דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

"מרגיש שאני נדפק": למרות הודעות הרגעה של וולט, שליחים מחו על אפליקציית השליחים הפרוצה

עשרות שליחים הפגינו מול ההנהלה במחאה על האפליקציה המזויפת, שלטענתם מאפשרת קבלת משלוחים רבים יותר | אחרי שהכחישו את עצם קיום האפליקציה, בוולט מסרו לאחרונה שחסמו אותה | מוביל המחאה: "האפליקציה עדיין פעילה"

הפגנה מול משרדי וולט (צילום: הדס יום טוב)
הפגנה מול משרדי וולט (צילום: הדס יום טוב)
הדס יום טוב

עשרות שליחי וולט הפגינו היום (חמישי) מול משרדי החברה ברחוב אלנבי בתל אביב, ודורשים את התפטרות המנכ"לית, ליאור אשכול, במחאה לטענתם על הזנחת השליחים.

המפגינים טוענים שגרסה פרוצה לאפליקציית השליחים של וולט זמינה עדיין, ומאפשרת לשליחים המשתמשים בה, בעיקר מהגרי עבודה, לקבל משלוחים רבים יותר. זאת בניגוד להודעת החברה מהשבוע שעבר, שלאחר תקופה ארוכה של הכחשה, הכירה לראשונה בקיומה של אפליקציה כזו וטענה שלא ניתן לקבל דרכה משלוחים רבים יותר. עם זאת, השליחים טוענים שהאפליקציה עדיין פעילה ודורשים לחסום אותה.

הפגנה מול משרדי וולט (צילום: הדס יום טוב)
הפגנה מול משרדי וולט (צילום: הדס יום טוב)

טענה נוספת של המפגינים היא שהיקפי העבודה של השליחים הפועלים בחברה צומצמו, עקב גיוס מסיבי של שליחים. בנוסף העלו המפגינים טענות לניצול שליחים על ידי חברות קבלן, שהעסיקו את שליחי החברה במטרה להסדיר את זכויותיהם הסוציאליות. המפגינים דורשים מהחברה גיבוי מלא לשליחים שסובלים מ"עקיצות" מצד אותן חברות.

דוד, שליח בוולט במשך שנתיים באזור תל אביב: "עומד מישהו בתחנה המרכזית הישנה, מתקין את האפליקציה, שומעים את זה מהזרים. הם משלמים אלף, אלפיים, לפעמים 4,000.  יש מישהו בוולט שמקושר למערכת ומתעסק בכל הדברים השחורים האלה. כולם כבר ראו בעיניים את האפליקציה.

"אני מרגיש שאני נדפק. אני יושב מחכה למשלוח ורואה את הזרים עם משלוחים עליהם ובאים לאסוף עוד משלוח. ואני יושב ומחכה. הם יכולים בפרוצה לקחת שבעה משלוחים, ואנשים ומסעדות מתלוננים שהן מאחרים כי הם אוספים הרבה בדרך."

דניאל, שליח וולט במשך חצי שנה: "כולם יודעים שזה קיים, אנחנו נפגעים. הם (הנהלת וולט – ה.י.) יודעים שזה קיים, והם לא רוצים לשנות את זה כי יש פה אינטרס. יש פה מכבסה של כסף על החשבון שלנו. זה ממש כמו פשע מאורגן".

אחרי יותר משנה: בוולט אישרו שקיימת אפליקציה מזויפת, וטענו שנחסמה

טענות בנוגע לאפליקציה הפרוצה מופצות בקרב שליחי וולט במשך יותר משנה,  במהלכה גם נערכו מספר הפגנות בנושא. לכל אורך תקופה זו, הנהלת וולט הכחישה את עצם קיומה של אפליקציה כזו. רק בספטמבר השנה שינתה ההנהלה כיוון, ובהודעה לשליחים נכתב: "לאחרונה הגיעו לידינו תמונות וסרטונים של אפליקציה מזויפת השונה מהאפליקציה הרשמית. חשוב להבהיר שיש גרסה רשמית, בלעדית וחוקית אחת לוולט – זו שבחנות האפליקציות. כל המידע שהגיע לידינו הועבר לצוות הפיתוח בפינלנד על מנת לרדת לשורש העניין".

באותה הודעה נכתב כי "אנחנו רואים בחומרה כל היתכנות לשימוש שכזה באפליקציה הפוגעת בכלל השליחים ומדגישים כי שימוש בכל גרסה שאינה הגרסה המקורית של וולט מהווה הפרה של הסכם ההתקשרות עם וולט ותוביל לסיום הסכם ההתקשרות בין הצדדים לאלתר".

במקביל פורסם ברשתות החברתיות צילום מסך מרשת טלגרם, בו מוצע לרכוש את האפליקציה הפרוצה.

הזמנה בטלגרם לרכוש אפליקציית וולט 'פרוצה' (צילום מסך)
הזמנה בטלגרם לרכוש אפליקציית וולט 'פרוצה' (צילום מסך)

בשבוע שעבר הפיצה החברה הודעה נוספת בה נכתב: "נשמח לעדכן כי בעקבות המון מידע קונקרטי ופידבקים שהמשיכו להגיע לידינו מכם הוולטרים, הצלחנו להעמיק בנושא יחד עם מחלקת הפיתוח. החל מהיום בבוקר נחסמה על ידי צוות הפיתוח האפשרות להעביר לאפליקציות מזויפות כל מידע שאינו קיים באפליקציה הרשמית. למיטב ידיעתנו, כעת אין כל הבדל בין האפליקציה הרשמית של וולט ובין אפליקציות מזויפות כאלה ואחרות".

בוולט סתרו את טענות השליחים לגבי האפשרות לקבל משלוחים רבים יותר באפליקציות המזויפות, וכתבו כי "על אף המידע שהועבר אלינו והסתובב בין הוולטרים, לא נראית כל הוכחה לכך ששימוש בזיוף איפשר לשליחים ליהנות מכמות גדולה יותר של משלוחים. על כן, הדבר לא הוביל לחוסר איזון או אופי שונה בפעילות".

מוביל המחאה: "הנהלת וולט בארץ כשלה"

שליח וולט המכונה ברשתות החברתיות blackrest, ממובילי המחאה ומנהלן של קבוצות המונות אלפי שליחים, אומר ל'דבר': "אחרי שסוף סוף פורסם תיעוד של האפליקציה הפרוצה בתקשורת , הוולטרים כבר יותר ממבינים שהנהלת וולט בארץ כשלה. מעל שנה וחצי הם הכחישו את קיום הפרוצה ולפני מספר ימים טענו שנחסמה, אבל האמת שהיא עדיין פעילה ופתוחה לכולם לרכישה. היום יוצאים לשטח כדי להפגין למען השינוי ולמען השוויון".

וולט: "העבריינים שמפיצים את האפליקציה המזויפת משקרים לגבי היכולות הטכנולוגיות שבידיהם"

מוולט נמסר בתגובה: "ישנה גרסה רשמית, בלעדית וחוקית אחת לשליחי וולט – זו שבחנות האפליקציות. העבריינים שמפיצים את האפליקציה המזויפת בניגוד לחוק, מגזימים ומשקרים לגבי היכולות הטכנולוגיות שבידיהם, בדיוק כפי שהם מרמים שליחים אחרים בנסיון לסחוט מהם כספים. המידע הועבר לצוות הפיתוח הגלובלי של וולט, שחוסמת זיופים במטרה לוודא שאפליקציית השליחים תמיד תהיה שוויונית והוגנת, גם מול כאלה המנסים לרמות על חשבון שליחים אחרים."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!