דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

שני אוהדים נעצרו בעקבות האלימות בבלומפילד, טרופר: "עלינו להיאבק נגד התופעה"

שר הספורט ביקר את התנהגות הקהלים של הפועל ת"א ובית"ר ירושלים ושוחח עם יושבי ראש מנהלת הליגות וההתאחדות, במטרה לרתום אותם למלחמה באלימות במגרשים | אלי אוחנה: "מגנים כל אלימות, לה פמיליה הם אויבי ושונאי בית"ר"

אוהדי בית"ר ירושלים מארגון לה פמיליה (צילום: פלאש 90)
אוהדי בית"ר ירושלים מארגון לה פמיליה (צילום: פלאש 90)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בעקבות אירועי האלימות אתמול (שני) בבלומפילד, במהלך המפגש בין הפועל תל אבי לבית"ר ירושלים, שר התרבות והספורט, חילי טרופר, שוחח עם יושב ראש מנהלת הליגות לכדורגל, ארז כלפון ויושב ראש ההתאחדות לכדורגל, אורן חסון, במטרה לרתום את הגופים להאצת המלחמה באלימות במגרשים.

על פי העדויות, אוהדים של בית"ר מהארגון "לה פמיליה" היכו בצורה קשה אוהדים אחרים של בית"ר ש"העזו" לעודד את שחקן הקבוצה המוסלמי, קמסו מארה. במהלך המחצית השנייה, שני הקהלים החלו לזרוק חפצים לדשא. המשטרה עצרה שני אוהדים בחשד להשלכת אבוקה לעבר כר הדשא.

שר התרבות וספורט חילי טרופר (צילום: ינאי יחיאל)
שר התרבות וספורט חילי טרופר (צילום: ינאי יחיאל)

שר התרבות והספורט, חילי טרופר: "עלינו להיאבק באלימות בספורט בכל הכלים העומדים לרשותינו. אני מודה ליו״ר המנהלת ארז כלפון ויו״ר ההתאחדות אורן חסון על הרתמותם, יחד נפעל למען המטרה החשובה. לא ניתן למתפרעים האלימים לפגוע בספורט הישראלי".

יושב הראש ומנהלה המקצועי של בית"ר ירושלים, אלי אוחנה, פרסם טור אישי באתר הרשמי של המועדון, בו פנה לאנשי ארגון האוהדים בטון תקיף. "אנחנו במועדון מגנים כל אלימות, גם כשזה קורה בין אוהדים מקבוצות שונות, אך לעולם לא נתקלתי בזה ששונאי בית"ר ירושלים ירביצו לאוהדי בית"ר בצורה כזאת. הם בעיניי לא אוהדי בית"ר".

אוחנה הוסיף: "מהיום שאני חלק מבית"ר לא חלמתי שנגיע למצב כזה, שאוהדים מתוך היציע מתעללים באוהדים של הקבוצה. כמו שציינתי, אלה לא אוהדים, אלה אויבי בית"ר, אלה שונאי בית"ר, מי שאוהב קבוצה ומקום לא עושה כזה נזק, אסור גם לקרוא להם חוליגנים, הם הרבה יותר מחוליגנים, חוליגנים זאת מחמאה עבורם.

אלי אוחנה יו"ר בית"ר ירושלים: "לה פמיליה הם אויבי ושונאי בית"ר" (צילום: פלאש 90)
אלי אוחנה יו"ר בית"ר ירושלים: "לה פמיליה הם אויבי ושונאי בית"ר" (צילום: פלאש 90)

יו״ר מנהלת הליגות לכדורגל, ארז כלפון: ״מול אלימות גואה ניתן להתמודד רק בעזרת שיתופי פעולה ומהלכים תקדימיים שייצרו הרתעה. אנו נוודא, בעבודה קשה ומתמשכת, שאירועים כמו אמש ייפסקו לאלתר, בעבודה קשה ומתמשכת מול השותפים הנוספים באמצעות פעילות ממושכת ורציפה להתמודדות עם האלימות. אנו דורשים ומצפים שהמשטרה תפעל עם כוחות מתוגברים נגד העבריינים במגרשים לאורך כל השנה״.

יו״ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון: "מזה תקופה ארוכה אנו עדים להתגברות משמעותית באירועים האלימים במגרשי הכדורגל. התרענו על כך מעל לכל במה אפשרית, נאבקנו בכלים העומדים לרשותנו והגיעה העת לומר בקול רם כי אין די בכך. הרוב הטוב של האוהדים סובל ממיעוט אלים, עברייני, שבינו לבין אהבת המשחק אין דבר.

"ההתאחדות לכדורגל תוביל יחד עם כל גורם אמיץ דיו מאבק שיש בו כדי לעקור את הגזענות והאלימות מהמגרשים", הוסיף חסון. "בשיחה המשותפת עם שר התרבות והספורט העלינו רעיונות מעשיים ואפקטיביים למלחמת החורמה בנגע המאיים ואני יודע כי הוא נחוש להוביל לשינוי המציאות האיומה הזאת וביכולתו לחבר בין כל הגורמים הרלוונטיים במדינת ישראל כדי שאוהבי המשחק ובני התרבות יהיו בצד המנצח".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!