דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

גבעתיים ומודיעין בעשירייה הראשונה: משרד החינוך חושף את נתוני הזכאות לבגרות ביישובים

לפי נתוני 'התמונה החינוכית' של משרד החינוך, שיעור הזכאות הגבוה ביותר היה בבית ג'אן שבגליל | היישובים המובילים בשילוב תלמידי חינוך מיוחד הם מעלה אפרים, מועצה אזורית מגילות ואריאל

תלמידים נכנסים לבית ספר (צילום ארכיון: אבשלום שושני / פלאש 90)
תלמידים נכנסים לבית ספר (צילום ארכיון: אבשלום שושני / פלאש 90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

בית ג'אן מובילה את אחוז הזכאות לבגרות עם 98.1% זכאים לבגרות – כך עולה מנתוני התמונה החינוכית היישובית של משרד החינוך לשנת תש"ף שפורסמו היום (רביעי). הנתונים בהם ניתן לצפות באתר משרד החינוך כוללים נתוני זכאות לבגרות, נשירה ושילוב תלמידי חינוך מיוחד בחינוך הרגיל בכל רשות מקומית.

בית ג'אן, שמובילה כבר מספר שנים בנתוני הזכאות לבגרות, ודיר חנא עם 92.3% זכאים לבגרות, משוייכות לאשכול חברתי-כלכלי 3, והן יוצאות הדופן ברשימת עשרת הרשויות המובילות בזכאויות לבגרות. יוצאת דופן נוספת היא אפרת, התנחלות המשויכת לאשכול 6 עם 98.2% זכאים לבגרות. שאר הרשויות בעשיריה הראשונה : גבעתיים, מודיעין רעות מכבים, גדרה  הוד השרון, רמת השרון, ומועצה אזורית דרום השרון הן מאזור המרכז ומשויכות לאשכולות הנעים בין 7-9.

מלבד הזכאות לבגרות מובאים נתונים הנוגעים לפסילת בגרויות. לפי הנתונים תופעה זו מצויה בעיקר בחברה הערבית: בדיר אל אסד נמצאו 7.1% ממחברות הבגרות פסולות.

הרשויות המובילות באחוז התלמידים מהחינוך המיוחד המשתלבים בחינוך הרגיל מצויים ביישובים ביהודה ושומרון כמו: מעלה אפרים עם 18.1%, המועצה האזורית מגילות עם 12.5%, אריאל עם 11.1% וקריית ארבע עם 11.10%.

3.5% מכלל התלמידים של מועצה אזורית נווה מדבר ויבניאל נשרו ממערכת החינוך ומהמסגרות החלופיות. רוב היישובים ברשימה זו הם בדואים: שגב שלום עם 3.4% מכלל התלמידים וחורה עם 3.0% מכלל התלמידים. יוצאת דופן ברשימה היא מועצה אזורית עמק המעיינות עם 2.4% תלמידים נושרים.

שיעור התאמות לבגרות, כלומר ההתאמות שתלמידים מקבלים בעקבות אבחון, מעידים על מודעותם של התלמידים והוריהם וכן על היכולת לממן אבחונים אלו. לכן 83.7% מתלמידי ג'לג'וליה המשוייכת לאשכול 2 הזכאים להתאמות הוא נתון מעודד ומראה על השקעת משרד החינוך. יחד עם זאת בטבלה זו אין ייצוג לאשכולות גבוהים יותר לשם ההשוואה ובתחתית הטבלה עדיין נמצאים יישובים באשכולות המנוכים ובחברה הערבית כמו ינוח ג'ת המשויך לאשכול 3. מלבדם מצויים ישובים חרדיים כמו בית"ר עילית, מודיעין עילית ויבניאל. הסיבה למיקומם ברשימה היא מיעוט התלמידים הניגשים לבגרויות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!