דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 14.6°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אסון מירון

ח"כ יעקב אשר לראש הממשלה: "העבר בהקדם את הפיצויים למשפחות ההרוגים והפצועים במירון"

לטענת חבר הכנסת מיהדות התורה, האוצר לא העביר את הכסף המובטח והממשלה לא קיימה על כך שום דיון במסגרת התקציב הקרוב: "רק לכבשת הרש של משפחות הרוגי ופצועי אסון מירון לא הקצתה הממשלה ולו שקל אחד לרפואה"

הלווית אחד מהרוגי האסון במירון בירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
הלווית אחד מהרוגי האסון במירון בירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
יהל פרג'

במכתב ששלח היום (ראשון) ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) לראש הממשלה, הוא טען כי נפגעי האסון הופקרו בידי הממשלה, ודורש לדאוג לפיצויים מידיים.

ח"כ אשר, שהצעת החוק שלו למתווה פיצויים למשפחות נפגעי האסון במירון נדחתה, מאשים את הממשלה בשימוש פוליטי באסון, ומוחה על כך שפיצויים לא נכללים בדיוני התקציב הקרוב.

חבר הכנסת יעקב אשר (צילום: דוברות הכנסת)
חבר הכנסת יעקב אשר (צילום: דוברות הכנסת)

"השר במשרד האוצר, חמד עמאר טען מעל בימת הכנסת, שמכיוון והממשלה כבר עובדת על העברת הכסף, הליך החקיקה מתייתר", כתב ח"כ במכתבו, "בדיון שהתקיים כמה ימים לאחר מכן בוועדת הכספים, חזרו נציגי הממשלה על כך שאין צורך בחוק שכן מתקיימת פעילות להעברת הכספים למשפחות, ויו"ר הוועדה הבטיח שהכסף יועבר באמצעות הביטוח הלאומי, ללא צורך בהליך חקיקה. אלא שמאז עברו למעלה מתשעים יום (!) בהם לא נעשה דבר".

לטענת ח"כ אשר, משרד האוצר לא העביר את הכסף המובטח והממשלה לא קיימה על כך שום דיון, "גם לא למראית עין". הצעת החוק של אשר, שנדחתה כאמור, ביקשה לייצר מנגנון פיצויים שיקבע בידי ועדה ציבורית המונה 11 חברים, שבראשה יעמוד שופט בדימוס.

לפי הצעת החוק, הוועדה הייתה אמורה לקבוע מי זכאי לפיצויים מבין הנפגעים הפיזיים והנפשיים, ומהמשפחות, ומה יהיה גודל הפיצוי.

"לתקן את העוול ולקדם במהירות את העברת הפיצויים"

"לו הייתה הצעת החוק מקודמת בזמן, הפיצויים היו מופקדים זה מכבר בחשבונות הבנק של משפחות נפגעי האסון", כתב ח"כ אשר לראש הממשלה ומוסיף, "האבסורד הנורא מתגבר בימים אלה כשבכנסת מתנהלים דיוני התקציב. מיליארדים רבים שמועברים לשלל דרישות ותחומים, חשובים יותר וחשובים פחות ורק לכבשת הרש של משפחות הרוגי ופצועי אסון מירון לא הקצתה הממשלה ולו שקל אחד לרפואה".

ח"כ אשר דורש מהממשלה לפעול מיידית "כדי לתקן את העוול המתמשך הזה ולקדם במהירות את העברת הפיצויים הנדרשים למשפחות ההרוגים והפצועים, כמו גם לאלה הנדרשים להתמודד עם מצבים נפשיים בשל האסון".

בסיום המכתב מדגיש ח"כ אשר את ההקשר הפוליטי של הפיצוי, "בעניין הזה אני בטוח שלא תהיה אופוזיציה וקואליציה, ורק טובת המשפחות היא שתכריע את דרכי הפעולה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!