דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יום הזיכרון לרצח רבין תשפ״ב

פרופ' סיגל סדצקי: "חייבים לבטל את הדיכוטומיה בין הגנה על החיים להגנה על הכלכלה"

סדצקי דיברה באירוע 'האסיפה הישראלית' לציון 26 שנים לרצח רבין, בהשתתפות אלפי אזרחים ובני נוער | שרת החינוך, יפעת שאשא ביטוןן: "רואה חשיבות עליונה לאפשר יצירת סביבת לימודים חפה מאלימות ובריונות"

אסיפה ישראלית בכיכר רבין (צילום: דבר)
אסיפה ישראלית בכיכר רבין (צילום: דבר)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

"אם 8,000 הנפטרים ממגפת הקורונה לא היו ברובם אנשים מבוגרים אלא ילדים, האם היחס של הממשלה והציבור למגפה היה שונה? אני משוכנעת שכן", כך אמרה היום (ראשון) פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור לשעבר, במעגל שיח באסיפה הישראלית לציון 26 שנים לרצח יצחק רבין שעסק בנושא 'קדושת החיים'.

לדברי פרופ' סדצקי, "חייבים לבטל את הדיכוטומיה בין הגנה על החיים להגנה על הכלכלה. אפשר גם וגם, וצריך להיות יותר דיון ציבורי איך משלבים בין הדברים". כדוגמה לכך היא הביאה את היעדר האמירה הברורה של הממשלה על הנסיעות לחו"ל בקיץ האחרון, שהובילו ל'ייבוא' זן הדלתא לישראל.

אירועי יום הזיכרון לרצח ראש הממשלה יצחק רבין נפתחו הערב (ראשון) בכינוס האסיפה הישראלית בתל אביב, ובעצרת נוער במרכז רבין. בכינוס האסיפה הישראלית השתתפו אלפי אזרחים וחניכי תנועות הנוער במעגלי שיח בנושא ערך קדושת החיים בחברה הישראלית.

במעגלי השיח השתתפו דמויות בולטות מאירועים שהעמידו במבחן את ערך חיי אדם בשנה החולפת, ביניהם, רופאים ובכירים במערכת הבריאות שהובילו את המאבק בקורונה: פרופ' סיגל סדצקי, פרופ' גילי רגב יוחאי, ד"ר איתי פסח ועוד, פרופ' שמואל שפירא מנהל המכון הביולוגי לשעבר; משפחות הנפטרים מאסון המירון, ביניהם שי צרפתי שאביו נהרג באסון, והרב פוגל שאיבד את בנו ידידיה ז"ל; עדי גוזי, שהצילה את שירה איסקוב; מנהלת ביה"ס אלג'ואריש ברמלה נוואל אבו עאמר, שנאבקת באלימות בחברה הערבית; יו"ר איגוד המנופאים דן ורשבסקי, וסמנכ"ל עמותת 'אור ירוק' עוז דרור.

שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, השתתפה בעצרת נוער במרכז יצחק רבין בתל אביב. "חילוקי הדעות טבעיים, לגיטימיים ולמען האמת בלתי נמנעים, אך עלינו לדעת לנהל אותם תוך שמירה על אחדות וכבוד הדדי כלפי הזולת", אמרה שרת החינוך, "דיאלוג הוא אחד מיסודות הדמוקרטיה, והיכולת לאפשר דיון פורה על סוגיות שנויות במחלוקת היא חיונית לחוזקה של החברה הישראלית. עלינו לקחת אחריות על אופי השיחה, אחריות על הסגנון. חובה עלינו להבין, לזכור ולהזכיר, שמילים שיוצאות מן הפה עלולות להיות פתח למעשים."

"כמי שאמונה על מערכת החינוך בישראל – המערכת החשובה ביותר לא רק לחיינו כעת בהווה, אלא גם לעתידנו – אני רואה חשיבות עליונה לאפשר יצירת סביבת לימודים חפה מאלימות ובריונות לכלל תלמידי ישראל. עלינו ללמוד לשוחח, להקשיב ולכבד דעות שונות. אנחנו מחויבים לחנך על פי ערכי החברה הדמוקרטית ולעודד אתכם בני הנוער לקחת חלק פעיל ולהשפיע על עיצוב המדינה בשנים הבאות.

"רצח רבין הוא כתם שלא ימחה מדפי ההיסטוריה של החברה הישראלית. לזכור את הלקח מאותו יום ארור ומהאווירה שקדמה לו – זוהי חובתנו כלפי עצמנו, כלפי ילדינו ולמען עתידנו בארץ הזו. יש לנו ארץ אחת ויש בה מקום לכולנו  – אין לנו ארץ אחרת."

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!