דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תקציב 2022-2021

בנט: ״לא העברתם תקציב שלוש וחצי שנים״, נתניהו: ״אתה חסר אידיאולוגיה, ראש ממשלה בכאילו״

בדיון 40 החתימות בכנסת אמר ראש הממשלה: ״לקחתם את התקציב כשבוי פוליטי, אנחנו מעבירים תקציב חברתי״ | נתניהו: ״ראש ממשלה מתנדנד כעלה נידף ברוח, לא עובר את אחוז החסימה״

  • בדיון 40 החתימות בכנסת אמר ראש הממשלה: ״לקחתם את התקציב כשבוי פוליטי, אנחנו מעבירים תקציב חברתי״ | נתניהו: ״ראש ממשלה מתנדנד כעלה נידף ברוח, לא עובר את אחוז החסימה״
דבר
צרו קשר עם המערכת:

בפעם השלישית מאז נבחר לתפקידו התייצב היום (שני) ראש הממשלה נפתלי בנט במליאת הכנסת לדיון המכונה "דיון 40 חתימות", שנכפה עליו על ידי האופוזיציה, והשיב לטענות ולביקורת שהוטחה בממשלתו בעניין תקציב המדינה. לאחר מכן עלה יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו לנאום, וניצל את הבמה כדי לתקוף את הממשלה והעומד בראשה.

גם הפעם ליוותה את דבריו של בנט מהומה במליאה. כבר בזמן שעלה לדוכן הנואמים ח"כ דודי אמסלם הוצא מהמליאה וקרא לעבר היו"ר: "אתה בריון". לאחר מכן חברי כנסת נוספים, בהם פטין מולא, אופיר כ"ץ, משה אבוטבול, שלמה קרעי, דלית דיסטל אטבריאן ואיתמר בן גביר הוצאו מהמליאה. באופוזיציה האשימו את היו"ר במהומה: "20 שנים אני בכנסת ולא ראיתי בריונות כזו". בנט עקץ בתגובה: "הלוואי שההסברה הישראלית הייתה נעשית באותה נחישות כמו צעקות האופוזיציה". נתניהו אמר בנאומו: ״'המירוץ למוקטעה' – סדרה מותחת יותר מ'משחקי הדיונון'״.

"זה התקציב הכי חברתי שהיה כאן תמיד״, ציין בנט, ״אבל אנחנו מעבירים תקציב, משהו שלא קרה במדינת ישראל מאז מרץ 2018", שציין את מאבק הממשלה בגל הרביעי של הקורונה. כי "הבשורה הגדולה כמובן היא היציאה מהדלתא בלי סגרים".

עוד הוסיף ראש הממשלה: "לא עבר תקציב שלוש וחצי שנים כי כל פעם לקחו את התקציב שבוי לצרכים פוליטיים, לראשונה מזה שלוש וחצי שנים יכולנו לשבת יחד להתבונן בצרכים, להיות קשובים לאזרחים ולנתב את משאבי המדינה בצורה נכונה. אני רוצה להודות ליוזמי הדיון, חשוב שהציבור יכיר את העשייה של הממשלה״.

בנט התייחס למשרד החוץ שנותר יתום תחת שלטון נתניהו: "נושא ההסברה הוזנח במשך שנים, עד שקיבלנו טיפול בהלם, גם במהלך מבצע שומר החומות, כאשר מערך ההסברה הלאומי פשוט לא תיפקד. חבורה של טרוריסטים בעזה ניצחה אותנו בדעת הקהל בעולם. הם ירו לירושלים ולתל אביב, ואנחנו יצאנו האשמים, כי הסיפור שלנו פשוט לא סופר. בזה אנחנו מטפלים בלי דיחוי, כי אי אפשר לדעת מה ילד יום. מינינו ראש מערך הסברה לאומי, לא פרטי, לא אישי".

בתגובה לסערה נתניהו עקץ בפתח דבריו: "אדוני היו"ר יש לי בקשה: אל תוציא מהאולם יותר ממחצית מחברי הכנסת של הקואליציה שהוצאת מהאופוזיציה, אני רוצה איזון".

נתניהו הוסיף: "כשהייתי בן שלוש התיישבתי בכיסא ואמרתי לאמא: אני טייס. אבל לא הייתי טייס, ישבתי כאילו אני טייס. כשילד בן 3 עושה את זה, זה חמוד, אבל כשבנט עושה את זה ואומר שהוא מטיס את המטוס, מנווט, ובפועל הוא לא קובע כלום ולא מנווט לשם מקום, הוא אולי רה"מ בתואר, אבל זה פתטי, זה לא חמוד, ואפילו מסוכן. אצלו הכל זה בכאילו וכולם מבינים את זה".

"אין לבנט מנדט, אזרחי ישראל אומרים את זה בבירור. מי שאומר שלבנט אין מנדט ואומרים זאת בבירור הם אזרחי ישראל. יש פה תופעה מדהימה, לא ראיתי דבר כזה. אחרי שלושה חודשים בלבד בתור רה"מ עם ליטוף תקשורתי בנט בקושי עובר את אחוז החסימה. לא היה דבר כזה בתולדות המדינה. ראש ממשלה מכהן מתנדנד כעלה נידף ברוח על אחוז החסימה. אבל גם לא היה דבר כמותו, בנט קיבל את המנדטים בהונאה, בנט תחמן את דרכו לראשות הממשלה. הציבור מביע אי אמון בבנט. אין לו דרך, אין לו חזון, הישגים, אידיאולוגיה, הוא אפילו אומר את זה. הוא פשוט לא מנהיג״.

"יש סיבה נוספת לכך שהציבור מרגיש שזה בכאילו, בממשלה הזאת הכל פייק. הכל בכאילו. בממשלה הזאת כל אחד עושה מה שהוא רוצה. אין פה ראש ממשלה. שרי הממשלה לא סופרים את בנט. רואים את זה בריאליטי החדש, ״המירוץ למוקטעה״ – ריצת החנופה של השרים ללשכת אבו מאזן. הסדרה הזו מותחת יותר מ״משחקי הדיונון״. תוצאה אחת כבר ידועה. אתם החזרתם את אבו מאזן לחיים. הוא מחוזר על ידי שרי ממשלת ישראל כפי שלא קרה במשך שנים, מאז אוסלו. הריאליטי הזה היה מצחיק, אם הוא לא היה עצוב ומסוכן".

יו"ר האופוזיציה הוסיף: "להתחפש לטייס לא הופך אותך לטייס ולהתחפש לראש ממשלה לא הופך אותך לראש ממשלה. המטוס של ממשלת לפיד בנט מקרטע בלי קברניט דלי תכנית טיסה בלי יעד ועם על כך הרבה ידיים על ההגאים, וכשיש לך מצב כזה סופו של המטוס הזה להתרסק. אבל יש תקווה, יש מטוס אחר שמחכה על המסלול, אנחנו ננהג אחרת. אנחנו נפיל את הממשלה הגרועה הזו ונחזיר את מדינה לגבהים שהיא הייתה בהם ושהיא ראויה לשוב אליהם״.

בהתייחס למספר המתים הגבוה מקורונה בגל הרביעי, אמר נתניהו: "1500 איבדו את יקיריהם בזמן שבנט עסוק בלשחק כאילו הוא ראש הממשלה. אנחנו התמודדנו עם המגיפה בלי חיסונים. אתם הזנחתם את הטיפול במגיפה כשיש חיסונים. אין לכם תירוצים ואין לכם הסברים. במקום להתנצל אתם מתפארים: ״אבל אנחנו לא סגרנו את המדינה״.

לפי תקנון הכנסת, אם נאספו 40 חתימות, חייבים ראש הממשלה ויו"ר האופוזיציה לנכוח באולם המליאה לאורך כל אורכו של הדיון ואף לנאום בסופו. זהו סוג הדיון היחיד שבו ניתן לחייב את השניים להישאר באולם ולשאת דברים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!