דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מדיני

אנגלה מרקל: ״האנטישמיות בגרמניה ובאירופה מדאיגה, צריך לעצור את הגרעין האיראני״

הקנצלרית היוצאת אמרה בדבריה לעיתונאים בירושלים: ״ביטחון ישראל היא חלק מהתבונה המדינית של גרמניה״ | בנט הודה למרקל על 16 שנותיה בתפקיד: ״היחסים הפכו מעוד ברית לחברות אמיתית הודות למנהיגותך״

ראש הממשלה נפתלי בנט בפגישתו בירושלים עם קנצלרית גרמניה היוצאת, אנגלה מרקל (עמוס בן גרשום / לע"מ)
ראש הממשלה נפתלי בנט בפגישתו בירושלים עם קנצלרית גרמניה היוצאת, אנגלה מרקל (עמוס בן גרשום / לע"מ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה נפתלי בנט נועד היום (ראשון) עם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל במלון המלך דוד בירושלים. בהמשך השתתפה מרקל גם בישיבת הממשלה השבועית, ונשאה הצהרה משותפת לכתבים יחד עם בנט.

בדבריה לעיתונאים אמרה מרקל: ״בסוף כהונתי זה כבוד לשבת בישיבת הממשלה, היה דיון מצויין כמו הפגישה לפני כן. יש תחושה של עבודה משותפת כדי להגן על בטחון ישראל. השיחות הראו שהיחסים עמוקים וידידותיים בתחומים רבים, וגרמניה מצפה להמשיך בשיתוף הפעולה גם עם הממשלה החדשה. נעמיק את הקשרים הקיימים גם בתחום הגיאולוגיה והאקלים״.

הקנצלרית היוצאת התייחסה גם לאנטישמיות בגרמניה ובאירופה כ״תופעה מדאיגה״, והבטיחה ״להילחם בה ולעשות הכל כדי שהדבר הזה לא יתחזק. זו אחריותנו כלפיי ההיסטוריה, להשאיר את הכל בעירנות מתמדת. דיברנו בפגישתנו על בטחון ישראל, תמיד ראיתי את הנושא הזה במרכז. גרמניה רואה בבטחון ישראל כחלק מהתבונה המדינית שלנו״.

״גם כאשר הפתרון לסכסוך במזרח התיכון נראה רחוק מאוד, לישראל קיים תפקיד מרכזי בו, ותמיד צריך להשאיר אותו על השולחן ולשאוף לשלום. יש לפעול לפתרון הבעיה הפלסטינית, ותמיד החזון יהיה לישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. צריך לפעול לעצירת איראן גרעינית, העשרת האורניום גדלה וזו הפכה לבעיה דחופה וחשובה, נדבר על כך בארוחת הערב המשותפת״, סיכמה מרקל.

בנט: ״סללת דרך למחוייבות מתמשכת של גרמניה לבטחון ישראל״

"אנחנו מעריכים את החברות המתמשכת עמך ואת מחויבותך לישראל", אמר ראש הממשלה לקנצלרית גרמניה היוצאת בפתח הפגישה עמה.

"מערכת היחסים בין גרמניה לישראל הייתה חזקה – אבל בתקופתך הפכה לחזקה מאי פעם. היא הפכה מעוד ברית לחברות אמיתית הודות למנהיגותך. אני חושב שמנהיגותך סללה את הדרך למחויבות מתמשכת של גרמניה לביטחון ישראל – ואנחנו מעריכים את זה מאוד", הוסיף בנט.

ראש הממשלה נפתלי בנט בפגישתו בירושלים עם קנצלרית גרמניה היוצאת, אנגלה מרקל (עמוס בן גרשום / לע"מ)
ראש הממשלה נפתלי בנט בפגישתו בירושלים עם קנצלרית גרמניה היוצאת, אנגלה מרקל (עמוס בן גרשום / לע"מ)

עוד ציין רה״מ כי ״הממשלה החדשה שלנו גם מביאה רוח חדשה של רצון טוב. זו הממשלה המגוונת ביותר בהיסטוריה של ישראל. יש לנו ימין ושמאל, יהודים ומוסלמים, דתיים וחילונים, וזה עובד, אנחנו מסתדרים יחד די טוב. זו גם הממשלה הנשית ביותר בהיסטוריה של ישראל, עם שמונה שרות, ואני חושב שזו אחת הסיבות שזה עובד טוב״.

בתגובה לדברי בנט אמרה הקנצלרית היוצאת כי "זה כבוד עבורי לבקר בישראל פעם נוספת עם סיום כהונתי, שבמהלכה פעלתי בכל הכוח לחזק ולהעצים את מערכת היחסים בין המדינות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!