דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סביבה ותשתיות

״ישראל תהפוך לניגריה של האזור״: פעילי ארגוני הסביבה הפגינו נגד אישור עסקת קצא״א

הפעילים שיצאו למחות זה השבוע השלישי ברציפות, קוראים לראש הממשלה להימנע ממתן אישור לעסקה, בשל הסיכונים הרבים שהיא משיתה על ישראל | מנכ"לית עמותת "צלול": ״בנט ולפיד יכולים למנוע אסון לדורות״

פעילי סביבה מפגינים בעשרות גשרים ברחבי הארץ נגד אישור הסכם קצא״א (קרדיט: קואליציית הארגונים כנגד הסכם הנפט של קצא"א)
פעילי סביבה מפגינים בעשרות גשרים ברחבי הארץ נגד אישור הסכם קצא״א (קרדיט: קואליציית הארגונים כנגד הסכם הנפט של קצא"א)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

פעילים מקואליציה בת עשרות ארגונים לרבות פעילי המחאה נגד השחיתות, "שומרי הבית", "צלול", "מגמה ירוקה" "המרד בהכחדה" ועוד, מפגינים הערב (שבת), זה השבוע השלישי ברציפות, כנגד אישור אפשרי של עסקת קצא"א לשינוע נפט מאיחוד האמירויות דרך ישראל. הפעילים קוראים לראשי הממשלה להימנע ממתן אישור לעסקה, בשל הסיכונים הרבים שהיא משיתה על ישראל.

יוני ספיר, יו"ר עמותת "שומרי הבית": "אסון הנפט האחרון בקליפורניה צריך, אצל מי שעיניו בראשו, להוות שלט 'אין כניסה' בפני עסקאות כאלו. מה שקרה בקליפורניה, על הרגולציה ויכולות המוגנות הימית שם, יתרחש גם אצלנו אם תאושר העסקה, אך בעוצמה גדולה בהרבה בשל צפיפות ההתיישבות אצלנו והתלות בים לצרכי מי שתיה, סחר ימי, הגנה, חקלאות ימית, תיירות ועוד״.

״אצלנו לא יהיה מועד ב'. לא לטבע, לא למי התהום, לא לשמורות, לא לים, לא לבעלי החיים ולא לבני האנוש. בנט יכול לעצור את האסון הזה בטרם יתרחש והוא חייב לעשות זאת ממש כעת. עליו לסרב לעסקת קצא"א, שתהפוך את ישראל לניגריה של המזרח התיכון״.

מאיה יעקבס, מנכ"לית עמותת "צלול": "בידי בנט ולפיד הכוח לבטל את הסכם קצא"א ולמנוע אסון ובכייה לדורות, כי זיהום נפט הוא ודאי. אם לא יעשו זאת, אסון הנפט יהיה על הידיים שלהם וידבק לשמם, לנצח״.

יעקבס הוסיפה כי ״קצא"א הגישו עד כה שני סקרי סיכונים, שנדחו על ידי המשרד להגנת הסביבה בגלל שורת אי דיוקים, נתונים מטעים והמון סיכונים שהתעלמו מהם לחלוטין. אין דבר כזה תעשיית נפט שלא מזהמת. בכל העולם מתרחשים כל הזמן אסונות זיהום. בארץ, להוסיף חטא על פשע- מגדילים סיכונים למרות שיש אפס מוכנות לחירום״.

״השבוע אירע אסון נפט קורע-לב וחסר תקנה בכמה מהחופים היפים בקליפורניה. האירוע השני בתקופה לא ארוכה. זה לא היה במדינת עולם שלישי או מדינת ״סמוך״ ו״יהיה בסדר״ כמו ישראל. אותם מראות שוברי לב עלולים להיות גם באילת, עקבה, סיני, אשקלון, הרצליה, בית ינאי, חיפה. החופים שלנו בסכנת מוות מיותרת שאפשר וצריך למנוע. עכשיו״.

מנכ"לית החברה להגנת הטבע, איריס האן, אמרה בהפגנה הערב: "אם לא נשמור על הטבע, לא נוכל להתמודד עם משבר האקלים. הסכם קצא"א, מעמיק את משבר האקלים, מכיוון שהוא מגביר את השימוש בדלקים פוסיליים – בדיוק מה שאנחנו לא צריכים לעשות עכשיו״.

״הסכם קצא"א, מאפשר למעשה העברה של הרבה יותר מיכליות נפט, במפרץ אילת.
במקום להתמודד עם משבר האקלים, באמצעות הפסקת השימוש בדלקים פוסיליים, ובמקום לשמור על הטבע, שהוא זה ששומר עלינו, הסכם קצא"א עושה בדיוק ההפך, ולכן אנחנו חייבים לעצור את ההסכם הזה״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!