תחנת רכבת ההגנה בתל אביב תיסגר בסוף החודש למשך סוף שבוע שבו ישופץ הרציף, כך הודיעה היום (רביעי) רכבת ישראל.
התחנה תיסגר ב-29 באוקטובר 2021 ויחולו השינויים הבאים בתנועת הרכבות:
רכבות בקו באר שבע-הרצליה לא יעצרו בתחנת תל אביב ההגנה.
רכבות בקו בית שמש-תל אביב סבידור מרכז יופעלו בין תחנות בית שמש ללוד בלבד, ולא ימשיכו את נסיעתן לתחנות תל אביב.
תנועת הרכבות תשוב לסדרה במוצאי שבת 30 באוקטובר עם חידוש השירות.
הפרשים בין גובה הקרון לגובה הרציפים הם תופעה עולמית
הבלוגר אלעד אלפסה כתב בבלוג שלו על חוסר הסטנדרטים בין גובה הרציפים לגובה קרונות הרכבת בישראל ובעולם. לדבריו, "מישהו ניסה למכור לנו את השקר שהזמינו קרונות 'לא מתאימים', כשבעצם המציאות הרבה יותר מורכבת. בישראל, כמו בהרבה מקומות אחרים בעולם, אין תקן אחיד לגובה רציף בתחנות רכבת. כל רציף בגובה אחר, לפעמים הפרשי הגובה הם אפילו באותה תחנה".
מדובר בצורך בסיסי של עלייה ישרה לרכבת או לאוטובוס ללא מדרגה, שחשוב במיוחד להורים עם עגלות ולאנשים עם מוגבלויות. לדבריו, מערכות תחבורה חדשות כמו במטרונית בחיפה וברכבת הקלה בירושלים, ובקרוב גם בקו האדום בגוש דן, נבנו עם תכונה זו מלכתחילה, אבל קשה ויקר הרבה יותר להסב מערכות קיימות לסטנדרט זה, בייחוד כשאין התאמה מדויקת בין הקרונות הקיימים ברכבת ישראל לקרונות שישרתו אותה בעתיד.