דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פלילים

מת צבי גור, שרצח את הילד אורון ירדן

גור היה אמור להשתחרר מהכלא ב-2025 | הוא חלה בסרטן, וועדת השחרורים החליטה השבוע לשחררו זמנית בשל הידרדרות במצבו הבריאותי

צבי גור. האסיר הוותיק בישראל (צילום: מרים אלסטר/פלאש 90)
צבי גור. האסיר הוותיק בישראל (צילום: מרים אלסטר/פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

צבי גור, רוצחו של הילד אורון ירדן והאסיר הוותיק בישראל, מת הלילה (שישי) מסרטן בגיל 74, אחרי 41 שנות מאסר בגין רצח הילד אורון ירדן ב-1980. הוא היה אמור להשתחרר מהכלא ב-2025.

ועדת השחרורים החליטה ביום רביעי לשחרר באופן זמני את גור בשל ההידרדרות במצבו. הוועדה קבעה שאם מצבו הרפואי ישתפר, יתקיים דיון נוסף בעניינו והוא לא ישוחרר ללא החלטה. הפרקליטות ביקשה לעכב את השחרור, ולמחרת הסכימה ועדת השחרורים לבקשה.

בסוף השבוע שעבר הועבר גור למרכז הרפואי של שירות בתי הסוהר, וביום שלישי פונה לבית החולים אסף הרופא בצריפין בשל הידרדרות משמעותית במצבו, ומאז היה מורדם ומונשם.

בשנים האחרונות הגיש גור כמה בקשות לשחרור מוקדם, כולן נדחו, בין השאר בשל עמדת משפחתו של הקורבן.

הפרקליטות הודיעה אתמול על כוונתה לערער בפני בית המשפט המחוזי על החלטת ועדת השחרורים לאפשר את שחרורו של גור מהכלא באופן זמני.

סנגורו עו"ד אייל אלון: "הייתה כאן עמדה מרושעת של פרקליטות מחוז מרכז שלא אפשרה בשעות האחרונות של אדם באשר הוא אדם למות בצלם אנוש ובכבוד כשהוא לא אזוק בידיו וברגליו במיטת חוליו. אני רק יכול להצטער שרק אתמול הודיעה הפרקליטות על הגשת ערעור בגין ההחלטה לאפשר לו למות בכבוד. ראוי שיעשו בדק בית וייקבעו כללים ברורים בנושא.

"ליוויתי את גור כ-13 שנה, אין סליחה וכפרה על המעשה אבל מבחינה משפטית הוא היה ראוי לשחרור מוקדם, עמד בכל הקריטריונים ולצערי הסיבה היחידה שלא שוחרר זה הרעש התקשורתי והתהודה הציבורית. ב-2021 קוים משפט בכיכר העיר ולא בידי שופטים מקצועיים".

עורכי הדין דוד פורר ולימור לוי הגיבו על מותו גור בשם משפחתו של ירדן: "אין מחילה למי שרצח את ילד בן 8. עד היום ישב הרוצח במאסר, ומהיום ייתן הרוצח את הדין בבית דין של מעלה. אנחנו מודים לפרקליטות על עמידתה האיתנה והמסורה לצד משפחת ירדן".

החטיפה, הרצח ובקשת הכופר

גור חטף ב-1980 את אורון ירדן בן ה-8, תושב סביון. ירדן טייל על אופניו במרכז המסחרי בסביון וגור, שלבש מדים, פיתה אותו לעלות למכוניתו. שלושה ימים אחרי החטיפה גור חנק אותו למוות. כשהתקשר להורים ודרש כופר, ירדן כבר לא היה בחיים.

גור השאיר את גופתו במכונית בפתח תקווה ונסע להוד השרון כדי לקבל את דמי הכופר. למחרת חזר למכוניתו וקבר את הילד בנתניה. במשך חודש וחצי הוא הצליח לחמוק, ואז נעצר משום שהכסף שקיבל היה מסומן.

באותה שנה נידון גור למאסר עולם, ולעונשים נלווים שהסתכמו ב-34 שנות מאסר בגין הרשעתו בעבירות נוספות, בהן שתי עבירות חטיפה ועבירת סחיטה באיומים.

ב-1985 נמלט בזמן עבודות מחוץ לכלא, אבל נתפס כעבור כמה ימים. ב-1999 נקצב עונשו ל-45 שנים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!