דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עליה וקליטה

״מתחילים חיים חדשים״: 250 עולים מקהילת בני המנשה נחתו בישראל

בני המנשה החלו לעלות לישראל בסוף שנות ה-50 ומאז עלו כמה אלפים לישובים שונים בארץ, כשכ-6,000 ממתינים עדיין לעלייה בהודו | השרה תמנו-שטה: ״שמחה שזה קורה במשמרת שלי״

עולי בני המנשה מהודו בנחיתתם בנתב״ג (קרדיט: נגה מלסה)
עולי בני המנשה מהודו בנחיתתם בנתב״ג (קרדיט: נגה מלסה)
יהל פרג'

250 עולות ועולים חדשים מקהילת בני המנשה שבהודו נחתו אתמול (רביעי) בנמל התעופה בן גוריון, ויצטרפו ל-275 העולים מבני המנשה שהגיעו בסוף חודש מאי 2021.

"אני מאוד שמחה שבמשמרת שלי עולים ארצה מאות משבט בני המנשה שחלמו שנים ארוכות להגיע הביתה", אמרה שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה, "מסע ההמתנה שלהם היה ארוך ועכשיו הם מתחילים חיים חדשים בישראל. נעשה כל שביכולתנו לקלוט אותם בצורה הטובה ביותר״.

בני המנשה, אשר לפי המסורת הם צאצאי שבט מנשה, מעשרת השבטים שגלו מארץ ישראל בסוף תקופת בית ראשון במאה ה-8 לפנה"ס, החלו לעלות לישראל בסוף שנות ה-50. מאז עלו כמה אלפים לישובים שונים בארץ, רובם עם אוריינטציה דתית-לאומית, כשכ-6,000 ממתינים עדיין לעלייה בהודו.

עולי בני המנשה מהודו בנחיתתם בנתב״ג (קרדיט: נגה מלסה)
עולי בני המנשה מהודו בנחיתתם בנתב״ג (קרדיט: נגה מלסה)

הגעתם של העולים לישראל, בשבוע העלייה, מרגשת במיוחד גם נוכח ההתבטאות האחרונה של ראש הממשלה נפתלי בנט, אשר הדגיש את המחוייבות של מדינת ישראל לקליטת עולים מקהילות מערביות ומבוססות כלכלית. "אנחנו צריכים לעצב לעצמנו יעד מאתגר ומשמעותי בכל הנוגע לעלייה: להביא ארצה במהלך העשור הקרוב חצי מיליון עולים חדשים מהקהילות הגדולות בארה"ב, בדרום אמריקה ובצרפת", אמר בנט.

שרת העלייה והקליטה הגיבה לדברים אלו ב'דבר' ואמרה: "מדינת ישראל היא ביתו של כל יהודי ויהודיה מבלי הבדל מעמד או מצב סוציואקונימי. האג'נדה שלי מאוד ברורה וכמי שמובילה את מדיניות העליה והקליטה אמשיך לסייע לעליות מכל רחבי העולם תוך סיוע מרבי לקהילות הזקוקות לסיוע המיידי שלי כשרה. בין היתר בשנה האחרונה דאגתי אחרי שנים ארוכות לזרז את עלייתם של בני המנשה מהודו והובלתי את זירוז עלייתם של הממתינים באתיופיה. אין מקום לשיח של עליות אכותיות אל מול עליות מתקשות, ישראל היא הבית של כולם וכך אדאג ליישם את מדיניותי".

בטקס החגיגי בנתב"ג קיבלו את פניהם של העולים שרת העלייה והקליטה, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר בפועל של הסוכנות היהודית יעקב חגואל, יו"ר ארגון שבי ישראל מיכאל פרוינד, וכן שר האוצר לשעבר ח"כ ישראל כ"ץ אשר היה שותף של שרת הקליטה להחלטות על עלייתם של בני המנשה והממתינים במחנות המעבר באתיופיה, בזמן הסגרים בקורונה. 

העולים והעולות הגיעו ארצה בהמשך להחלטת ממשלה 983, אותה גיבשה השרה תמנו שטה, שאושרה בממשלה ב-9 למאי 2021. במסגרת ההחלטה אושרה ותוקצבה העלאתם ארצה של 548 עולים ועולות מקהילת בני המנשה שבהודו. בהחלטה נקבע כי מי שאמון על ביצוע העלייה יהיו הסוכנות היהודית ושבי ישראל. 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!