דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

מסתמן: מתווה חדש לכניסת תיירים לישראל החל מנובמבר

במסגרת המתווה תותר כניסת 1,000 תיירים בקבוצות ומספר לא מוגבל של תיירים יחידים. יו"ר אגודת מורי הדרך: "ממתינים שהמסמך הרשמי ייצא בימים הקרובים"

מורה דרך בהדרכת תיירים (צילום: אלבום פרטי)
מורה דרך בהדרכת תיירים (צילום: אלבום פרטי)
הדס יום טוב

מתווה חדש לכניסת תיירים לישראל מתגבש בין משרדי הבריאות והתיירות לאגודת מורי הדרך ולשכת מארגני התיירות הנכנסת. המתווה צפוי להיכנס לתוקף החל מנובמבר.

במתווה המסתמן לא תוגבל כניסתם של תיירים יחידים ומספר הנכנסים בקבוצות יוגבל ל-1,000 תיירים ליום. כמו כן תבוטל הדרישה לבצע בדיקה סרולוגית.

יו"ר אגודת מורי הדרך, מיכאל מלכה, מספר כיצד התגבש המתווה: "הלכנו למשרד הבריאות, וישבנו עם פרויקטור הקורונה פרופ' סלמן זרקא. הצגנו לו את התכנים והגענו להסכמות. אנחנו ממתינים שהמסמך הרשמי ייצא בימים הקרובים".

יו"ר אגודת מורי הדרך, מיכאל מלכה (צילום: אלבום פרטי)
יו"ר אגודת מורי הדרך, מיכאל מלכה (צילום: אלבום פרטי)

"יש קבוצות של מאות אלפי אנשים שרוצים להיכנס לישראל", הוא אומר, "הם יהיו צמודים למדריכים ויבדקו כל הזמן. אמנם לרדת מ-400 אלף תיירים בחודש ל-1,000 תיירים זאת טיפה בים, אבל ברגע שהמדיניות הזו תתחיל לפעול נגיע גם ל-10,000 ויותר. רק שיגיעו קבוצות".

עיקרי המתווה המוצע:

בשלב הראשון, תאושר כניסת תיירים שמחוסנים בחיסון שלישי או בחיסון שני לפחות חצי שנה. התיירים יגיעו מ-40 מדינות איתן קיימים הסכמי הדדיות בהכרה בתעודות החיסון.

בשלב השני, החל מ-21 בנובמבר, תותר כניסת תיירים מחוסנים מכל מדינות העולם למעט מדינות מהן יש צורך בוויזה בכניסה לישראל. בנוסף, יתקיימו דיונים בהכרה של מדינת ישראל בכלל החיסונים המוכרים על ידי ארגון הבריאות העולמי בהם אינה מכירה כיום.

תיירים שיגיעו בקבוצות מאורגנות ושלא התחסנו בחיסון שלישי יידרשו להציג בדיקת PCR שיעשו עד-72 שעות לפני הטיסה לישראל ובדיקה נוספת עם ההגעה לנתב"ג. בזמן שהותם בארץ יעברו בדיקת אנטיגן יומית.

"צורם לנו שעדיין לא תתאפשר כניסת ילדים"

"אנחנו עדיין לא בטוחים בעצמינו, והמסרים עדיין לא אחידים", מוסיף מלכה, "בתיירות הנכנסת צריך להתכונן מראש. צורם לנו שעדיין לא תתאפשר כניסת ילדים ולכן לא יגיעו משפחות, וגם יש עוד מדינות איתן עדיין בעיה. יש עשרות אלפי תיירים מסין שלא יוכלו להיכנס, למרות שאצלם הכי מחמירים והם נכנסים לאירופה. אני לא בא בטענות ואני סומך על אנשי הבריאות, אבל זה צורם".

מורי הדרך בהפגנה מול ביתו של שר האוצר אביגדור ליברמן (צילום: יואב רותם)
מורי הדרך בהפגנה מול ביתו של שר האוצר אביגדור ליברמן (צילום: יואב רותם)

"מתווה מאתגר מאוד"

יואב רותם, מורה דרך שפעיל בחזית המאבק של התיירות הנכנסת, מציג עמדה מעט סקפטית יותר, ומדגיש שלמרות המתווה, חזית התיירות הנכנסת לא מתכוונת לוותר על ההפגנה המתוכננת מחר בבוקר בארבעה מוקדים: נתב"ג, צפת, נצרת וטבריה.

"הכל שמועות עד להחלטה, כמו שהיה בכל המתווים שהוצעו עד עכשיו", הוא אומר ל'דבר'. "נראה שבמתווה החדש יש התקדמות יפה, ונראה שתיירים אכן יוכלו להיכנס, אך זה מאוחר מדי, ודורש התייחסות מידית ורצינית לענף הגוסס. תיירות חייבת וודאות. אין בעולם אנשים רבים שמחוסנים בחיסון השלישי והמדינה עדיין מערימה קשיים, ומתווה הקבוצות עדיין מאתגר מאוד מבחינת בירוקרטיה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!