דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

בנט אישר כניסת תיירים לישראל: רק מחוסנים 'טריים' או לאחר מנת דחף, הקלות לקבוצות מאורגנות

המתווה ייצא לפועל החל ב-1 בנובמבר | אנשים שחלפה יותר מחצי שנה מאז שהתחסנו יוכלו להיכנס במסגרת קבוצה מאורגנת, תוך התנהלות כקפסולה ועריכת בדיקות מהירות מדי יום

תיירים מאורוגוואי בסיור בירושלים (צילום: הדס פרוש/פלאש 90)
תיירים מאורוגוואי בסיור בירושלים (צילום: הדס פרוש/פלאש 90)
הדס יום טוב

ראש הממשלה נפתלי בנט אישר היום מתווה חדש לתיירות נכנסת לישראל, שייצא לפועל החל מה-1 בנובמבר. לפי המתווה, יורשו להיכנס לישראל אזרחים זרים שהתחסנו ולא חלפה יותר מחצי שנה מאז שהתחסנו, או שקיבלו מנת דחף. המתווה אושר עקרונית בדיון בהשתתפות שר הבריאות ניצן הורוביץ, שר התיירות יואל רזבוזוב ובכירים במשרד הבריאות ובמשרדי הממשלה, ולפי הודעת משרד ראש הממשלה התקנות המתאימות יאושרו לקראת ה-1 בנובמבר.

המתווה מאפשר גם כניסה של תיירים שהתחסנו וחלפה יותר מחצי שנה מאז החיסון, עם הגבלות מהודקות יותר: הקבוצות נדרשות להתנהל כקפסולה, ולעבור בדיקות מהירות על בסיס יומי (או בדיקות PCR בכל שלושה ימים). הביקור בארץ יהיה ללא זמן חופשי ועם הגבלה על מקומות בהם ישנו סיכון מוגבר להדבקה. במתווה זה לא תתאפשר נכון לעכשיו כניסה של ילדים מתחת  לגיל 12, מכיוון שלא התחסנו כלל, מלבד מחלימים.

להלן המתווה שאושר:

תיירים עצמאים: רק מחוסנים ומחלימים 'טריים', או עם חיסון דחף

הכניסה לתיירים עצמאים מתאפשרת רק לאנשים עם רמת התחסנות גבוהה – חצי שנה לאחר התחסנות ראשונה, או לחלופין לאחר קבלת מנת דחף. מצב זה מקטין מאוד את מספר האנשים שיכולים להיכנס לישראל במתווה זה. רוב מדינות העולם לא אישרו עדיין מנת חיסון שלישית לכלל האוכלוסיה. בארה"ב למשל אושר השימוש במנה זו רק לבני 65 ומעלה ולעובדים במקצועות בסיכון. מנגד, מרבית המדינות במערב החלו במבצעי חיסונים בחודשים ינואר ופברואר השנה, אך מי שהתחסן עד סוף אפריל לא יוכל להיכנס לישראל במתווה לתיירים עצמאים.

– זרים שחוסנו בשני חיסונים של פייזר, וחלפו 7 ימים או יותר מהחיסון השני ביום כניסתם לישראל (אך לא יותר מ-180 יום בעת עזיבתם את ישראל).

– זרים שחוסנו בשני חיסונים של מודרנה, אסטרהזניקה, סינובאק וסינופארם, וחלפו 14 ימים או יותר מהחיסון השני ביום כניסתם לישראל (אך לא יותר מ-180 יום בעת עזיבתם את ישראל).

– זרים שחוסנו בחיסון אחד של ג'אנסן וחלפו 14 ימים או יותר מהחיסון ביום כניסתם לישראל (אך לא יותר מ-180 יום בעת עזיבתם את ישראל).

– זרים שחוסנו במנת דחף של פייזר, וחלפו 7 ימים או יותר מהחיסון ביום כניסתם לישראל.

– זרים שחוסנו במנת דחף של מודרנה, סינובאק, אסטרהזניקה, יאנסן, וחלפו 14 ימים או יותר מהחיסון ביום כניסתם לישראל.

– זרים שהחלימו אשר מציגים אסמכתא לתוצאה חיובית בבדיקת NAAT (בדיקה מולקולרית דוגמת PCR) וחלפו 11 יום או יותר מהבדיקה ביום כניסתם לישראל (ולא חלפו יותר מ-180 יום ביום עזיבתם).

– זרים שהחלימו וקיבלו לפחות מנה אחת מהחיסונים שאושרו על ידי ארגון הבריאות העולמי.

קבוצות מאורגנות: התחסנות בכל מועד, התנהלות כקפסולה ובדיקות מדי יום

– תיירים שהתחסנו בחיסון שאושר על ידי ארגון הבריאות העולמי.

– לא תידרש בדיקה סרולוגית

– לא יידרש בידוד

– התנהלות הקבוצה בישראל כקפסולה, ללא זמן חופשי ועם הגבלות על הסתובבות במקומות בהם ישנו סיכון מוגבר להדבקה.

– עד 2,000 תיירים בקפסולה ביום (בקבוצות מעורבות יחול המתווה המחמיר)

– בדיקת אנטיגן יומית או בדיקת PCR, פעם ב-72 שעות למשך 14 יום מהכניסה לישראל.

– תיירים שלא שהו במדינה אדומה או מדינה באזהרת מסע חמורה ב-14 הימים שקדמו לכניסתם לישראל.

בין ברכה לביקורת וחוסר אמון: תגובות מעורבות בקרב מורי הדרך

יו"ר אגודת מורי הדרך בישראל, מיקי מלכה, בירך על המתווה החדש: "אנו נעקוב ונמשיך לדרוש הקלות נוספות ככל שיינתן בכדי להפוך את הזרזיף לשטף תיירות בריא ומבורך למדינת ישראל, לענף התיירות ולאלפי מורי דרך המייחלים לשובם לעבודה לאחר מעל שנה וחצי."

עם זאת, בעמותת 'מורשת דרך' למורי דרך בתיירות הנכנסת ביקרו בחריפות את המתווה. "לא יהיו פה תיירים ב-1 בנובמבר. המתווה הוא בסיס לכותרות שקריות, ואחיזת עיניים על חשבון העובדים והעסקים בענף התיירות הנכנסת שקורסים כבר 20 חודשים ללא פרנסה. מורי הדרך בתיירות הנכנסת פגועים ומאוכזבים מהמידע שיצא כהודעה לעיתונות. המתווה המוצע מגביל את כניסת התיירים באופן כמעט מוחלט."

בעמותה הסבירו שמספר האנשים בעולם שמצב ההתחסנות שלהם תואם את המתווה לתיירים עצמאים נמוך ביותר, והמתווה לקבוצות כולל דרישות מחמירות מדי. "ספק כמה אנשים ירצו להגיע תחת הפיקוח ההדוק שמפורט במתווה, ומזכיר יותר מדינות כמו צפון קוריאה מאשר דמוקרטיות מערביות."

בעמותה הוסיפו: "רמת האמון שלנו בממשלה נמוכה מאוד. אנו בספק שהמתווה יעבור, וגם אם כן, אנו בספק שתיירים ינחתו בישראל בהתחשב במגבלותיו. אנו קוראים לממשלה לקחת אחריות על ענף של 200 אלף משפחות. סגרתם בכוונה, תפצו בהתאם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!