דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

"הישג אדיר ויוקרתי": גפן פרימו זכתה במדליית הזהב בגרנד סלאם פריז בג'ודו

הג'ודוקא הישראלית (21) ניצחה בגמר (עד 52 ק"ג) בניקוד הזהב את אריסטיד גנטו מצרפת | פרימו: "שמחה שהעבודה הקשה שאני משקיעה באה לידי ביטוי בתחרות כה יוקרתית" | שר הספורט טרופר: "גפן, את אלופה אמיתית"

גפן פרימו ומאמנה שני הרשקו עם מדליית הזהב בגרנד סלאם פריז (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
גפן פרימו ומאמנה שני הרשקו עם מדליית הזהב בגרנד סלאם פריז (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

גפן פרימו (21) זכתה הערב (שבת) במדליית הזהב בגרנד סלאם פריז היוקרתי בג'ודו. מדליסטית הארד מאליפות העולם האחרונה, העפילה אוטומטית לסיבוב השני, שם פגשה את אנאיס מוסדיה הצרפתייה וגברה עליה בניקוד זהב.

בקרב השני התמודדה מול אנסטסיה פוליקרפובה וניצחה בזכות שני וואזרי שהפכו לאיפון. בחצי הגמר פגשה את מאשה בלהאוס מגרמניה, וגברה גם עליה בדרך לגמר מול אריסטיד גנטו מצרפת.

הקרב על המדליה: פרימו קיבלה עונש מהיר. בהמשך, שתי המתחרות לא הצליחו לבצע תרגיל והקרב הלך לניקוד הזהב. פרימו קיבלו עונש שני ואז, 2:02 דקות בניקוד הזהב פרימו השיגה ווזארי וזכתה בזהב.

אחותה של גפן, כרם פרימו, הפסידה בסיבוב השני (עד 57 ק"ג) לפירזה מוקאדר הצרפתייה. פרימו היא אלופת אירופה לקדטיות וסגנית אלופת העולם עד גיל 21. ענבל שמש (עד 63 ק"ג) הפסידה בקרב הראשון שלה לברברה טימו מפורטוגל.

גפן פרימו באליפות אירופה בג'ודו בתל אביב (Photo by Nir Keidar/Anadolu Agency/Getty Images)
גפן פרימו באליפות אירופה בג'ודו בתל אביב (Photo by Nir Keidar/Anadolu Agency/Getty Images)

גפן פרימו אמרה לאחר הזכייה: "אני כל-כך שמחה על המדליה הזו במיוחד בטורניר הזה. עבורי זכייה בזהב בגרנד סלאם פריז, היא עוד חלום קטן שהגשמתי. אני שמחה שהעבודה הקשה שאני משקיעה באה לידי ביטוי בתחרות כה יוקרתית".

מאמן נבחרת הנשים, שני הרשקו: "הישג אדיר ויוקרתי לגפן פרימו, שזכתה בזהב לאחר יום קרבות מרשים ו-4 נצחונות. גפן זוכה במדליית זהב ראשונה בגרנד סלאם, והזהב שלה גפן הוא למעשה הזהב הראשון של ספורטאית ישראלית מאז התחרות בפריז הפכה לגרנד סלאם".

"אני גאה מאוד בגפן ובכל הצוות, אנו ממשיכים לעשות את כל המאמצים במטרה להמשיך ולעשות היסטוריה", הוסיף הרשקו. "גם עבורי כמאמן זוהי מדליית זהב ראשונה בגרנד סלאם פריז וזו הזדמנות שלי להודות לגפן על ההישג והתרומה שלה למורשת שלי כמאמן ולנבחרת הנשים".

יו״ר איגוד הג׳ודו, משה פונטי: "הישג מדהים לספורטאית מדהימה. בכל תחרות גדולה גפן מוכיחה את עצמה פעם אחר פעם ומראה מאיזה חומר היא עשויה. עבודה נהדרת של גפן ושל מאמן הנבחרת שני הרשקו שעשו היום היסטוריה באחת התחרויות היוקרתיות ביותר".

שר התרבות והספורט, חילי טרופר: "ברכות לגפן פרימו שקטפה את מדליית הזהב בגראנד סלאם פריז. גפן, את אלופה אמיתית! רוח הלחימה שבאה לידי ביטוי לאורך כל הקרב הביאה לך את הניצחון האדיר. גאים בך ושמחים יחד איתך".

ספורטאיות נוספות שייכנסו מחר למעגל התחרויות, הם ענבר לניר ורז הרשקו, לראשונה מאז המשחקים האולימפיים מטוקיו. נבחרת הגברים לא מתחרה בתחרות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!