דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

הרפורמה במערך הכשרות תקועה: ישיבת המשא ומתן הסתיימה ללא תוצאות

לא הושגה התקדמות בדיונים בין ההסתדרות למשרד האוצר ומשרד הדתות | במטה המאבק של עובדי מערך הכשרות טוענים כי הרפורמה המתוכננת צפויה לפגוע בתנאי עבודתם

משגיחי כשרות. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: יעקב נחומי/ פלאש 90).
משגיחי כשרות. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: יעקב נחומי/ פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:
ישיבת המשא ומתן בין ההסתדרות למשרד האוצר ומשרד הדתות, לקראת המשך דיוני הועדה לשירותי דת בנושא רפורמת הכשרות, הסתיימה אמש (ראשון) ללא כל התקדמות, לטובת אלפי העובדים שימצאו עצמם ללא אופק תעסוקתי בעקבות רפורמת הכשרות.

במטה המאבק של עובדי מערך הכשרות טוענים כי הרפורמה המתוכננת צפויה לפגוע בתנאי עבודתם.

פגישת המו"מ התקיימה על רקע דרישת יו"ר הועדה לשירותי דת, ח"כ יוליה מלינובסקי, להכניס את סוגיית העובדים לתוך סעיפי החוק, השתתפו יוני פת סגן הממונה על השכר באוצר, מוני מעתוק מנכ"ל המשרד לשירותי דת, ונציגי ההסתדרות, החטיבה הדתית בהסתדרות וועד עובדי המועצות הדתיות ומשגיחי הכשרות.

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
חברת הכנסת יוליה מלינובסקי (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)

נציגי האוצר ומשרד הדתות התנגדו להכניס את סוגיית ההגנה והשמירה על זכויות עובדי המועצות הדתיות והמשגיחים לתוך סעיפי החוק, והציעו להמתין עד להתקדמות היישום של הרפורמה בשטח. במהלך הפגישה הבכירים אף התנערו מאחריותם לסוגיית העסקתם של 4,000 משגיחי הכשרות.

יניב שפירא מנהל ארצי בחטיבה הדתית בהסתדרות: "במספר ישיבות הועדה למיזמי תשתיות לאומיים מיוחדים ושירותי דת יהודיים, ביקשה יו"ר הועדה ח"כ יוליה מלינובסקי לכלול את הביטחון התעסוקתי והדאגה לעובדים בתוך סעיפי הרפורמה. לאור בקשתה ישבנו היום עם נציגי משרדי הממשלה על מנת למצוא פתרונות בתוך רפורמת הכשרות לאלפי העובדים שנמצאים כבר היום בתחתית סולם השכר הציבורי.

"לצערנו, התחושה שקיבלנו מהבכירים באוצר והמשרד לשירותי דת היא של חוסר אכפתיות ממצבם התעסוקתי של העובדים ומגורלם של אלפי משפחות עובדי המועצות הדתיות ומשגיחי הכשרות", הוסיף שפירא. "אנו בהסתדרות נמשיך להיאבק על עתידם הכלכלי והביטחון התעסוקתי של עובדי המועצות הדתיות ומשגיחי הכשרות בכל הכלים העומדים לרשותנו עד שנבטיח שאיש מהעובדים לא יפגע מרפורמת הכשרות".

הפגנת משגיחי הכשרות מול משרד האוצר. 11 ביולי (צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות)
הפגנת משגיחי הכשרות מול משרד האוצר. 11 ביולי (צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות)

במסגרת הרפורמה המוצעת כחלק מחוק ההסדרים, אמורים לקום תאגידי כשרות פרטיים, ומשגיחי הכשרות צפויים להפוך לעובדי כוח אדם (כשכיום הם מועסקים על ידי העסקים המושגחים עצמם – צורת העסקה שבג"צ קבע שנדרש לשנותה בשל ניגוד העניינים הגלום בה).

גם הפיקוח על הכשרות המבוצע כיום באמצעות המועצות הדתיות, צפוי לעבור לתאגידים הפרטיים, וכך צפויים להיפגע גם עובדי המועצות הדתיות במערך הכשרות. בעבר הוצעו חלופות אחרות בין היתר על ידי ועדה שבחנה את הנושא ברבנות הראשית ועל ידי ההסתדרות וועד המשגיחים  – דוגמת הקמת רשות כשרות לאומית, תאגידי כשרות ציבוריים איזוריים, או קליטת משגיחי הכשרות למועצות הדתיות.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!