דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

בתום דרמה: ישראל הפסידה 3:2 לסקוטלנד במוקדמות המונדיאל

זהבי הבקיע בבעיטה חופשית לאחר 5 דקות, מקגין השווה זמנית (29) ודאבור (31) החזיר את היתרון לישראל. דייקס השווה שוב בדקה ה-55 ומקטומיניי השלים מהפך בדקה ה-94 | סקוטלנד פתחה פער במקום השני בבית

  • זהבי הבקיע בבעיטה חופשית לאחר 5 דקות, מקגין השווה זמנית (29) ודאבור (31) החזיר את היתרון לישראל. דייקס השווה שוב בדקה ה-55 ומקטומיניי השלים מהפך בדקה ה-94 | סקוטלנד פתחה פער במקום השני בבית
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל בכדורגל הפסידה הערב (שבת) 3:2 מול סקוטלנד במסגרת מוקדמות המונדיאל 2022, אחרי מהפך סקוטי בתוספת הזמן. סקוטלנד עלתה למקום השני בבית שמוביל לפלייאוף העלייה למונדיאל. ישראל תארח את מולדובה ביום שלישי.

ערן זהבי קבע יתרון מהיר (5), דאבור החזיר את היתרון (31) אחרי שוויון זמני של מקגין (29). מרציאנו עצר פנדל בדקה ה-45. דייקס השווה בדקה ה-55 לאחר התערבות של ה-VAR. מקטומיניי השלים מהפך בדקה ה-94. בעקבות השער של זהבי, הוא השווה את שיאו של מוטל'ה שפיגלר והצטרף אליו כמלך שערי נבחרת ישראל בכל הזמנים, עם 32 שערים.

ערן זהבי חוגג שער מול סקוטלנד במוקדמות המונדיאל (צילום: AP Photo/Scott Heppell)
ערן זהבי חוגג שער מול סקוטלנד במוקדמות המונדיאל (צילום: AP Photo/Scott Heppell)

וילי רוטנשטיינר פתח בהרכב עם איאד אבו עביד ועופרי ארד לצדו של ניר ביטון בהגנה. דור פרץ הורכב לצד ביברס נאתכו בקישור. השלישייה הקדמית כוללת את מנור סולומון, מונס דאבור וערן זהבי.

מהלך המשחק

פתיחה מוחצת לנבחרת הישראלית. בדקה ה-5 ערן זהבי הוכשל כ-18 מטר מהשער הסקוטי ושלח את הכדור החופשי לרשת. 0:1 לישראל. בדקה ה-8 דור פרץ בעט מחוץ לרחבה, הכדור נבלם לקרן. בדקה ה-15 דייקס השתלט על כדור ארוך, ייצר לעצמו מצב בעיטה בשמאל ונעצר על ידי מרציאנו.

הסקוטים המשיכו להניע את הכדור, איבוד כדור של זהבי הוביל להתקפה של סקוטלנד, רוברטסון פרץ משמאל למרכז, מסר למקגין, ששחרר בעיטה נפלאה מסף הרחבה והשווה ל-1:1.

נבחרת ישראל מול סקולטנד במוקדמות מונדיאל 2022 (צילום: AP Photo/Scott Heppell)
נבחרת ישראל מול סקולטנד במוקדמות מונדיאל 2022 (צילום: AP Photo/Scott Heppell)

כעבור שתי דקות, נאתכו הגביה כדור חופשי, פרץ המשיך, השוער הסקוטי הדף ודאבור גלגל מול הרשת החשופה פנימה. 1:2 לישראל. בדקה ה-44 נאתכו הכשיל את גילמור ברחבה, דייקס ניגש לנקודה הלבנה ובעט רע למרכז השער, אופיר מרציאנו ניצל זאת והדף עם הרגל.

אופר מרציאנו עוצר פנדל של דייקס מנבחרת סקולטנד. במוקדמות מונדיאל 2022 (צילום: AP Photo/Scott Heppell)
אופר מרציאנו עוצר פנדל של דייקס מנבחרת סקולטנד. במוקדמות מונדיאל 2022 (צילום: AP Photo/Scott Heppell)

בדקה ה-55 דייקס כבש בנגיעה מתוך הרחבה כשבדרך פגה בראשו של עפרי ארד. השער נפסל בגלל משחק מסוכן ולאחר בדיקת VAR אושר. 2:2. בדקה ה-60 זהבי כמעט השלים צמד והחזיר את היתרון, אבל גורדון הדף נהדר את הנגיחה שלו. בדקה ה-94, מקטומיניי ניצל חור ענק של הנבחרת במצב נייח וכבש שער ניצחון דרמטי.

נבחרת סקוטלנד חוגגת מול ישראל במוקדמות מונדיאל 2022 (צילום: AP Photo/Scott Heppell)
נבחרת סקוטלנד חוגגת מול ישראל במוקדמות מונדיאל 2022 (צילום: AP Photo/Scott Heppell)

הרכבים
סקוטלנד: קרייג גורדון; נייתן פטרסון, סקוט מקטומיניי, ג'ק הנדרי, קירן טירני, אנדי רוברטסון; בילי גילמור, קאלום מגרגור, ג'ון מגין; צ'ה אדאמס (ראיין כריסטי, 68), לינדון דייקס.

ישראל: אופיר מרציאנו; אלי דסה, איאד אבו-עביד, ניר ביטון, עופרי ארד (גדי קינדה, 74), סאן מנחם (אופיר דוידזאדה, 88); ביברס נאתכו (דן גלזר, 66), דור פרץ, מנור סולומון; ערן זהבי, מונס דאבור (שון וייסמן, 66).

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!