה ניצולי השואה העניים ולשם אנחנו מכוונים את החיצים שלנו".

יו"ר הוועדה ח"כ אפרת רייטן מרום (העבודה): "בתקציב הנוכחי יש הרבה פרטים חברתיים, אנחנו דנים כאן רק בשבוע האחרון בקצבאות הנכים, בניצולי שואה, מאות מיליונים נוספים שאנחנו מאשרים כאן לטובת אותן אוכלוסיות. התחושה היא שדברים חיוביים קורים, שאנחנו מצליחים לקדם כאן צעדים חשובים ועל כך אנחנו מודים לשרים ולגורמי המקצוע על שיתוף הפעולה".

ח"כ אופיר כץ (הליכוד) הגיש מספר הסתייגויות שביקשו להעניק לזכאים למענק שנתי את אותן הטבות שמקבלים ניצולים הזכאים למענק חודשי. מדובר בהפחתה בתעריפי החשמל, הארנונה והמים והטבות במימון תרופות וטיפולים רפואיים.

הוועדה יצאה להפסקה כדי לבחון את הדברים מול אנשי האוצר, לאחריה הוחלט שלא לקבל את ההסתייגות.

ח"כ כץ: "מדובר באוכלוסייה שסבלה באופן ישיר או עקיף מפעולות הנאצים או מתעמולתם. בית המשפט עשה להם עוול כשקבע את אותה הפרדה אבל אנחנו יכולים כעת לתקן ולהעניק להם את אותן הטבות. לצערי האוצר התנגד להצעות".

נציג משרד האוצר: "באירוע הזה הוקצו, כאמור, 300 מיליון שקלים, מהם נגזרה העלייה במענק השנתי. מחישוב ראשוני של הבקשה עולה כי רק ההטבות בטיפול הרפואי מגיעות לעלות של כ-380 מיליון שקלים בשנה. גם החשמל והארנונה זה עשרות ואולי מאות מיליונים בשנה, שלא ניתן להוסיף כרגע להחלטה. אפשר בעתיד לבחון את המספרים ולדון בהגדלת ההטבות לקראת התקציב הבא".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!