דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

אלירן מלול הורשע ברצח מיכל סלה

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום (ד') את מלול ברצח בנסיבות מחמירות | גזר הדין שלו ייקבע בהמשך | אחותה של סלה, לילי בן עמי: "מלול הוא אדם חלש וחסר בושה"

נאשם ברצח בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
נאשם ברצח בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

אלירן מלול הורשע היום (רביעי) בבית המשפט ברצח בנסיבות מחמירות של אשתו לשעבר מיכל סלה, שנתיים אחרי הרצח. אולם בית המשפט המחוזי בירושלים היה מלא במשפחתה וחבריה של סלה. גזר הדין של מלול ייקבע בהמשך.

לקראת הכרעת הדין אמרה אחותה של מיכל, לילי בן עמי, על מלול: "הוא אדם חלש וחסר בושה. הוא עשה את זה מתוך דפוס התנהגות חלש, אומלל ועלוב. הוא שתק 8 חודשים, ועד היום הוא לא מוכן להגיד לנו מה קרה לילדה בזמן הרצח. הוא לא מודה ובחר להכפיש את זכרה של אחותי. אדם כזה אין לו מחילה, והוא לא צריך לראות אור יום. צריך להרחיק אותו מהחברה. במדינת ישראל רוצחים יוצאים לחופשות, יש רשות לשיקום האסיר ואין רשות לשיקום הקורבן. מה שיש לי להגיד לאלירן מלול זה שיירקב בכלא. הוא לא ראוי לשום מחילה והוא רוצח בדם קר".

בפברואר השנה העיד מלול לראשונה בבית המשפט וטען שהוא הקורבן בפרשה. בין היתר טען מלול שבמהלך האירוע מיכל דקרה אותו. הפרקליטות הבהירה שגרסתו לא הגיונית, מפני שהדקירות שהוא מתאר לא יכלו להיעשות על ידי מישהי שמאלית. עוד אמר התובע למלול שהוא טוען שהם שתו אלכוהול, אך בדמה של מיכל לא נמצאה עדות לאלכוהול.

מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) נמסר: "בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את עמדת הפרקליטות במלואה והרשיע את הנאשם אלירן מלול בביצוע עבירת רצח בנסיבות מחמירות של מיכל סלה ז"ל כפי שיוחסה לו בכתב האישום. בית המשפט דחה את טענותיו של מלול וקבע כי הרצח בוצע באכזריות מיוחדת. מיכל ז"ל הייתה אישה צעירה, אם לתינוקת, שחייה נגדעו במקום שבו הייתה צריכה להיות מוגנת ובטוחה. במעשיו הותיר הנאשם משפחה פצועה וחבולה אשר מתמודדת מדי יום עם השלכות המעשה שביצע. אנו מקווים שהכרעה זו, גם אם אינה מהווה נחמה, תוריד מהנטל שנושאת המשפחה על כתפיה".

עו"ד רותי אלדר, שמייצגת את משפחתה של מיכל סלה מטעם תכנית סנ"ה (סיוע למשפחות נפגעי המתה) של הסיוע המשפטי במשרד המשפטים, אמרה: "במשך שנתיים חוותה משפחתה של מיכל סלה ז"ל עינוי דין וסבל כתוצאה מהתנהלותו של הנאשם. לכל אורך המשפט הפלילי הנאשם שתק או המציא גרסאות שקריות ומקוממות לאשר התרחש באותן 17 שעות נוראות שבסופן נמצאה מיכל ללא רוח חיים, מתבוססת בדמה עם חבלות בראשה, עשרות דקירות בכל חלקי גופה וסימני חנק על צווארה. הזוועה הזאת התרחשה בדלת אמות ביתה של מיכל, שאמור היה להיות מבצרה, כאשר בתה התינוקת נוכחת באותו מרחב, ואין לדעת מה ראתה, כיצד טופלה ומה עבר עליה.

היום הכריע בית המשפט את דינו של הנאשם והרשיעו ברצח 'בנסיבות מחמירות באכזריות מיוחדת'. סעיף אישום זה, בו הורשע אלירן מלול, נחקק במטרה לבטא את הסלידה החברתית ממעשה ההמתה האכזרי, לראות ולשמוע את הקורבן, תוך הכרה חברתית באכזריות המיוחדת שיש במעשה. אין ספק כי הרשעתו בעבירה זו של רצח בנסיבות מחמירות באכזריות מיוחדת היא צודקת ומתבקשת".

מנכ"לית עמותת ל.א לאלימות נגד נשים אמרה: "בית המשפט קבע היום מסר חד וברור כי אדם הרוצח את אשתו, באכזריות, כפי שעשה אלירן מלול כשרצח את מיכל סלה ז"ל, הוא מהעבירות החמורות ביותר בספר החוקים של מדינת ישראל והעונש בגינו הינו מאסר עולם. כל טענותיו של מלול נדחו ובית המשפט קבע היום שהרצח השפל התבצע באכזריות כשבתם התינוקת נמצאת בזירת האירוע ועדה לו. אין מחילה על רצח שכזה ובית המשפט שלח היום מסר חד וברור, שמקומם של אנשים מסוגו של אלירן מלול הוא מאחורי סורג ובריח עד אחרית ימיהם".

יו"ר נעמת חגית פאר אמרה: "אלירן מלול צריך להירקב בכלא. כתב האישום נגדו לא כלל עבירה של התעללות בקטין, ונעמת הגישה ממש היום הצעת חוק שנועדה לתקן את העיוות הזה. מאסר עולם זו התוצאה היחידה שיכולה להיות לרשע שכזה. זה לא יחזיר את מיכל, אבל זה יכול להרתיע מפלצות עתידיות ולעודד נשים במעגל האלימות ואת סביבתן להתלונן, ואולי, רק אולי, למנוע את הרצח הבא.

"חבל מאוד שכתב האישום נגד מלול לא כלל עבירה של התעללות בקטין, למרות העובדה שבמשך 18 שעות הייתה בתה התינוקת של מיכל בתוך מרחץ הדמים הזה. נעמת יזמה הצעת חוק שהוגשה היום על ידי חברי הכנסת גלעד קריב ומרב בן ארי, שקובעת שעצם ההימצאות של קטין בסיטואציה כזו מהווה התעללות בו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!