דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יום הזיכרון לרצח רבין תשפ״ב

26 שנים לרצח יצחק רבין: אלפים ישתתפו במעגלי שיח בנושא 'קדושת החיים'

באירוע שמפיקות תנועות הנוער ומרכז רבין ייפגשו עם הציבור פרופ' סיגל סדצקי, עדי גוזי שהצילה את שירה איסקוב, נציגי משפחות ההרוגים באסון במירון ואנשים שעסקו בהצלת חיים בשנה החולפת

אסיפה ישראלית 2019 (תומר ניוברג / פלאש90)
אסיפה ישראלית 2019 (תומר ניוברג / פלאש90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

אלפי אזרחים וחניכי תנועות הנוער יתכנסו בראשון הקרוב למעגלי שיח בנושא ערך קדושת החיים בחברה הישראלית, במסגרת אירועי 'האסיפה הישראלית' שיציינו 26 שנים לרצח ראש הממשלה יצחק רבין.

באירוע שיתקיים בכיכר רבין בתל אביב ישתתפו במעגלי השיח דמויות בולטות מאירועים שהעמידו במבחן את ערך חיי אדם בשנה החולפת, ביניהם, רופאים ובכירים במערכת הבריאות שהובילו את המאבק בקורונה: פרופ' סיגל סדצקי, פרופ' גילי רגב יוחאי, ד"ר איתי פסח ועוד, פרופ' שמואל שפירא מנהל המכון הביולוגי לשעבר; משפחות הנפטרים מאסון המירון, ביניהם שי צרפתי שאביו נהרג באסון, והרב פוגל שאיבד את בנו ידידיה ז"ל; עדי גוזי, שהצילה את שירה איסקוב; מנהלת ביה"ס אלג'ואריש ברמלה נוואל אבו עאמר, שנאבקת באלימות בחברה הערבית; יו"ר איגוד המנופאים דן ורשבסקי, וסמנכ"ל עמותת 'אור ירוק' עוז דרור.

האסיפה הישראלית מתקיימת זו השנה החמישית, בהובלת קואליציית תנועות הנוער והארגונים 'זוכרים את הרצח – נאבקים על הדמוקרטיה', ומרכז רבין. מטרת המיזם היא להפגיש ציבורים שונים בחברה הישראלית לשיח על מחלוקות עכשוויות בדמוקרטיה, כדרך לציין את רצח ראש הממשלה והשבר שנחשף בעקבותיו.

בהודעה לקראת האירוע כתבו המארגנים "האם לקראת סופה של שנה שבה שלל אירועים איימו לערער את הזכות הבסיסית של אזרחי ישראל לחיות בביטחון, חל פיחות במעמדו של ערך החיים בישראל? האם הפכנו קהי חושים לפגיעה בחיי אדם לאור עומס האירועים שהתרגשו עלינו? בלב הדיון תישאל השאלה כבדת המשקל האם עשינו הכול לשמור על החיים".

האירוע בכיכר רבין ייפתח בשעה 17:00, עם מאות מפגשים של בני נוער מכל תנועות הנוער בישראל, דתיים וחילונים, יהודים, ערבים ודרוזים. בשעה 18:00 יחלו מעגלי השיח, אותם יובילו הדוברים האורחים שעמדו בקו החזית הראשון של ההתמודדות על ערך החיים ולצדם גם אלו שהתמודדו עם אובדנם. טקס הנעילה של האירוע יחל בשעה 19:30.

לקראת האירוע המרכזי בכיכר רבין יתקיימו עוד 30 אסיפות ישראליות נוספות בכל רחבי הארץ, בין היתר, בירושלים, באר שבע, חיפה, רחובות, פתח תקווה, נוף הגליל ועוד. כלל האירועים פתוחים לציבור הרחב ופרטים עליהם ניתן למצוא באתר האסיפה: www.asefa.org.il

קואליציית זוכרים את הרצח, נאבקים על הדמוקרטיה הוקמה בשנת 2015 וחברים בה תנועת דרור-ישראל, הנוער העובד והלומד, המחנות העולים, בני עקיבא, הצופים, השומר הצעיר, מכבי צעיר, בית"ר/הנוער הלאומי, האיחוד החקלאי, מועצת תנועות הנוער, מרכז רבין ועוד.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!