דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

החוק להעלאת קצבאות הנכות יורחב, ויכלול תוספת תקציב לילדים הנכים

הרחבת החוק תעלה 900 מיליון שקלים | החוק יכלול גם נכי נפש ואנשים עם מוגבלות שכלית ואוטיזם, והגדלת הקצבה לנכים קשישים | ראשי ארגון 'נכה לא חצי בן אדם': "אחרי שבע שנים, מאבק הנכים מסתיים בהצלחה. זהו יום חג לציבור הנכים ולחברה הישראלית כולה"

מייסד ומנכ"ל 'נכה לא חצי בן אדם' חנן טל (מימין), יוזם מאבק הנכים ויו"ר 'נכה לא חצי בן אדם' אלכס פרידמן ומנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר. (צילום: באדיבות אלכס פרידמן)
מייסד ומנכ"ל 'נכה לא חצי בן אדם' חנן טל (מימין), יוזם מאבק הנכים ויו"ר 'נכה לא חצי בן אדם' אלכס פרידמן ומנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר. (צילום: באדיבות אלכס פרידמן)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

חוק הנכים יורחב בעוד 900 מיליון שקלים, שיתקצבו פעימה נוספת מעבר לאלה שסוכמו, ותכלול תוספת זכויות ייעודיות כסיוע לנכים, ובעיקר לילדים, כך סיכמו היום (שני) משרדי האוצר והרווחה עם ביטוח לאומי וארגוני הנכים.

התוספות הצפויות כוללות השוואה של קצבאות הילדים הנכים לסכום של קצבאות שירותים מיוחדים של הבוגרים, שמהווה תוספת של 436-176 שקלים בחודש לקצבה מעבר לתוספות שצפויות להינתן לקצבה בפעימת 2021; תוספת של מאות שקלים לילדים בדרגת 100% נכות; מתן קצבה של כ-1,000 שקלים להורים של ילדים השוהים במוסדות; תוספת לבוגרים השוהים במוסדות; יצירת דרגה חדשה עליונה בקצבת שירותים מיוחדים לבוגרים וילדים, שתקנה תוספת של אלפי שקלים לקצבה; הורדת הסף הרפואי לשר"מ ל-40% נכות, כך שגם נכי הנפש ואנשים עם מוגבלות שכלית ואוטיזם יוכלו להגיש בקשה לקצבת שירותים מיוחדים; השוואת סכום הקצבה לנכים עולים חדשים; הגדלת התוספות לנכים הקשישים ועוד. 

דיון בוועדת העבודה והרווחה על חוק הנכים. "שינוי טקטוני בכלכלת מדינת ישראל" (צילום: דוברות הכנסת)
דיון בוועדת העבודה והרווחה על חוק הנכים. "שינוי טקטוני בכלכלת מדינת ישראל" (צילום: דוברות הכנסת)

בשבוע שעבר התקיימו שני הדיונים הראשונים במסגרת ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, שבהם כל הצדדים חזרו על מחויבותם למתן פתרונות למצוקות הילדים הנכים. המהלך מתאפשר בעקבות תיקוני חקיקה שונים, ובראשם החלטה משותפת שהצמדת קצבת הנכות לשכר הממוצע במשק תחול בתום כלל הפעימות, בינואר 2023. 

שר האוצר אביגדור ליברמן: "מדובר בצעד היסטורי שמבטא את המחויבות העמוקה שלי לנכים. תיקוני החקיקה מהווים בשורה משמעותית לציבור הנכים בכלל ולנכי הנפש ולילדים הנכים בפרט. נמשיך להתנהל בצורה אחראית תוך שמירה על כלכלה צומחת ומדינה משגשגת".

שר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן: "אחת המטרות שהצבתי לעצמי עם כניסתי לתפקיד היא לסיים את חוסר הוודאות שקיים במשך שנים עם קצבאות הנכים. היום זהו יום חג חברתי שבו ממשלת ישראל מראה את הסולידריות שלה והדאגה לציבור הנכים בישראל. יש עוד אוכלוסיות מוחלשות שנושאות עיניהן אלינו, ואנחנו נהיה שם עבורן". 

יו"ר ועדת העבודה והרווחה, אפרת רייטן מרום: "כפי שהתחייבתי עוד מהיום שהנושא הובא לשולחני, פעלתי רבות כדי לכלול את העלאת הקצבאות לילדים הנכים כבר במסגרת הדיונים על העלאת קצבאות הנכים ברפורמה הנוכחית ולא להמתין לתקציב הבא. זה היה התנאי שלי מהיום הראשון, שמחה שהביטוח הלאומי, ארגוני הנכים ומשרדי האוצר והרווחה התגייסו ויחד מצאנו את הפתרון הראוי, הנכון והצודק לאוכלוסיית הנכים בכלל ולילדים הנכים בפרט". 

מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, מאיר שפיגלר: "בשנים האחרונות הביטוח הלאומי וארגוני הנכים ניהלו שיח ערכי חשוב, שמבטיח מענה לצורכי הנכים ומשפר את יכולתם לתפקד ולהתקיים. בסוף הדרך הצלחנו לקדם תיקונים בהסכם הניידות, בקצבאות עבור ילדים נכים, העלאת הקצבה החודשית לבוגרים ועוד. ההישגים מעידים יותר מכל על תפקידו הליבתי של הביטוח הלאומי בדאגה לביטחון הסוציאלי של כלל אזרחי ישראל".   

יוזם מאבק הנכים ויו"ר 'נכה לא חצי בן אדם' אלכס פרידמן: "אחרי שבע שנים, מאבק הנכים מסתיים בהצלחה. אין מרגש יותר מלסיים אותו עם בשורה היסטורית לילדים הנכים. במשך שנים עברנו עליות ובעיקר מורדות, וכעת הצלחנו להגיע אל קו המטרה". 

מייסד ומנכ"ל 'נכה לא חצי בן אדם' חנן טל: "לאחר כמעט שבע שנים מחאת הנכים מגיעה לסיומה. תוספת תקציבית של 5.5 מיליארד שקלים שיחולקו כל שנה בין 430 אלף הנכים הכלליים, שינוי טקטוני בכלכלת מדינת ישראל. זהו יום חג לציבור הנכים ולחברה הישראלית כולה. זהו הישג אדיר עבורנו ואנו גאים להוביל אותו בהתנדבות מלאה".

מוביל קבוצת 'הנכים הופכים לפנתרים', אייל כהן: "אני שמח לבשר היום לציבור הנכים כי לאחר שנים רבות שפעלנו למען אוכלוסיות הנכים השגנו את המטרה העיקרית, והיא העלאת קצבאות הנכות וכיבוד הסכמים שנחתמו בעבר עם שרי האוצר והרווחה. נמשיך להיות עם היד על הדופק שהכל יאושר וישולם בתאריך שנקבע". מדוברות קבוצות מאבק הנכים נמסר: "אנו מברכים על כל מהלך שיביא לציבור הנכים מענה למצוקותיהם. נמשיך ללא מורא בכדי להביא תוצאות נוספות בעתיד לרווחת ציבור הנכים."

לי מויאל, אם לילדה על הרצף האוטיסטי: "הבשורה שאתם מביאים לנו ההורים זה עולם ומלואו, בשורה מטורפת עבורנו. 160 אלף הורים יושבים בבית עכשיו ומחכים לבשורה הזאת. הילדים שלנו ואנחנו זקוקים לזה, תודה לכם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!