דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פייסבוק

עובדת פייסבוק לשעבר העידה בקונגרס: "החברה פוגעת בילדים ומחלישה את הדמוקרטיה"

פרנסיס האוגן, שחשפה את ההתנהלות במשרדי הרשת החברתית, אמרה למחוקקים בארה״ב כי "פייסבוק מעדיפה את רווחיה על טובת הציבור" | למרות כשלונות בעבר, סנאטורים משתי המפלגות סבורים שהפעם תעבור חקיקה בנושא

מדען הנתונים לשעבר של פייסבוק, פרנסס האוגן, במהלך דיון בוועדת המשנה למסחר, מדע ותחבורה בסנאט (מאט מקליין/הוושינגטון פוסט באמצעות AP)
מדען הנתונים לשעבר של פייסבוק, פרנסס האוגן, במהלך דיון בוועדת המשנה למסחר, מדע ותחבורה בסנאט (מאט מקליין/הוושינגטון פוסט באמצעות AP)

עובדת לשעבר בפייסבוק, שהאשימה את הרשת החברתית בהעדפת רווחים על פני בטיחות, אמרה הערב (שלישי) בעדותה בקונגרס כי החברה פוגעת בילדים ומשבשת את הדמוקרטיה. בעדותה, שנערכת יממה אחרי התקלה העולמית שהשביתה את פייסבוק למשך שעות, היא אף ציינה כי האחריות כולה היא על מייסד החברה, וכי יש צורך בתקנות חדשות שייאלצו את פייסבוק לשפר את הפלטפורמות שלה.

"אני מאמינה שהמוצרים של פייסבוק פוגעים בילדים, מגבירים את הפילוג ומחלישים את הדמוקרטיה שלנו", ציינה פרנסיס האוגן בת ה-37. "הנהלת החברה יודעת כיצד להפוך את פייסבוק לבטוחה יותר, אך היא לא תבצע שינויים נחוצים מאחר והיעדים לרווחים האסטרונומיים שלה גוברים על בני אדם".

האוגן נחשפה ביום ראשון כמקור לכמה דיווחים בוול סטריט ג'ורנל שחשפו את התנהלות בעייתית בענקית הטכנולוגיה, הנתונה ללחץ פוליטי הולך וגובר.

האוגן אישרה כי החברה מודעת לכך שהיא מפרסמת תכנים בעיתיים ואף כי אנשיה מודעים לכך שחלק מהתכנים עודדו אנורקסיה בקרב צעירים. לדבריה, מה שדחף אותה להדליף הייתה התנהלות פייסבוק בזמן הבחירות לנשיאות 2020.

"הייתה שורה ארוכה של מקרים שבהם גיליתי כי פייסבוק מתעדפת את הרווחים שלה על פני טובת הכלל וביטחון הציבור", ציינה. היא המשיכה ואמרה כי המהלכים של פייסבוק מרגישים כמו בגידה בהבטחותיה לשמור על אותם אזרחים "שהקריבו הרבה כדי לשמור על טוהר הבחירות".

"הם מודעים לתופעות הלוואי של הבחירות שעשו, הם יודעים שדירוג מבוסס אלגוריתם, או דירוג מבוסס מעורבות, מחזיק אותך באתרים שלהם זמן רב יותר. יש לך אינטראקציות ארוכות יותר, השימוש באפליקציה גובר וזה מניב להם יותר כסף".

לדבריה, החברה לא התכוונה ליצור פלטפורמה הרסנית, אך ציינה כי המנכ"ל מארק צוקרברג מחזיק בכוח ניכר מכיוון שהוא שולט ביותר מ-50% ממניות ההצבעה בחברה וכי לאפשר למדדים להניע החלטות היא בעצמה החלטה בנושא החלק שלו.

השימוע נערך בתגובה לדיווח שלפיו פייסבוק מודעת לנזק שאפליקציית אינסטגרם שבבעלותה גורמת לבריאות המשתמשים. בסקר אחד שהודלף עלתה הערכה שלפיה 30% מבנות הנוער חשות שהאפליקציה החמירה את תפיסתן ביחס לגופן.

בשבוע שעבר נערך שימוע בקונגרס לראש הבטיחות העולמית של פייסבוק, אנטיגון דייוויס, והמחוקקים האשימו את החברה בהעדפת צמיחתה הכלכלית על פני ביטחון הילדים ברשת. המאמצים להעביר תקנות חדשות ברשתות החברתיות נכשלו בעבר, אך הסנאטורים משתי המפלגות סברו כי הגילויים החדשים על פייסבוק מראים שהגיע הזמן לנקוט בחקיקה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!