דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רווחה

אושר: תוספת 6,611 שקלים לנכים שנדרשים להנשמה רציפה

ועדת העבודה והרווחה אישרה את התוספת, שתכסה עלויות של העסקת של שני מטפלים | בנוסף אושרה זכאות להלוואה עומדת לרכישת רכב גם לנכים שאין להם רישיון נהיגה | הסכמות והטבות נוספות שסוכמו יאושרו בשבועות הקרובים

ח"כ אפרת רייטן מרום, יו״ר ועדת העבודה והרווחה בכנסת (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
ח"כ אפרת רייטן מרום, יו״ר ועדת העבודה והרווחה בכנסת (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

ועדת העבודה והרווחה בראשות ח"כ אפרת רייטן מרום אישרה היום (רביעי) שניים מבין סעיפי ההסכמות בין הוועדה, משרדי הממשלה וארגוני הנכים, אשר הוצגו בוועדה בראשון השבוע: תוספת של אלפי שקלים בחודש לנכים שזקוקים להנשמה רציפה, ומתן הלוואה עומדת של 100% לנכים מוסעים לרכישת רכב מותאם.

ההסכמות שאושרו הן חלק משורת הסכמות שמשלימות את העלאת קצבאות הנכות הבסיסית ל-3,700 שקלים לחודש, שיביאו ליישומו המלא של חוק מ-2018 שאושר בעקבות מאבק של ארגוני הנכים וההסתדרות. ההעלאה תעוגן לראשונה בחוק ההסדרים בתקציב המדינה הקרוב, ובמקביל אליה יאושרו שלא במסגרת החוק שורת תיקונים והעלאות  קצבאות לטובת קבוצות נכים ספציפיות בעלות צרכים ייחודיים. חלק מההסכמות יעוגנו בהסכמים בין משרד האוצר למוסד לביטוח לאומי, וחלקן בתיקוני חקיקה. מלבד ההסכמות שהתקבלו הבוקר, הוועדה דנה גם ביתר ההסכמות שיועלו לדיון בשבועות הקרובים.

על פי ההסכמים שאישרה הוועדה בהיוועצות, נכים המונשמים לפחות 16 שעות ביממה יהיו זכאים לקצבת שירותים מיוחדים (שר"מ) בגובה 250%, שמגלמת את עלויות העסקת שני מטפלים שנדרשים לנכה במצב זה. הסכום שיינתן יהיה שווה ערך ל-188% שר"מ מלא כפול, ותוספת של 50% להוצאות בגין ההעסקה של מטפל נוסף, תוספת של 6,611 שקלים בחודש. תיקון זה יחול רטרואקטיבית מה-1 ביולי 2021.

בנוסף, נכים שאינם מחזיקים ברישיון נהיגה יהיו זכאים מעתה להלוואה עומדת של 100% לרכישת רכב מותאם בו יוכל אדם אחר להסיעם, בשווה לנכים שנוהגים בעצמם. הלוואה עומדת היא הסדר בו המוסד לביטוח לאומי מאפשר לנכים לקבל הלוואה לרכישת רכב, ללא צורך בהחזר חודשי, ובמקומו דרישה להחזיר את הכסף רק בהתקיים תנאים מסוימים כמו מכירת הרכב, סיום הזכאות לשימוש ברכב, פטירת הנכה ועוד.

בראשית הדיון בירך שר הרווחה מאיר כהן על ההסכמות: "זאת חובה נעימה לבוא ולברך אתכם, ואותך גבירתי יושבת הראש, שבתקופה הקצרה שאת נמצאת כאן את מובילה הצבעה היסטורית. הרפורמה הזאת היא הרבה יותר מזו של 2018, היא הרבה יותר ממוקדת. לא העברת כספים באופן כללי, אלא יורדת לרזולוציות ומוסיפה בצדק גדול הרבה כסף לילדים נכים. אין כאן פוליטיקה, זה קואליציה ואופוזיציה שהולכים לטובת סקטור שכל כך הרבה שנים נלחם על כל זכות שבמדינות אחרות הזכויות היו ברורות מאליהן".

יו"ר הוועדה ח"כ רייטן מרום השיבה לשר ואמרה: "רוח התמיכה והעשייה שלך מלווה אותנו בדיונים ובקידום המהלכים ועל כך תודה". עוד הוסיפה ח"כ רייטן מרום: "כל ההידברות שהייתה כאן הייתה בהסכמה עם רוב ארגוני הנכים לרבות הורים לילדים נכים, כולם מברכים על ההישגים והשינויים. כולנו בעד ותמיד רוצים יותר, מי שיש לו בקשות או הסתייגויות מוזמן להגיע ולהציג אותן בוועדה, אנחנו תמיד פתוחים לשמוע ולהמשיך לפעול למען מי שצריך, גם בהמשך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!