דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

ח"כ גלעד קריב: "נדרוש שתקציב תנועות וארגוני הנוער יעוגן בבסיס תקציב המדינה"

שדולת תנועות וארגוני הנוער תושק היום (ב') בכנסת | לדברי קריב, "תנועות הנוער לא פחות חשובות מבתי הספר, לא יכול להיות שכל שנה מתחיל מירוץ מטורף אחר תקציב שנתי"

גלעד קריב. "להימנע מעיקול מחשבים וטלפונים של בעלי חוב". (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
גלעד קריב. "להימנע מעיקול מחשבים וטלפונים של בעלי חוב". (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט גלעד קריב (העבודה) אמר הבוקר (שני) שידרוש עיגון של תקציב תנועות הנוער וארגוני הנוער בבסיס תקציב המדינה. קריב אמר את הדברים לקראת השקת השדולה לקידום תנועות וארגוני הנוער בכנסת, אותה הוא יוביל יחד עם חברי הכנסת מרב בן ארי ויוראי להב-הרצנו (יש עתיד). השדולה תקיים כנס בנושא "תמיכה קבועה של המדינה בתנועות וארגוני הנוער והבוגרים".

לדברי קריב, "נדרוש שתקציב תנועות וארגוני הנוער יעוגן בבסיס תקציב המדינה. זאת פניה לשר האוצר, לשרת החינוך, ולכל חבר וחברת קואליציה, שאני בטוח שרובם בוגרי תנועות הנוער וארגוני הנוער. לכולם ברור כמה זה קריטי. תנועות הנוער לא פחות חשובות מבתי הספר, לא יכול להיות שכל שנה מתחיל מירוץ מטורף אחר תקציב שנתי".

דבריו של קריב מתייחסים לכך שהתקצוב הממשלתי של תנועות וארגוני הנוער, שעמד בשנת 2019 על 130 מיליון שקלים לתנועות הנוער ו-71 מיליון שקלים לארגוני הנוער, מתבסס על תקנות תמיכה שהסכומים בהן משתנים מדי שנה ולא על תקציב קבוע.

קריב הזכיר שהגדלת התמיכה בתנועות הנוער היא חלק מההסכמים הקואליציוניים, ודרש מהממשלה ליישם אותם. "אם מכבדים הסכמים – אז צריך לכבד את ההסכמים הקואליציוניים על כל סעיפיה. סוגיית תנועות הנוער חייבת להיפתר לפני אישור התקציב. תקציב מדינת ישראל יעבור רק אחרי שכל ההסכמים הקואליציוניים יאושרו".

בן ארי אמרה בכנס השדולה: "אנחנו מחויבים לתקן את העוול הזה.
אני מבחינתי העברתי תקציב ב-2015 והוא היה תקציב הבסיס. מה קרה?
הכול נעלם? הממשלה הקודמת העבירה את זה למשרד ההשכלה הגבוהה?
איך יכול להיות שתנועות הנוער ששומרות על כוחן גם בקורונה יקבלו פחות?"

ח"כ נעמה לזימי (העבודה): "אני רוצה שלבת שלי תהיה הזדמנות להיות בתנועת נוער.
שתלמד סולידריות עם החברה ולהיות בני אדם. אני חושבת על אנשי החינוך שמולי, ואני אומרת: למה הם צריכים להתעסק בזה? ואני פונה לשר האוצר: אתם רוצים שנהיה קואופרטיביים, תפתרו את הבעיה הזו".

ח"כ רם שפע (העבודה): "אני לא אכביר במילים על משמעות תנועות הנוער והארגונים. דיברתי עם האוצר ועם משרד החינוך. כולם מבינים, אבל עכשיו עת למעשה. שדולת העבודה וכחול לבן כבר הוכיחה את יכולתה לשנות דברים בתחילת התקציב הזה. בואו נשתמש בכוח הזה".

יו"ר המחנות העולים אילן גזית, נציג תנועות הנוער והבוגרים: "כל שנה אנחנו מגיעים לכאן או לתקשורת, והשנה, אף שזו אחת ההסכמות הבודדות של הקואליציה ,אנחנו עדיין שם. למה בעצם?"

יו"ר ועדת הכלכלה מיכאל ביטון: "בוגרי תנועות הנוער הם הערובה לחברה טובה יותר.
אני רוצה שלתנועות יההה כל כך הרבה, שלא תהיה בעיה לילדים להצטרף".

יו"ר הנוער העובד והלומד ורכז תנועת דרור ישראל פסח האוספטר: "אנחנו יכולים להתגאות במערך הבלתי פורמלי היצירתי כפי שאנחנו מכנים אותו. מדובר בסכום זעום פעוט, ואני לא מבין את הפער בין הסופרלטיבים למעשה בפועל. בשנה שעברה, שנה קשה בעולם ובחברה הישראלית, לקצץ את התקציב ב-50%?איפה זה פוגש את החיבוקים? אל תתנו לנו לצאת לרחובות ולהתדפק על בתי שרים. תפתרו את זה עכשיו!"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!