דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ה בכסלו תשפ"ב 29.11.21
19°תל אביב
  • 19°ירושלים
  • 19°תל אביב
  • 19°חיפה
  • 17°אשדוד
  • 18°באר שבע
  • 20°אילת
  • 16°טבריה
  • 18°צפת
  • 18°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

אל על וההסתדרות חתמו על הסכמי פרישה מרצון של 300 עובדי החברה

ההסכם כולל גם סיוע מיוחד לעובדי אל על שעדיין נמצאים בחל״ת | יו״ר ההסתדרות: ״פועלים לשמור על הביטחון התעופתי של ישראל, העברנו עד כה למעלה מ-10 מיליון ש״ח כדי לאפשר הסכמי ההתייעלות״

מטוס אל על בנתב"ג (משה שי/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, ועד העובדים ואל על חתמו על הסכמים קיבוציים מיוחדים ליישום תוכנית פרישה מרצון של 300 עובדים, וסיוע לעובדים שעדיין נמצאים בחל"ת. ההסכם נחתם היום (ראשון) בבית ההסתדרות בתל אביב.

במסגרת ההסכמים עתידים לפרוש מרצון, בתהליך מדורג, עד 50 עובדים קבועים במגזר התחזוקה וההנדסה, ועד 250 עובדים קבועים במגזר המנהלי. אחרון הפורשים יסיים את עבודתו עד סוף פברואר 2022.

בנוסף, נחתם הסכם ייחודי שמעניק סיוע לעובדי אל על שנמצאים עדיין בחל"ת עקב משבר הקורונה. זאת לאחר שהחודש נסתיים תשלום דמי האבטלה לאחרוני העובדים בגילאי 45 ומעלה השוהים עדיין בחל"ת.

ביולי 2020, בעקבות משבר הקורונה, נחתם בין ההסתדרות, ועדי העובדים וחברת אל על הסכם קיבוצי ליישום תוכנית הבראה בכלל מגזרי החברה. לנוכח הימשכות המשבר שפגע בחברות התעופה בכלל, ובאל על בפרט, נדרשת כעת החברה לבצע פעולת הבראה נוספת.

ההסכמים שנחתמו היום, לאחר מו"מ ארוך ומורכב, יחולו על עובדים קבועים עם ותק של למעלה מ-10 שנות עבודה באל על – במגזר המנהלי ובמגזר התחזוקה וההנדסה.  לכל עובד תוצע תוכנית פרישה מרצון המתאימה לנתוניו האישיים, באחד משני מסלולי פרישה הקבועים בהסכם – מסלול פיצויים מוגדלים או מסלול פנסיה מוקדמת, כשבמסגרת מנגנון הליך הפרישה המדורג שהוסכם בין הצדדים, כל עובד יקבל סימולציה אישית ומותאמת לנתוני הפרישה המוצעים לו. לאחר מכן תהיה לו הזדמנות לחזור בו מבקשתו להיכלל בתוכנית הפרישה מרצון.

הסכם הסיוע לעובדים שנותרו בחל"ת יהיה בתוקף באוקטובר-דצמבר 2021, ויחול על עובדים קבועים השוהים למעלה מ-10 שנים בחברה השוהים כיום בחל"ת, אינם מועסקים במקום אחר ואינם זכאים לקבלת דמי אבטלה מביטוח לאומי. סכום הסיוע שיוענק לעובדים יהיה שווה לסכום (ברוטו) הממוצע של דמי ביטוח לאומי שקיבל כל עובד בהתאם לנתוניו האישיים בתקופות הקבועות בהסכם, וייקבע בהתאם למנגנונים הקבועים בו.

יו״ר ההסתדרות: ״הבטחתי שאעשה הכול למען הצלת אל על״

"הבטחתי בתחילת משבר הקורונה שאעשה הכל למען הצלת חברת אל על שמהווה נכס אסטרטגי חשוב למדינת ישראל", אמר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד. "מאז פרוץ המשבר ההסתדרות פועלת באופן נמרץ לשמור על הביטחון התעופתי של ישראל, לשקם את הענף ולהציל את החברה. ההסתדרות העבירה עד כה למעלה מ-10 מיליון שקל כדי לאפשר את הסכמי ההתייעלות באל על.

״הסכמי הפרישה מרצון ומענק הסיוע לעובדי אל-על הנמצאים בחל"ת, עליהם אנחנו חותמים היום, הם רובד חיוני בדרך להשגת היעד הזה. על מטוסי אל על מתנוסס דגל המדינה, וזו גאווה ישראלית. אנשים רוצים לחזור לטוס, ואני משוכנע שאל על בדרך הבטוחה להצלחה״.

מנכ"ל אל על אביגל שורק: ״ההסכם הוא צעד חשוב בתוכנית הרחבה שלנו לחילוץ  אל על מההשלכות הקשות של משבר הקורונה, וליישם אסטרטגיית צמיחה בצד הקורונה. חשוב לי לציין כי מדובר בצעד לא קל עבור כל הצדדים – אך הוא משקף את הרצון של כולנו להעלות את החברה לפסים של הבראה וביטחון כלכלי, לטובת כלל מחזיקי העניין".

סמנכ"לית משאבי אנוש ומינהל באל על, יהודית גריסרו: "אני מברכת על הסיכום ורואה בו צעד חשוב ובונה אמון בין ההסתדרות ונציגי העובדים. אנו נמשיך, מתוך ראייה עתידית של צמיחה משותפת, לקחת אחריות מלאה על העובדים ולסייע ככל הניתן לשמור על הביטחון התעסוקתי״.

״מדובר בהסכמים שממלאים את הריאות ומזכירים לכולנו את עוצמתה ורגישותה של העבודה המאורגנת גם בזמנים קשים", אמר יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, "עוד בתחילת המשבר ליבנו היה עם העובדים ששוהים בחל״ת, ומרגע שהבנו שהמדינה מפסיקה את תשלומי החל״ת החלטנו שאנחנו דואגים להם בכל מחיר.

״הצלחנו לשכנע את המעסיק להיכנס בנעליו של הביטוח הלאומי ולהמשיך לשלם לעובדים את דמי החל״ת, ולא פחות חשוב מכך – הצלחנו לסכם תוכנית פרישה מרצון נדיבה לעובדים שיחליטו מרצונם לפתוח דף חדש. נמשיך לשמור על חברת אל על ועובדיה ונביא אותה בכוחות משותפים לקדמת התעופה העולמית״.

יו"ר רוחבי מועצת עובדי אל על, שרון בן יצחק: "מדינת ישראל צריכה את חברת אל על חזקה. הקורונה הביאה אותנו למציאות לא פשוטה בה נפרדנו מ-2,000 עובדים והגענו להסכמי פרישה מכובדים עבור אלה שביקשו לא להמשיך. עכשיו אנחנו עם הפנים קדימה להסתער על השוק ולהחזיר את החברה ואת החברה הבת סאן דור לטוס. אל על תישאר חברה גדולה עם לפחות 36 מטוסים ו-4,000 עובדים, אשר ימשיכו לשאת את דגל ישראל בגאווה".

המו"מ לגיבוש ההסכם לווה גם על ידי מנהל חטיבת אל על באיגוד עובדי התחבורה עו"ד מור אבלה, מנהל חטיבת מטה ורגולציה באיגוד עובדי התחבורה עו"ד רועי בליטנטל, סגנית היועץ המשפטי להסתדרות עו"ד רעות רינצקי, ראש תחום רפורמות בלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות עו"ד מירי מלכי, ראש תחום מרחבים בלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות עו"ד גלי שטיינברג, יועץ משפטי באגף הפנסיה עו"ד יניב וייס וראש תחום בכיר באגף הפנסיה בהסתדרות טל שטיין.

המו"מ לווה גם על ידי ראשי ועדי העובדים ועו"ד יפעת גירון. הנהלת אל על יוצגה במו"מ גם על ידי מנהלת יחסי עבודה ונציבת התלונות עו"ד קרן קלפר, ראש ענף יחסי עבודה עו"ד גפן שפירו ועו"ד אוהד גלעדי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
תגובות

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!