דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יום הזיכרון לרצח רבין תשפ״ב

"אלימות זה טרור, צריך למגר אותה": עדי גוזי תשתתף במעגלי שיח בנושא קדושת החיים

גוזי, שהצילה את שכנתה שירה איסקוב מרצח, תספר את סיפורה האישי באירוע 'האסיפה הישראלית' לציון רצח רבין, יחד אנשי ציבור נוספים | שי צרפתי, שאביו נהרג באסון במירון: "חשוב לי שהמדינה תדע למנוע אסונות כאלו"

עדי גוזי (צילום: אסקף)
עדי גוזי (צילום: אסקף)
דוד טברסקי
יהל פרג'

"חיים הם חיים וצריך לשמור עליהם, ואם יש לנו את האפשרות לעזור – אז צריך", אומרת ל'דבר' עדי גוזי, שהצילה את שכנתה שירה איסקוב מהאלימות הרצחנית של בעלה. גוזי תשתתף הערב (ראשון) באירוע 'האסיפה הישראלית' בתל אביב לציון 26 שנים לרצח ראש הממשלה יצחק רבין, בהובלת תנועות הנוער ומרכז רבין.

במרכז האירוע יתקיימו מעגלי שיח בנושא ערך קדושת החיים בחברה הישראלית, בהשתתפות אלפי בני נוער ומבוגרים וכן אנשי ציבור שנוגעים בהיבטים שונים של שמירה על חיי אדם – ממערכת הבריאות, משפחות נפגעי האסון במירון, מאבק באלימות נגד נשים ובאלימות בחברה הערבית, תאונות דרכים, תאונות עבודה ועוד.

גוזי מספרת שמאז שמנעה את הרצח של איסקוב, ואחרי שהשיאה משואה בערב יום העצמאות האחרון, היא מקבלת פניות רבות לעזרה מנשים שנמצאות בסכנה. "פונים אלי באינסטגרם ובפייסבוק. היו מקרים שליוותי נשים והוצאתי אותן מהבית למקלטים ולסיוע עם אכיפה וגורמים מקצועיים. לא חשבתי שזה יקרה, אבל אם נשים רואות בי משהו שנותן להן כוח או אומץ, אז אני מנסה לסייע כמה שאני יכולה".

מקרים אחרים של ישראליות וישראלים נוספים שסיכנו את עצמם כדי להציל חיים של אחרים מרגשים אותה במיוחד. "כולנו רואים את המקרים האלו בחדשות, זה גורם לי לגאווה מאוד גדולה שיש אנשים כאלו. אני משתפת ידיעות כאלו ברשתות החברתיות שלי, זה מדהים לעורר את הרצון בהצלת חיים, זה דבר גדול ומקודש".

גוזי מדגישה את הצורך בשיח ציבורי על ערך קדושת החיים בכלל ומניעת אלימות במשפחה בפרט. "צריך להבין את החשיבות של הערבות ההדדית, אחד למען השני, ללא הבדל דת, גזע, מין ודת. אשמח שהציבור יגיע למעגלי השיח וייקח תובנות וכלים לאיך אפשר למגר אלימות – כי אלימות זה טרור, צריך למגר אותה, ואפשר לעשות את זה בשיחה".

שי צרפתי, שאביו נהרג במירון: "רוצה לספר את הסיפור שלנו"

שי צרפתי (36) מרחובות, בנו של משה צרפתי ז"ל שנהרג באסון במירון, יספר באסיפה על חוויית המפגש עם החברה החרדית והציבור הישראלי באבל שחוותה המשפחה. "אבי היה חוזר בתשובה, הוא עבר בשני העולמות", מספר צרפתי, "אני לא חזרתי בתשובה. תמיד הייתי קרוב לציבור החרדי אבל בעקבות האסון התקרבתי עוד יותר. ראיתי איך מתייחסים בכבוד לחיים וכואבים את השכול."

שי צרפתי בנו של הר' משה צרפתי ז"ל שנהרג באסון במירון (קרדיט צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת)
שי צרפתי בנו של הר' משה צרפתי ז"ל שנהרג באסון במירון (קרדיט צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת)

"אני רוצה להגיע לספר את הסיפור שלנו, איך אנחנו חווינו את השכול של כלל הציבור, שהגיע ותמך. היחס היה עוטף וחם, כולם הגיעו אלינו, כיבדו והרימו אותנו. זה גרם לי לראות כמה העם שלנו נפלא. יחד עם זאת, חשוב לי שהמדינה תדע למנוע אסונות שכאלו, ואם חלילה יקרו, שתהיה לה היכולת להתמודד איתם".

מדברים על קדושת החיים

אירוע האסיפה הישראלית בכיכר רבין נערך זו השנה השישית, בהפקת קואליציית 'זוכרים את הרצח, נאבקים על הדמוקרטיה', בה שותפות תנועות נוער, קק"ל ומרכז רבין. באסיפה משתתפים אלפי בני נוער ומבוגרים מרחבי הארץ, ו-22 אנשי ציבור מתחומים שונים העוסקים במאבק על קדושת החיים, שמלווה את מדינת ישראל בשנה האחרונה. בין המשתתפים: הרופאים שעמדו בחזית המאבק בקורונה (פרופ' סיגל סדצקי, פרופ' גילי רגב יוחאי, מנהל המכון הביולוגי לשעבר פרופ' שמואל שפירא, ד"ר איתי פסח ועוד) נציגי משפחות ההרוגים מאסון מירון, עדי גוזי שהצילה את חייה של שירה איסקוב, מנהלת ביה"ס אלג'ואריש ברמלה נוואל אבו עאמר שנאבקת באלימות בחברה הערבית, יו"ר איגוד המנופאים דן ורשבסקי וסמנכ"ל עמותת "אור ירוק" עוז דרור.

האירוע ייפתח בשעה 17:00 בכיכר רבין עם מאות מפגשים של בני נוער מכל תנועות הנוער בישראל, דתיים וחילונים, יהודים, ערבים ודרוזים. בשעה 18:00 יחלו מעגלי השיח אותם יובילו דוברים שעמדו בקו החזית הראשון של ההתמודדות על ערך החיים ולצדם גם אלו שהתמודדו עם אובדנם. טקס הנעילה של האירוע יחל בשעה 19:30.
http://www.asefa.org.il/

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!