דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

בניגוד לעמדת משרד הבריאות: בנט הורה לקדם פטור מבידוד לתלמידים בערים ירוקות

הנחיית בנט ניתנה בטרם סיומו של פיילוט הכיתה הירוקה שמטרתו ליצור חלופה לבידוד תלמידים במקרה של חולה מאומת, באמצעות רצף בדיקות מהירות | הפיילוט פועל בכ-400 בתי ספר ברחבי הארץ ויסתיים בסוף השבוע הבא

ראש הממשלה נפטלי בנט (צילום: יונתן זינדל / פלאש90)
ראש הממשלה נפטלי בנט (צילום: יונתן זינדל / פלאש90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה נפתלי בנט הנחה לקדם פטור מבידוד לתלמידים בערים ירוקות כבר בשבוע הבא. בנט אמר את הדברים בישיבה היומית של צוות הפעולה הלאומי להתמודדות עם נגיף הקורונה. לפי דווח בוואלה, במשרד הבריאות אמרו שההנחיה לא תואמה איתם. פיילוט של בדיקות בבית הספר כחלופה לפטור מבידוד צפוי להסתיים בסוף השבוע הבא.

"במסגרת החשיבה המחודשת ועל רקע צליחת הגל הרביעי – המספרים צונחים כל יום – אני מבקש למצוא פתרון להקדמת הפטור מבידודים לתלמידים בערים ירוקות כבר לשבוע הבא", אמר בנט", "לא לחכות עד ה-15 באוקטובר אלא להציג משהו חכם ויעיל עוד לפני."

לדברי בנט, "העקרון הוא: בדיקות במקום בידודים.לדוגמה, אבקש למצוא פתרון להקדמת הפטור מבידודים לתלמידי בתי ספר בערים ירוקות ע"י צוותים של מגן חינוך שיבצעו בדיקה פיזית בכיתות."

בנט אמר לאנשי משרד הבריאות: "אני מבקש מכם לבוא עם פתרונות. אני רוצה לתת שקט נפשי להורים שיוכלו לצאת לעבודה ולשלוח את הילדים לבתי הספר, ולסיים את תקופת חוסר הוודאות. אנחנו צריכים להתאים את עצמנו למגמת תחלואה יורדת, ומצד שני לא לאפשר הדבקות המוניות. יש כאן איזון עדין".

שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון,  בירכה על הודעת בנט: "אני שמחה על החלטת רה"מ להנחות את משרד הבריאות להתקדם להפסקת בידודי התלמידים. כפי שדרשתי לכל אורך הדרך – יש להחיל את מודל הכיתה הירוקה לצמצום בידודי התלמידים באופן מיידי כדי להקל על ההורים והתלמידים".

הנחיית בנט ניתנה בעיצומו של פיילוט שמבצעים משרדי הבריאות והחינוך לתכנית 'הכיתה הירוקה', שמטרתה להציע חלופה לבידודי תלמידים באמצעות בדיקות אנטיגן רציפות במקרה של חולה מאומת בכיתה. הפיילוט החל השבוע בכ-400 בתי ספר ברחבי הארץ והוא אמור להסתיים בסוף השבוע הבא. הפיילוט מתקיים ב-205 בתי הספר בהם פועלת תכנית מגן חינוך לבדיקות קורונה קבועות בבתי הספר, וב-200 בתי ספר נוספים.

כל בית ספר שמשתתף בתוכנית 'מגן חינוך' משתתף גם בפיילוט של הכיתה הירוקה. 'הכיתה הירוקה'. עם זאת ההיפך לא בהכרח נכון והשתתפות במודל 'הכיתה הירוקה' לא בהכרח  מחייבת להיות חלק מתכנית 'מגן חינוך'. לפי משרד החינוך, 620 בתי ספר נרשמו עד כה לתכנית 'מגן חינוך', 205 מהם עומדים ברף אישורי ההורים הנדרש ויוכלו להתחיל ליישם את התכנית.

בסוף השבוע דווח בחדשות 12 שראש הממשלה נפתלי בנט מקדם יוזמה נוספת – חלוקת ערכה של כ-20 בדיקות אנטיגן מהירות לכל תלמיד, ושימוש תדיר בהן לפי צבע הרמזור של היישוב, שיאפשר פטור מבידוד במקרה של תלמיד מאומת בכיתה. עם זאת, לא ברור מתי מהלך כזה ייצא לפועל וכיצד הוא משתלב עם הפיילוט של 'הכיתה הירוקה'.

200 בתי ספר בפיילוט הכיתה הירוקה

פיילוט תכנית הכיתה הירוקה (ללא מגן חינוך) החל השבוע ב-200 בתי ספר ברחבי הארץ, בשלושה מתווים שונים הכוללים שימוש בבדיקות מהירות ובדיקות PCR לכלל תלמידי כיתה בה התגלה תלמיד מאומת, כחלופה לבידוד. הפיילוט יימשך שבועיים בהם יכנסו כיתות למתווה ויסתיים עם סיום המתווה של כל כיתה.

הרשויות בהם יתקיים הפיילוט של כיתה ירוקה ללא מגן חינוך (נתח מבתי הספר בכל רשות): אשדוד, באר שבע, בת ים, דליית אל כרמל, זכרון יעקב, חדרה, לוד, מג'אר, מודיעין, מעלה אדומים, נצרת, סח'נין פתח תקווה, קרית ביאליק, ראש העין, רחובות, שפרעם.

שתי התכניות מבוססות על בדיקות בבית הספר כאמצעי לזיהוי תחלואה ויצירת שגרת קורונה בטוחה. מודל 'הכיתה הירוקה' נועד להקל גם על נטל הבידודים מהתלמידים ומההורים.

במסגרת 'מגן חינוך' מבצעים התלמידים והמורים בבית הספר בדיקות PCR אחת לשבוע. בדיקות יוכרו גם לצורך התו הירוק ויהיה להן תוקף של שבוע. כלומר, ילדים שייבדקו במסגרת זו לא יידרשו לבדיקות מהירות כדי להיכנס למתחמים שנדרש בהם התו הירוק. מחוסנים ומחלימים ייספרו במניין הנבדקים, אך לא ייבדקו בפועל.

תנאי הסף להפעלת 'מגן חינוך' הוא שמעל 75% מכלל התלמידים והמורים בבתי הספר יסכימו להיבדק (במקרה של תלמידים ההסכמה היא של ההורים).  הסכמת ההורים נעשית באמצעות טופס אינטרנטי בפורטל ההורים של משרד החינוך או בטופס ידני, והיא תקפה לכל שנת הלימודים. עם זאת, ההורה יכול לבטל את הסכמתו בכל שלב. בנוסף התבקשו ההורים לאשר לילדיהם להיבדק גם במקרה של התפרצות בבית הספר.

במסגרת מודל 'הכיתה הירוקה' אבחון נשא מאומת בכיתה לא מביא לבידוד כלל התלמידים אלא רק התלמיד המאובחן. שאר התלמידים אלא נבדקים בכל יום למשך שבוע, ואם נמצאו שליליים ימשיכו ללמוד כרגיל. הבדיקה הראשונה והבדיקה האחרונה הן בדיקות PCR, שאר הבדיקות הן בדיקות אנטיגן מהירות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!