דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

המתמחים הגיעו להסכמות חדשות: יקוצרו משמרות גם בבתי חולים במרכז הארץ

פורום המתמחים בהסתדרות הרפואית ושר הבריאות ניצן הורוביץ סיכמו שהקיצור ל-18 שעות יכלול גם חלק מבתי החולים במרכז הארץ כבר ב-2022 | בארגון מרשם ממשיכים לאיים בהתפטרות מאות מתמחים

פורום המתמחים של ההסתדרות הרפואית: ד"ר ליאור אונגר, עמרי כהן, ד"ר ליאה כהנוב, שר הבריאות ניצן הורוביץ, ד"ר ניצן עטייה  (צילום: ההסתדרות הרפואית)
פורום המתמחים של ההסתדרות הרפואית: ד"ר ליאור אונגר, עמרי כהן, ד"ר ליאה כהנוב, שר הבריאות ניצן הורוביץ, ד"ר ניצן עטייה (צילום: ההסתדרות הרפואית)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

פורום המתמחים של ההסתדרות הרפואית הודיע היום (ראשון) כי תורנויות הרופאים המתמחים יקוצרו ל-18 שעות, גם במחלקות הפנימיות ובחדרי המיון של חלק מבתי החולים שבמרכז הארץ כבר ב-2022, ובבתי החולים הפסיכיאטריים בפריפריה. בארגון 'מרשם', בו חברים מאות מתמחים, הודיעו שיממשו את איומם בהתפטרות המונית של מתמחים.

לפי הסיכום עם שר הבריאות ניצן הורוביץ, ומנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, קיצור התורנויות יתחיל ב-2022 בבתי החולים כ-וולפסון והלל יפה. "עכשיו ממשיכים למאבק הבא, להבטיח שהתנאים הסוציאליים והשכר של המתמחים לא יפגעו", אמר עמרי כהן, נציג פורום המתמחים. מספר התורנויות עדיין יוגבל ל- 6 בחודש בכל המקצועות.

ההסכמה מרחיבה את היקף המתמחים שיקוצרו להם התורנויות מ-26 שעות ל-18 כבר ב-2022. היתר ההעסקה החדש לרופאים, שנחתם לפני שבוע וחצי על ידי שרת הכלכלה אורנה ברביבאי בתיאום עם משרד הבריאות, כלל קיצור משמרות למתמחים בפריפריה בלבד, במקצועות שאינם כירורגיה, טיפול נמרץ והרדמה החל ממרץ 2022, וקיצור המשמרות בטיפול נמרץ והרדמה בפריפריה עד מרץ 2023. בנוסף נקבע שמשרדי האוצר והבריאות יגבשו תכנית לקיצור התורנויות של כלל המתמחים והמתמחות בישראל בתוך חמש שנים.

מרשם: "נסיון שקרי להציג סיכום על הרחבת המתווה"

בארגון 'מרשם' בו חברים מאות מתמחים הודיעו שיממשו את האיום בהתפטרות המונית של מתמחים ושמתמחים ב-29 מחלקות יגישו מכתבי התפטרות לבתי החולים בהם הם מועסקים במחאה על המתווה. בארגון הגדירו את ההודעה על ההסכמות כ"נסיון שקרי של ההסתדרות הרפואית להציג שסוכם עמם על הרחבת המתווה".

בארגון איימו בהתפטרות מתמחים עם הגשת המתווה לפני עשרה ימים, והגישו למשרד הבריאות מכתבים מ-2,500 מתמחים, סטאז'רים וסטודנטים לרפואה כאשר המתמחים והסטאז'רים מאיימים להתפטר ללא שיפור המתווה. בתחילה הודיעו שמכתבי התפטרות אישיים (שהם הקובעים בפועל) יוגשו בראשון שעבר, ולאחר פגישה של יו"ר הארגון ריי ביטון עם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש והשר ניצן הורוביץ הודיעו שהמכתבים יוגשו במהלך השבוע שעבר. היום (ראשון) הודיעו במרשם על דחייה נוספת של 24 שעות, לדבריהם לפי בקשת משרד הבריאות. מהודעת 'מרשם' עולה שמכתבי ההתפטרות האישיים שיוגשו ייכנסו לתוקף בתוך שבועיים.
במרשם אמרו על האיום בהתפטרות: "הצעד הקשה והכואב הזה נעשה מתוך אחריות ודאגה למטופלים שלנו, דאגה לבריאותנו ולבריאות מערכת הרפואה הציבורית כולה."
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!