דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עולם

חבר פרלמנט בריטי נדקר למוות, החשד: פיגוע טרור

דייוויד איימס, מחוקק שמרני ותיק, נדקר במהלך אסיפה בכנסייה | צעיר בן 25 נעצר, ובמשטרה דיווחו על "מניע פוטנציאלי המקושר לאיסלאם הקיצוני"

תמונתו של חבר הפרלמנט הבריטי שנרצח, דייויד איימס, מוצגת על דוכן בכנסייה הקתולית סאינט פטר בליי-און-סי, לפני טקס האשכבה  (AP Photo/Alberto Pezzali)
תמונתו של חבר הפרלמנט הבריטי שנרצח, דייויד איימס, מוצגת על דוכן בכנסייה הקתולית סאינט פטר בליי-און-סי, לפני טקס האשכבה (AP Photo/Alberto Pezzali)

דייויד איימס, חבר פלמנט בריטי שמרן, נדקר למוות אתמול (שישי) במהלך כנס בחירות בכנסייה באנגליה, במה שהמשטרה רואה כאירוע טרור. אדם בן 25 נעצר בהקשר לתקיפה, שהתקבלה בהלם ובצער בקרב הפוליטיקאים הבריטים.

קציני לוחמה בטרור מובילים את חקירת האירוע. בהודעה מהבוקר (שבת) תיארה משטרת המטרופוליטן את התקיפה כטרור והודיעה שהחקירה הראשונית "חשפה מניע פוטנציאלי שמקושר לאיסלאם הקיצוני".

איימס, בן 69, הותקף בצהרי שישי בכנסייה מתודיסטית בליי-און-סי, עיירה הממוקמת כ-62 ק"מ ממזרח ללונדון. חובשים ניסו להציל אותו, ללא הצלחה. המשטרה עצרה חשוד במעשה ואיתרה סכין. החשוד, שנעצר בחשד לרצח, לא זוהה. במשטרה מאמינים שהוא פעל לבד, וכרגע לא מחפשים על אנשים אחרים המקושרים לרצח, אך החקירה נמשכת.

הרצח אירע חמש שנים לאחר שחברת פרלמנט אחרת, ג'ו קוקס, שנרצחה על ידי פעיל ימין קיצוני בעיירה קטנה במחוז הבחירה שלה. הוא חידש חששות מהסיכון שנשקף לפוליטיקאים שמתוקף תפקידם נפגשים עם ציבור הבוחרים שלהם. פוליטיקאים בריטים בדרך כלל אינם מאובטחים במפגש עם הבוחרים.

זרי פרחים שהונחו בסמוך לכנסיית בלפר, שבה נרצח חבר הפרלמנט הבריטי דייויד איימס (צילום: AP Photo/Kirsty Wigglesworth)
זרי פרחים שהונחו בסמוך לכנסיית בלפר, שבה נרצח חבר הפרלמנט הבריטי דייויד איימס (צילום: AP Photo/Kirsty Wigglesworth)

איימס ייצג בפרלמנט את מחוז מערב סאות'נד, שכולל את ליי-און-סי, מאז 1997, והיה חבר בפרלמנט מאז 1983, מה שהופל אותו לאחד מחברי הכפרלמנט עם הכהונה הארוכה ביותר בבית הנבחרים הבריטי. הוא השתייך לקצה הימני של המפלגה השמרנית, והיה דמות מוערכת עם מוניטין של עבודה קשה עבור מצביעיו, ומאבק עיקש להכרזה על סאות'נד כעיר. בשנת 2015 זכה מהמלכה אליזבט לתואר אצולה על שירותו, והפך להיות סר דייויד איימס. הוא הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים.

חבר הפרלמנט דייויד איימס, ארכיון (צילום: PA Images via Reuters Connect)
חבר הפרלמנט דייויד איימס, ארכיון (צילום: PA Images via Reuters Connect)

ראש הממשלה השמרני בוריס גו'נסון, אמר שממשלתו "מזועזעת עמוקות ושבורת לב". לדבריו, "דייויד היה אדם שהאמין בכל ליבו בארץ הזו ובעתידה, ואיבדנו היום משרת ציבור מעולה, חבר ועמית אהוב".

ג'ונסון לא התייחס לשאלה האם התקיפה מוכיחה שפוליטיקאים זקוקים לאבטחה הדוקה יותר. "אנחנו חייבים להניח למשטרה להתקדם בחקירה", אמר.

פוליטיקאים בריטים מכלל קצוות הקשת הפוליטית הביעו צער על מותו של איימס, וכך גם הקהילה אותה שירת במשך עשורים. התושבים חלקו לו כבוד אחרון בכנסייה בליי-און-סי. "הוא נשא את הרוח הגדולה של מזרח לונדון, ולא חשש לדבר עם אנשים, ללא קשר לעמדתם, אמר אב הכנסייה ג'פרי וולנאו בטקס האשכבה, שכלל כ-80 משתתפים, "הייתי אומר שלא כל הפוליטיקאים מצטיינים בכך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!