דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יום הזיכרון לרצח רבין תשפ״ב

״אתם חסרים״: מיצג בכיכר רבין עם שמות אלפי ישראלים שאיבדו את חייהם בשנה האחרונה

המיצג הוקם לציון יום הזיכרון לרצח רבין, כחלק מאירוע 'האסיפה הישראלית' שיפגיש אלפי בני נוער, מבוגרים ואנשי ציבור למעגלי שיח בנושא קדושת החיים | בבית הנשיא, בהר הרצל ובכנסת יתקיימו אירועי זיכרון ממלכתיים

מיצג מחאה עם שמות ישראלים שנהרגו באסון המירון, בתאונות עבודה, באירועי אלימות במשפחה או נפטרו ממגפת הקורונה (צילום: קואליציית זוכרים את הרצח, שומרים על הדמוקרטיה)
מיצג מחאה עם שמות ישראלים שנהרגו באסון המירון, בתאונות עבודה, באירועי אלימות במשפחה או נפטרו ממגפת הקורונה (צילום: קואליציית זוכרים את הרצח, שומרים על הדמוקרטיה)
אסף צבי

מאות מודעות אבל עם שמותיהם של ישראלים שנהרגו באסון המירון, באירועי אלימות, תאונות עבודה ותאונות דרכים או נפטרו ממגפת הקורונה הוצבו היום (ראשון) בכיכר רבין בתל אביב, לקראת יום הזיכרון ה-26 לרצח יצחק רבין שיחול מחר. את מיצג המחאה שכותרתו "אתם חסרים" הפיקה קואליציית 'זוכרים את הרצח, נאבקים על הדמוקרטיה', לקראת אירועי האסיפה הישראלית שיתקיימו הערב בכיכר, במטרה להעלות למרכז הציבורי את השחיקה בערך חיי אדם בחברה הישראלית.

אירועי יום הזיכרון ה-26 לרצח ראש הממשלה יצחק רבין יתקיימו היום (ראשון), ערב יום הזיכרון, ובמהלך מחר (שני). מלבד אירועי האסיפה הישראלית יתקיימו טקסים רשמיים בבית הנשיא, בהר הרצל ובמליאת הכנסת. בתי ספר ומוסדות חינוך יציינו את הרצח בפעילות חינוכית. עצרת זיכרון בכיכר רבין תתקיים ב-30 באוקטובר.

האסיפה הישראלית: מעגלי שיח בנושא 'קדושת החיים'

קואליציית 'זוכרים את הרצח, נאבקים על הדמוקרטיה' המורכבת מתנועות נוער ומרכז יצחק רבין יקיימו היום (ראשון) את 'האסיפה הישראלית', אירוע מעגלי שיח בהשתתפות אנשי ציבור ואלפי בני נוער ומבוגרים. השנה יוקדשו מעגלי השיח למקומו של ערך קדושת החיים בחברה הישראלית.

באירוע ישתתפו הרופאים שעמדו בחזית המאבק בקורונה (פרופ' סיגל סדצקי, פרופ' גילי רגב יוחאי, מנהל המכון הביולוגי לשעבר פרופ' שמואל שפירא, ד"ר איתי פסח ועוד) נציגי משפחות ההרוגים מאסון מירון, עדי גוזי שהצילה את חייה של שירה איסקוב, מנהלת ביה"ס אלג'ואריש ברמלה נוואל אבו עאמר שנאבקת באלימות בחברה הערבית, יו"ר איגוד המנופאים דן ורשבסקי וסמנכ"ל עמותת "אור ירוק" עוז דרור.

האירוע ייפתח בשעה 17:00 בכיכר רבין עם מאות מפגשים של בני נוער מכל תנועות הנוער בישראל, דתיים וחילונים, יהודים, ערבים ודרוזים. בשעה 18:00 יחלו מעגלי השיח אותם יובילו דוברים שעמדו בקו החזית הראשון של ההתמודדות על ערך החיים ולצדם גם אלו שהתמודדו עם אובדנם. טקס הנעילה של האירוע יחל בשעה 19:30. ניתן להירשם לאירועים באתר האסיפה הישראלית.

אירועי יום הזיכרון

יום הזיכרון לרצח יצחק רבין יחול מחר (שני) ויצוין בשורת אירועים רשמיים. האירועים ייפתחו בטקס הדלקת נר יצחק בבית הנשיא יתקיים בשעה 13:00, במעמד נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג, ובהשתתפות המשפחה, שרים, חברי כנסת, תלמידים ומוקירי זכרו.

האזכרה הממלכתית בהר הרצל תתקיים בשעה 15:00, בהשתתפות בני המשפחה, נשיא המדינה יצחק בוז'י הרצוג, ראש הממשלה נפתלי בנט, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, שרים, חברי כנסת ואישי ציבור.

מליאת הכנסת תקיים בשעה 17:00 ישיבה מיוחדת לזכרו של יצחק רבין. ישאו דברים: יו"ר הכנסת מיקי לוי, ראש הממשלה נפתלי בנט, ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ, שרת התחבורה ויו"ר 'העבודה' מרב מיכאלי, ושר המשפטים גדעון סער.

עצרת זיכרון בכיכר רבין ב-30 באוקטובר

ארגון 'הברית הישראלית' יפיק עצרת לזכרו של רבין ב־30 באוקטובר בכיכר רבין, תחת הכותרת 'מחזירים את התקווה'. בהודעת המארגנים נמסר כי "אחרי שנה של שינוי, של תהפוכות פוליטיות וחיבורים, מורשתו של רבין היא כבר לא עוד סיסמה. אנחנו כחברה נמצאים בתהליכי ריפוי שעדיין לא הושלמו, אך היום יותר מתמיד צריך ואפשר להאמין שאנחנו יכולים להחזיר את התקווה לפיוס ולאחדות". לאחר העצרת תיסגר כיכר רבין למספר שנים, לטובת עבודות הקמת הרכבת הקלה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!