דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ראש הממשלה נפתלי בנט

בנט על העברת התקציב: ״להתמקד במשותף ולא במחלוקות, אל תרעידו את הספינה״

ראש הממשלה התייחס בפתח ישיבת השרים השבועית לירידה במצב התחלואה: ״אנחנו לא מורידים את הרגל מהגז, זה עוד לא נגמר״ | בנוסף הביע תקווה ״שהעם הלבנוני והעיראקי ישתחררו מהלפיתה האיראנית״

ראש הממשלה נפתלי בנט (במרכז) בישיבה של קבינט הקורונה בממשלתו (צילום מסך)
ראש הממשלה נפתלי בנט (במרכז) בישיבה של קבינט הקורונה בממשלתו (צילום מסך)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה השבועית לירידה בתחלואה בנגיף הקורונה, ההתפתחויות הבטחוניות האחרונות באזור וכן להעברת התקציב הצפויה.

"בשעה טובה – בסוף השבוע ירד מספר החולים הקשים בקורונה מתחת ל-400, והמגמה החיובית נמשכת. אפשר לומר בזהירות שאנחנו מנצחים את הגל הרביעי, את גל הדלתא, אבל – זה לא נגמר עד שזה נגמר. אנחנו לא מורידים את הרגל מהגז, ולא מורידים מסכות״.

בנט הוסיף: ״משרדי הבריאות והחינוך יגישו לי המלצות בעקבות פיילוט הכיתה הירוקה ומחר נקבל החלטה סופית בעניין הרחבת הכיתה הירוקה לכלל מערכת החינוך ולגני הילדים. ההיגיון החדש הוא בדיקות במקום בידודים".

בהתייחס להתפתחויות האחרונות בלבנון ועיראק, אמר רה״מ: "במבט לסביבה – אנחנו עוקבים אחרי ההתפתחויות בלבנון וקצת מזרחה יותר, בעיראק. בשני המקרים אנחנו רואים מגמה שמגיעה מלמטה, של כוחות שפשוט נמאס להם מהשליטה ומההשפעה האיראנית, אם זה חיזבאללה בלבנון ואם זה מיליציות שיעיות במקרה של עיראק, שספגו מכה קשה בבחירות שהתקיימו שם בשבוע שעבר״.

״זה הטאץ' האיראני – כל מקום שהאיראנים נכנסים אליו נכנס לסחרור של אלימות, עוני, כישלון וחוסר יציבות. אני מקווה, גם בשביל העם הלבנוני וגם בשביל העיראקים, שיצליחו להשתחרר מהלפיתה החונקת הזאת של משמרות המהפכה האיראניים ולבנות לעצמם עתיד טוב יותר".

עוד הוסיף רה״מ: "מילה אחרונה על תקציב המדינה, אותו נביא בסוף החודש או בתחילת החודש הבא לאישור הכנסת. מדובר בתקציב חשוב, גדוש רפורמות, שמחזיר סוף סוף את המדינה למסלול ומביא בשורות רבות לאזרחי מדינת ישראל. כאן מגיעה מילה טובה לידידי, שר האוצר אביגדור ליברמן, ובכלל לכל שרי הממשלה על שיתוף הפעולה״.

״אני קורא כאן לחבריי סביב שולחן הממשלה, ובמיוחד לחברי הכנסת בקואליציה: אנחנו צריכים עכשיו להתמקד בהעברת התקציב, זו המשימה העיקרית לשבועות הקרובים. לשמור על היציבות הקואליציונית כדי שנוכל לקדם את המטרות המשותפות שלשמן התכנסנו ויצאנו לדרך יחד. בואו נתמקד, במיוחד בשבועות הקרובים ובכלל, במשותף ולא במחלוקות״.

אין טעם להרעיד את הספינה. גם כשממש בוער להגיב, כשמישהו בטוח שהוא צודק – לחשוב על המטרה הגדולה יותר. העם שבע מחלוקות וריבים קטנוניים, הוא מצפה מאיתנו, מחברי הממשלה וחברי הקואליציה, למשהו אחר. אני משוכנע שנצליח", סיכם בנט.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!