דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
18.3°תל אביב
  • 11.6°ירושלים
  • 18.3°תל אביב
  • 14.7°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 20.2°אילת
  • 17.8°טבריה
  • 11.1°צפת
  • 17.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ועדת החוקה אישרה: קנס של 5,000 שקלים למעסיק שייפר את התו הירוק

הוועדה אישרה שבדיקת PCR ל״עובדים מנועי חיסון״ תהיה בתוקף לשבוע | התקנות יהיו בתוקף ל-28 ימים

ועדת חוקה (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)
ועדת חוקה (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ועדת החוקה אישרה (שלישי) הטלת קנס מנהלי של 5,000 שקלים על מעסיק שיפר את הוראות התו הירוק החל על עובדים במוסדות רווחה, בריאות ובמקומות הפועלים בתו ירוק בתחם הפנאי. עוד אישרה הוועדה תקנה לפיה עובדים מנועי חיסון יוכלו להציג בדיקת PCR שבועית. התקנות המעודכנות ייכנסו לתוקף הלילה בחצות.

על פי הודעת הוועדה, התיקונים הובאו לדיון לדרישת היו"ר ח"כ גלעד קריב (העבודה) שהתנגד לקביעת עבירה פלילית בלבד על הפרה מצד מעסיק וביקש להקל בדרישות החלות על מנועי חיסון. ההליך להטלת קנס מנהלי מהיר ופשוט יותר מההליך הפלילי.

בנוסף אישרה הוועדה הענקת שבועיים להתארגנות לקבלת חיסון שלישי עבור עובדים פלסטינאים שמועסקים במקומות המחייבים תו ירוק וקיבלו את החיסון של חברת מודרנה. במהלך תקופה זו במסגרתם תהיה הכרה לצורך התו הירוק לעובדים אלו גם בבדיקות PCR שנעשות בשטחי הרשות הפלסטינית.

כאמור, התקנות ייכנסו לתוקפן בחצות אחרי שהממשלה השתמשה בחריג הדחיפות המאפשר לה להכניסן אותן לתוקף מיידי במקום אחרי 24 שעות מהנחתן על שולחן הוועדה.

התקנות יהיו בתוקף ל-28 יום, אבל קריב הבהיר שלא יאפשר בהמשך הבדלים בפיקוח הפרלמנטרי על תו ירוק למקומות בילוי, שתוקפו 14 יום לפיקוח על תו ירוק לעובדים שתוקפו 28 יום.

הוועדה אישרה בנוסף את הארכת חובת הבדיקה בכניסה לישראל ב-28 ימים נוספים. ח"כ צבי האוזר (תקווה חדשה) טען שמנתונים שאסף עולה שישראל משקיעה כמיליון שקלים לאיתור חולה בודד בבדיקות שנערכות בחו"ל 72 שעות לפני הטיסה ארצה. חבר הכנסת דרש לבצע בדיקת עלות-תועלת ביחס למיעוט איתור המאומתים בחו"ל.

ח"כ קריב הודיע שבהתאם למצב התחלואה יקיים דיון נפרד על בקשת הממשלה להארכה שמינית של ההכרזה על מצב החירום בהשתתפות הנהגת משרד הבריאות. לדבריו, "זהו היסוד לכל חקיקת הקורונה וזה מחייב דיון רציני עם מנכ"ל משרד הבריאות והנהגת המשרד ומצגת מסודרת ותשתיתית".

ההכרזה הנוכחית על מצב החירום בשל הקורונה צפויה לפקוע ב-25 באוקטובר והממשלה מבקשת להאריך אותו עד ל-23 בדצמבר.

בהתאם להוראות חוק הקורונה הגדול, הממשלה יכולה להכריז על מצב חירום בשל הקורונה למשך 45 יום ולאחר מכן להאריך באישור ועדת החוקה את תקופת ההכרזה ב-60 יום כל פעם.

חוק הקורונה הגדול עצמו אמור לפקוע ב-30 בנובמבר השנה. אם תוקפו לא יוארך, ההכרזה על מצב חירום תהיה בתוקף עד יום פקיעתו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!