דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ראש הממשלה נפתלי בנט

פוטין לבנט: "מתאמצים לשקם את סוריה, נושאים בעייתיים רבים על הפרק״

ראש הממשלה נחת בעיר סוצ׳י לביקור מדיני בהזמנת הנשיא הרוסי, ולדימיר פוטין | בפתח הפגישה אמר בנט לפוטין כי "אזרחי ישראל רואים בך ידיד אמת של העם היהודי"

ראש הממשלה נפתלי בנט בפגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (קובי גדעון/ לע"מ)
ראש הממשלה נפתלי בנט בפגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (קובי גדעון/ לע"מ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה נפתלי בנט נחת הבוקר (שישי) ברוסיה לביקורו המדיני הראשון בעיר סוצ'י, בהזמנת נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. זמן קצר לאחר הנחיתה, התקבל ראש הממשלה על ידי פוטין במעון הרשמי של נשיא רוסיה בעיר, והפגישה בין השניים החלה.

בפתח הפגישה, נשיא רוסיה וראש הממשלה הישראלי מסרו הצהרות לתקשורת. פוטין היה הראשון לברך את עמיתו הישראלי ואמר: "הרשה לי להודות לך על כך שהסכמת להגיע, אני מברך אותך עוד פעם שאתה עומד בראשות הממשלה עכשיו. אפשר להגיד שהביקור שלך נחשב כיום כינון היחסים שלנו. בזמן הזה הצלחנו לקיים יחסים מיוחדים, יש לנו סיבות טובות לכך. בישראל מתגוררת קהילה ענקית של דוברי רוסית, הכי גדולה שיש בעולם. אנחנו מייחסים לאנשים האלו חום. יש לנו גם יחסים כלכליים שמתפתחים אבל המצב עדיין לא כל כך טוב".


בעניין הכלכלי הוסיף נשיא רוסיה כי "במשך שבעה חודשים של השנה היקף הסחר ההדדי גדל ב-50%, וזה דבר מאוד חשוב בו נדון אחר כך, יש עוד תחום שאנחנו רוצים להתקדם בו וזה תחום ההייטק״.

״כפי שאתה יודע אנחנו מתאמצים לשקם את התשתיות בסוריה, יש פה בעיות ונושאים בעייתים כמובן, אבל יש גם הזדמנויות טובות לשיתוף פעולה, במיוחד מה שקשור ללוחמה בטרור. יש לנו המון נושאים שאנחנו צריכים לדון בהן, על אף הסכסוכים פנים פוליטיים שמתקיימים עכשיו בישראל, אני מקווה שהיחסים עם רוסיה יימשכו כמו שהיו קודם. הצלחנו להשיג יחסים כלכליים טובים עם הממשלה הקודמת", סיכם פוטין את דבריו.

ראש הממשלה נפתלי בנט בפגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (קובי גדעון/ לע"מ)
ראש הממשלה נפתלי בנט בפגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (קובי גדעון/ לע"מ)

בפתח הפגישה אמר ראש הממשלה: ״היחסים עם רוסיה, שבימים אלה אנחנו מציינים 30 שנים לכינונם, הם יחסים מיוחדים מאוד, גם בגלל העבר וגם בגלל ההווה והעתיד.
אנחנו זוכרים היטב את העבר, את ההתגייסות המופלאה של האומה הרוסית ושל הצבא האדום להבסת הנאצים במלחמת העולם השנייה. אלה היו הימים המכריעים ביותר של העולם כולו וגם של העם היהודי״.

עוד אמר בנט כי הוא מצפה גם לשוחח על שלל נושאים בהווה, לחזק את הקשר של המדינות בתחום הכלכלי, בתחום הטכנולוגי, המדעי והתרבותי. "יש לנו בישראל מיליון שגרירים, מיליון ישראלים דוברי רוסית שמהווים תרומה עצומה לתרבות הישראלית, למנטליות שהם מביאים איתן, מנטליות של עבודה קשה, של עוצמה, של חוזק. זו תרומה מאוד גדולה למדינת ישראל״, הוסיף ראש הממשלה.

״אנחנו גם נשוחח על חיזוק הכלכלה. כמו שאדוני הנשיא אמר, אנחנו יכולים להגדיל בצורה משמעותית את הסחר וחייבים לעשות את זה. נדבר גם על המצב בסוריה, על המאמצים לבלימת תכנית הגרעין הצבאית האיראנית. אני יכול לומר לך בשם אזרחי ישראל, שאנחנו רואים בך ידיד אמת של העם היהודי".

לפני המראתו לסוצ'י, אמר בנט כי "הקשר בין רוסיה לישראל הוא נדבך משמעותי במדיניות החוץ של מדינת ישראל, גם בגלל המעמד המיוחד של רוסיה באזור והמעמד הבינלאומי שלה, וגם בגלל מיליון דוברי הרוסית בישראל, המהווים גשר בין שתי המדינות. באופן כללי, מדיניות החוץ והמעמד הבינלאומי של ישראל בהתחזקות משמעותית, יש אנרגיות גדולות, והכיוון טוב מאוד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!