דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

בתגובה לעיצומי העובדים: הנהלות פלאפון ובזק בינלאומי הודיעו על כוונתן להשבתת מגן

בתגובה הודיע ועד העובדים על השבתת כל מוקדי השירות והתמיכה בבזק בינ"ל ופלאפון | ועד העובדים, שנאבק בחודשים האחרונים נגד צעדים חד צדדיים של ההנהלה: "מנכ״ל מנותק ואטום גורר את החברות אל פי תהום"

יחיאל שמן יו"ר ועד עובדי אלפי בהפגנת עובדי אלפא  מול הבית של דוד פורר (צילום: הדס יום טוב)
יחיאל שמן יו"ר ועד עובדי אלפי בהפגנת עובדי אלפא מול הבית של דוד פורר (צילום: הדס יום טוב)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הנהלות פלאפון ובזק בינלאומי הודיעו היום (שלישי) על כוונתן להשבית פעילות החברות, בתגובה לעיצומים שנוקט ועד עובדי אלפא בשתי החברות. בתגובה הורה ועד העובדים על השבתה מלאה של כל מוקדי השירות והתמיכה הטכנית בחברה, עד להודעה חדשה, והפסקת המענה למיליוני הלקוחות בשתי החברות.

הוועד נאבק כבר 3 חודשים נגד צעדים חד צדדיים שמקדמת ההנהלה, בהם הכוונה לפרק את חברת בזק בינלאומי ובדרישה לחתימה על הסכם קיבוצי משותף לשלוש חברות אלפא (פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes). ההסכם הקיבוצי נועד להגן על עובדי החברות מפני מהלכים חד צדדיים.

בשלב הזה, טרם הודיעה החברה על היקף ההשבתה: ״ההחלטה על ההשבתה בפועל – אם אכן תיכנס לפועל, ומה היא תכלול – תתקבל בהמשך לפי העיצומים שהוועד ינקוט. בכל מקרה, שירותי הסלולר, הגלישה, תקלות טכניות ועוד יעבדו כסדרם ולא ייפגעו״.

הנהלת החברה הוסיפה שבכוונתה להשבית את עבודתם של העובדים הנוקטים בעיצומים, וכאלה שעבודתם מושפעת מהעיצומים. ״בכל עת אנחנו מוכנים למו"מ ענייני ומיידי״, אומרים בחברה, ״על מנת לפתור את כל הנושאים השנויים במחלוקת״.

העיצומים באלפא כוללים את עצירת גביית התשלומים מלקוחות החברות, בעקבותיה לקוחות שפקעה חבילת הגלישה שלהם חווים האטה משמעותית בגלישה. ועד העובדים בחברות עצר את השקת מכשיר האייפון 13 שתוכננה בשבוע החולף ומנע מלקוחות החברה לרכוש אותו.

הוועד עצר גם את עבודת השדרוג של הרשת (כולל דור 5) ולא מבוצעות התקנות ותיקונים ללקוחות עסקיים בשירותי ה-IT. נעצרה לחלוטין אספקת ציוד וסחורה ללקוחות פרטיים כמו נתבים מהמרלו״ג של בזק בינלאומי ועצירה מוחלטת של העבודה המשותפת (סינרגיה) בין שלוש חברות אלפא: פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes.

כבר בתחילת ספטמבר ניסתה הנהלת החברה לאיים על עובדיה הנוקטים בעיצומים ושלחה להם מכתבים אישים בהם טענה כי 'לא תקבל עבודה חלקית' ולפיכך עובד שינקוט עיצומים יוצא לחל"ת ולא יקבל שכר.

בעקבות מכתבים אלו נקט ועד העובדים השבתה כללית בחברות למשך יומיים וההנהלה עתרה לבית הדין לעבודה בבקשה להוצאת צווי מניעה. בדיון בבית הדין, לאחר שהצדדים לא הצליחו להגיע להסכמות, הורתה השופטת אירית הרמל להנהלה להקפיא את איומיה 'שלא לקבל עבודה חלקית' ולוועד העובדים הורתה לחדול את השביתה הכללית בחברות.

בוועד עובדי אלפא הגיבו להודעה: ״מנכ״ל מנותק ואטום שכלל אינו מגיע למשרדי החברה בחודשים האחרונים גורר את החברות אל פי תהום ובמקום להביא לפתרון המשבר רק מעמיק אותו עוד יותר. אנחנו נמשיך להגן על העובדים ולשמור על החברות שאנחנו אוהבים והן הבית השני שלנו על כל המשתמע מכך".

יו"ר ועד עובדי אלפא יחיאל שמן: "הצעדים ההזויים בהם נוקט המנכ"ל, כמו איום בהשבתת מגן, הם המשך ישיר לאטימות והניתוק שהוא מגלה בחודשים האחרונים. הוא ובעלי השליטה בקבוצה האחראים הבלעדיים למשבר בחברות . ההעיצומים הארגונים רק ילכו ויוחרפו עד השבתה כללית ועד שנבטיח את זכויות ותנאי העובדים ואת עתיד החברות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!