דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טרור

ביטחון / ההיערכות בישראל: תגבור משטרתי בירושלים וסיכול הסתה ברשת

חשש בישראל משובו של גל הטרור על רקע של פיגועי סוף השבוע. תקופת החגים הקרובה מסומנת כתקופה רגישה. נתניהו הנחה את מערכת הביטחון לתגבר כוחות באזור הר הבית והרובע היהודי, וחזר על ההנחיה האוסרת על שרים וחברי כנסת לעלות להר הבית.

חיילים שומרים ברובע המוסלמי בירושלים (צילום ארכיון: פלאש 90).
חיילים שומרים ברובע המוסלמי בירושלים (צילום ארכיון: פלאש 90).
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

אתמול (ראשון) קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו הערכת מצב ביטחונית לקראת חגי תשרי, ולאור מה שנראה כגל נוסף באינתיפאדת היחידים בשלושה ימים האחרונים.

בהערכת המצב התייחס נתניהו למספר פעולות, בהן תנקוט ישראל על מנת להשקיט ולהרגיע את השטח, ובהן מניעת עלייתם של חברי כנסת ושרים להר הבית, תגבור כוחות המשטרה בירושלים, הגברת פעילות נגד ההסתה הפלסטינית ברשתות החברתיות, במיוחד דרך הפייסבוק על מנת להוריד תכנים מסיתים.

כזכור, בשבוע שעבר, במסגרת הכנס ה-16 ללוחמה בטרור, אמרה שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) כי 95% מהתכנים אותם ביקשה ישראל להסיר מהרשת החברתית אכן הוסרו. "הלחימה הדיגיטלית והלחימה הכלכלית לא פחות חשובות מהלחימה הצבאית בטרור. משרד המשפטים בראשותי ניצב בראש המלחמה בטרור בזירה הכלכלית ובזירה הדיגיטלית. לטרור מודל 2016 צריך לתת מענה מודל 2016", אמרה שקד.

בדיון בו השתתפו השר לבט"פ גלעד ארדן, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, סמפכ"ל המשטרה ניצב זוהר דביר, מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי, סגן ראש השב"כ, נציג צה"ל ואנשי המל"ל, הנחה ראש הממשלה לתגבר את כוחות המשטרה, בעיקר בעיר העתיקה וסביב הר הבית, ולפעול בנחישות נגד כל ניסיון להפר את הסדר במקום. ראש הממשלה הנחה את הגורמים הרלוונטים לגבש צוות תגובות, שיוכל בעת הצורך להזים דיסאינפורמציה לגבי מדיניות ישראל בהר הבית.

ברקע הדיון, פיגוע דקירה נוסף שהתרחש אתמול בבוקר ביישוב אפרת בגוש עציון: מחבל שחדר ליישוב דקר קצין צה"ל בבטנו. הקצין, מפקד פלוגה במילואים ואחראי על הגזרה, פונה במצב בינוני לבית החולים הדסה עין כרם להמשך טיפול רפואי. חייליו של הקצין הגיבו באש, והמחבל נפצע באופן בינוני ופונה אל בית החולים הדסה עין כרם עם פצע ירי בראשו.

כמו כן בשעות הצהריים נתפסה פלסטינית שעוררה חשד סמוך לאיתמר שבשומרון, כאשר זו השליכה סכין במהלך בדיקתה על ידי רבש"ץ מאחד היישובים שבאזור. והועברה להמשך חקירת כוחות הביטחון.

בשעות הערב, כוחות מג"ב עצרו נער פלסטיני שנראה מתצפת לכיוון בסיס מג"ב בבקעת הירדן. בחיפוש שנערך בשקית שהייתה ברשותו נמצאו סכין ושני בקבוקי תבערה מוכנים לשימוש. על פי החשד הוא התכוון לבצע פיגוע נגד כוחות מג"ב בגזרה.

במערכת הביטחון אומרים שלא נמצא קשר בין הפיגועים, אך החשש הוא שגל הטרור שדעך בחודשים האחרונים, יחזור בתקופת החגים המסומנת כתקופה רגישה במיוחד. כפי שקרה בעבר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!